spirit absolute 2

cream

Ouwe rot
hoi

Heb nu al een tijd de spirit absolute 2's en heb er even een probleem mee..
Als ik het volume van mn mixer laag heb valt 1 monitor soms uit..soms links,soms rechts.Heb de kabels zo'n 3x verwisseld maar het schijnt niet te helpen..Iemand een idee?
en nog iets..
Is er ergens een testje voor je monitors om je tweeters te testen of is dit zo goed te horen dat dat niet nodig is? Het hoog doet het volgens mij nog goed maar zeker weten doe ik het ook niet..
:erm:

Even op de intuitieve toer: ik denk eerder dat er wat mis is met je versterker dan met je monitors. Dit constateer ik puur uit eigen ervaring, ik maak gewoon vaker mee dat een versterker kuren vertoond in de zin van "af en toe uit vallen/kraken/brak geluid geven" dan speakers, of het nou monitoren zijn of hifi-boxen.
Anyway, succes ermee :erm:

Ik heb het zelfde probleem gehad... lag bij mij aan de versterker en het was helaas niet te repareren. Ik had een spirit powerstation. Als ik het volume open gooide had ik (vaak) nergens last meer van.

Ik denk ook eerder dat 't in je mixer of amp zit dan in je monitoren. Ik heb zelf een Behringer MX2442A die hetzelfde probleem geeft. Af en toe geeft ie aan 1 kant even geen signaal door. Als ik 'm dan een flinke volume inpuls geef is het weer goed.
(jammer dat ik geen smiley kan selecteren die met een hamer een mixer in elkaar mept)

mmm samson is dus toch knake...:(iemand nog tips voor een goede versterker mocht ie kapot zijn?

Yep, hierzo ook een dude met psies dezelfde symptomen. Ben het helemaal met Technomauriesje eens. Even aan de stekkers achterin mijn versterker wiebelen en het is weer okay. Ik moet 'm nog steeds een openmaken om de boel opnieuw te solderen (zelfbouw-versterker heeft zo z'n voordelen ;))

Nou, hoeveel bevestigingen heb je nog nodig. Try & see!

hier ook hetzelfde probleem af en toe, ik heb t idee dat het aan de mixer ligt, ff de gain flink open en hij doet t weer goed

Ik heb nog geen monitoren en werk nu simpelweg met mijn stereo, maar daar heb ik net de boxen van opgeblazen dus ik heb nieuwe nodig. Zijn de absolute 2's behalve voor monitoring ook geschikt om gewoon muziek mee te luisteren?

volgens de site zouden het hoogwaardige hifi speakertjes zijn

Origineel geplaatst door search64
Ik heb nog geen monitoren en werk nu simpelweg met mijn stereo, maar daar heb ik net de boxen van opgeblazen dus ik heb nieuwe nodig. Zijn de absolute 2's behalve voor monitoring ook geschikt om gewoon muziek mee te luisteren?

is waarschijnlijk even heel erg wennen, daar had ik tenminste last van in 't begin. Toen ik voor het eerst een cd'tje opzette, dacht ik echt "AAARRGGHHH, wat heb ik nou gekocht ???" zo'n kille sound vond ik die Spirit's hebben.
Maar na verloop van tijd wen je eraan, sterker nog, als ik nu naar m'n hi-fi speakers luister, erger ik me aan de onduidelijkheid. Vooral het "weggemoffelde" midden, terwijl ik deze speakers (Translator Impact 20, nederlands merk, Fl. 600,- p.st. in 1990) indertijd uitkoos vanwege het duidelijke middengebied....

Back