2x 17", 1x19" of 1x21" beelscherm?

Ik gebruik 2 x 17" TFT voor Cubase, geweldig. Heb ook getwijfeld over 19" (als ik dan toch zoveel geld uitgaf), maar 19" is te groot en heeft uiteindelijk dezelfde resolutie als 17". Ik heb er geen spijt van.

Grtz,
Jeroen

Ik zal echt wel voor TFT gaan.

1. Kost minder ruimte
2. Stuk minder warm (altijd fijn)
3. Staat mooi :)

Ok je ben iets meer kwijt, maar je krijgt er wel wat voor terug.

Iedeaal, 2 x 17" TFT, flesje Grolsch en pakje North State!

Attachments

• mon1.jpg
    mon1.jpg
    34,8 KB · Bekeken: 99
Origineel geplaatst door Prowler
Ik zal echt wel voor TFT gaan.

1. Kost minder ruimte
2. Stuk minder warm (altijd fijn)
3. Staat mooi :)
4. het is rustiger voor je ogen

Origineel geplaatst door justin
Voorbeeld.

Dus voor een g5 heb je alleen deze adapter nodig?

Heb even bij de Apple store gekeken, Dat plaatje is van een DVI naar ADC adapter, een ADC naar VGA kon ik niet vinden. Ze gaan er kennelijk van uit dat als je twee schermen wilt gebruiken je ook wel een Apple display kan betalen :(

Origineel geplaatst door Bert ten Hove
Iedeaal, 2 x 17" TFT, flesje Grolsch en pakje North State!

aah dat ziet er wel heel mooi uit! Laat het pakje north state maar weg voor mij :P

Maar goed, het contract van mijn werk is niet verlengd (bezuinigingen :( ) en ik ben maar een scholiertje dus TFT's zitten er voor mij echt niet in... helaas

Origineel geplaatst door hansbakker
4. het is rustiger voor je ogen

in theorie iig wel, maar ik heb ooit es de pepsi-proef gedaan met een brilliance crt en een brilliance tft en het maakte
bijzonder weinig (tot niks) uit.

dat hangt inderdaad maar af van de vernieuwingsfrequentie. Als je CRT op 60hz loopt is het inderdaad niet fijn, maar op 85hz of 100hz ofzo maakt het (mij in ieder geval) niet uit

het heeft niet alleen met de vernieuwingsfreq. te maken. Bij CRT monitoren komt er bepaalde straling vrij dat een effect heeft op stress en moeheid. Bij TFT monitoren heb je hier geen last van.

Ik gebruik in de studio twee 17" TFT schermen.
In combinatie met Cubase bijvoorbeeld laat ik cubase altijd links staan en dan
op rechts mixer, vst's etc.
Werkt heerlijk.

Ik weet niet of je het alleen voor studio-gebruik wilt maar voor gamen weet ik niet hoe
dat werkt, daarvoor gebruik ik een 19"scherm werkt lekker.
Maar 17"moet ook wel te doen zijn volgens mij.

Ok... ik heb er nu een highscreen schermpje bij dat stabiel werkt op 1024x768. Nu nog een videokaartje en het is voorlopig klaar :)

Bedankt voor jullie hulp!

Aangezien computeronderdelen niet in de te koop mogen staan bij deze.
(het past toch wel bij het onderwerp?)

Ik heb nog een gratis PCI kaartje (zonder 2000/XP drivers) over en evt een 17 of 15" beeldbuis. En ik kom het niet brengen.

Vraagje over het aansluiten van het tweede scherm...

radeon_9000pro128.jpg

Bij deze Radeon 9000Pro zie ik dat er links een normale beeldschermaansluiting zit, in het midden een TVout en dan nog een ondefinieerbaar wit ding... Ik neem aan dat daar de tweede monitor aan moet, maar hoe dan? Aangezien het een andere connector is gaat het namelijk niet passen. Heb ik dan een (waarschijnlijk dure :() convertor nodig?

ben niet zo aan TFT schermen.. tenzijn die van betere makelij (duur!)..
Ik dacht overigens dat er meer straling vrijkomt, en ik erger me mateloos aan de viewing angle van sommige types. En de weergave van "zwart" ..

Geef mij maar 2 deftige 17 inch CRT schermtjes met een warm/gelige witweergave.. :)

heb hier trouwens nog een 15 inch liggen, weet iemand of die zonder al te veel kosten nog aan te sluiten is op mijn Apple G4?

Dat witte ding is een DVI (digitaal beeld) plug, kan je gewoon middels een convertor een gewone VGA kabel op aansluiten. Mijn convertor zat bij mijn grafische kaart, maar hij ziet er simpel uit dus echt duur zal ie niet zijn...

Grtz,
Jeroen

2 monitoren op 1 videokaart, waarvan 1 via een DVI to VGA connector..

BTW mijn video kaart is een TI-4800, werkt super..

Attachments

• p3140064.jpg
    p3140064.jpg
    65,8 KB · Bekeken: 102
Ah te gek!
De videokaart gaat een Radeon 9000Pro worden en de dvi>vga convertor zit erbij :D

Bij deze is mijn Aibt Geforce 4 MX 440 met 64mb DDR en Tv-out te koop, maar dat mag ik vast niet zeggen want dat is spam.

Iedereen bedankt voor jullie hulp!

Back