Sequencer voor live-act gezocht

Status
Please reply by conversation.

dj LeZ-gELm

Nieuwkomer
Ik ben op zoek naar een sequencer die ik kan gebruiken om live mee op te treden.
Heb zelf de intersse voor een DX200, maar alle ideeën zijn welkom.

Ga geen absurd hoge prijzen vragen, want daar weet ik nu weer wél alles van...

Ik hoor het graag.

ik zou eens voor iets als de rm1x kijken, die heeft echt een perfecte sequencer, jammer dat ik hem niet verkoop, maar daar is genoeg aanbod in...

Re: Sequencer voor live-act gezocht

Origineel geplaatst door dj LeZ-gELm
Ik ben op zoek naar een sequencer die ik kan gebruiken om live mee op te treden.
Heb zelf de intersse voor een DX200, maar alle ideeën zijn welkom.

Ga geen absurd hoge prijzen vragen, want daar weet ik nu weer wél alles van...

Ik hoor het graag.

Het schijnt dat de sequencer van de DX en de AN 200 niet stabiel genoeg zijn voor live gebruik.
Een betere zou idd een RM1x (of Rs7000) zijn of een mc303 (of mc505 of mc909) of zo een emu box of een Akai MPCX000 of een van de Electribes oftewel probeer ze ff uit in een winkel om te kijken welke je het meeste bevalt :D

alsook kan je met de dx of an200 geen externe spullen aansturen (dacht ik toch) en vandaar je een sequencer zoekt en geen groovebox denk ik niet dat de dx200 geschikt is voor je.

Ik zou meer op zoek gaan naar rm1X,xx-7 reeks (command stations van emu) of de mpc reeks van akai.

denk dat je het daartussen zal moeten zoeken.

Origineel geplaatst door Waveglider
alsook kan je met de dx of an200 geen externe spullen aansturen (dacht ik toch) en vandaar je een sequencer zoekt en geen groovebox denk ik niet dat de dx200 geschikt is voor je.

gaat nochtans perfect. heb al live acts gedaan met (o.a.) dx200 naar spectral audio protone naar roland sh101.
maaaaar: je hebt maar 4 tracks met elk 16 steps, en om alles wat uit te werken moet je al songs gaan bouwen met veel patterns of constant als een gek knoppen staan te drukken... als je de interne sounds ebruikt wil het ook wel is voorvallen dat hij de eerste noot van een pattern vergeet... een bug die bekend is bij yamaha, maar waar ze niets meer aan doen, want het ding is officieel uit productie. de sound van de dx200 (dan zwijgen we over de interne pcm-drums en dito bassen) is geweldig. is dan ook een dx7 met filters, lfo's en draaiknoppen in zeer draagbare vorm.

heb ook al opgetreden met een roland mc505, en ook dat gaat zeer vlotjes, alleen is de timing niet altijd even stabiel.

zelf heb ik een e-mu xl7 gekocht speciaal om live op te treden, maar de live-vuurproef heb ik nog niet genomen. in de studio werkt hij alvast zeer overtuigend en stabiel.
overigens, over de e-mu command stations: xl7, mp7 of px7 maakt niet uit. de sequencer is dezelfde, alleen de kleur en de interne rom verschillen, maar je kan er drie extra roms in rammen (pun intended), dus eigenlijk moet je gewoon een kleurtje kiezen :D
of zoeken welke je nog kan krijgen, want e-mu heeft de productie van de command stations stopgezet. over die machines vind je in ieder geval zat threads op dit forum. zoek maar eens op xl7 en command station. aanrader! en goedkoper nieuw dan een mc505 tweedehands. beide hebben hun pro's en contra's. hangt er een beetje vanaf wat je ermee wil gaan doen.

Re: Re: Sequencer voor live-act gezocht

Re: Re: Sequencer voor live-act gezocht

Origineel geplaatst door Blinx
Het schijnt dat de sequencer van de DX en de AN 200 niet stabiel genoeg zijn voor live gebruik.

niet voor de interne synth, maar als je er externe apparatuur mee aanstuurt, hikt hij niet.

Re: Re: Re: Sequencer voor live-act gezocht

Origineel geplaatst door feindbild
niet voor de interne synth, maar als je er externe apparatuur mee aanstuurt, hikt hij niet.

Dat wist ik nog niet, weer wat wijzer geworden :geslaagd:

Maar goed 4 kanalen 16 steps :bekdicht:, dan kan je beter een mc303 nemen die heeft dan 8 kanalen (ook geen wonder) maar de patterns zijn toch dan wat langer (max 64 maten ofzo)

Hoe zit het eigenlijk met de Su700 is die goed te gebruiken als live sequencer,
niet alleen als sampler maar ook om externe synths aan te sturen?

Kan je er midi mee uit sturen ??? dat is goed nieuws .
Maar kan je de synth van de DX dan nog wel gebruiken ?

Re: Re: Re: Re: Sequencer voor live-act gezocht

Re: Re: Re: Re: Sequencer voor live-act gezocht

Origineel geplaatst door dextah
Kan je er midi mee uit sturen ??? dat is goed nieuws .
Maar kan je de synth van de DX dan nog wel gebruiken ?

ja hoor. hangt gewoon af van de midikanalen die je uitkiest in het midimenu (shift+midi setup, shift ingedrukt houden en telkens opnieuw op midi setup drukken tot je bent waar je wil zijn). ik zet meestal mijn rhythm tracks op 3 verschillende kanalen die elk naar iets afzonderlijks (extern) gaan. de synth track zelf hou ik meestal op intern geluid, in de hoop dat hij de eerste noot niet inslikt. maar de klank van de dx is te goed om te missen :)

Ik gebruik de rm1x en ben daar heel tevreden mee! heb hem ook al een aantal keren live gebruikt en ik moet zeggen dat dat heerlijk ging!

Re: Re: Re: Re: Re: Sequencer voor live-act gezocht

Re: Re: Re: Re: Re: Sequencer voor live-act gezocht

ja hoor. hangt gewoon af van de midikanalen die je uitkiest in het midimenu (shift+midi setup, shift ingedrukt houden en telkens opnieuw op midi setup drukken tot je bent waar je wil zijn). ik zet meestal mijn rhythm tracks op 3 verschillende kanalen die elk naar iets afzonderlijks (extern) gaan. de synth track zelf hou ik meestal op intern geluid, in de hoop dat hij de eerste noot niet inslikt. maar de klank van de dx is te goed om te missen :)

Mooi ! Ik ga het zo even uit proberen ..

Check je p.b.

Su-700 is een lekkere freak-bak!;) Mpc-reeks is gewoon mijn ding!:D

Status
Please reply by conversation.
Back