wie overtuigt mij?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Leo
kan je me uitleggen wat er verder wel werkelijk nodig is aan deze thread, of aan dit forum? (niet doen hoor, retorische vraag.)
Ik doe het toch :D
Dit is idd een enorme onzinthread, maar wel leuk af en toe, zolang iedereen elkaar respecteert,en de sfeer gezellig is. Maar goed, laten we er verder maar niet meer om zeuren. En ze ziet er idd wel leuk uit op die avatar, maar wel een beetje te onduidelijk om het echt te beoordelen. :biertje:

Origineel geplaatst door MIDIoot
Dit is idd een enorme onzinthread, maar wel leuk af en toe, zolang iedereen elkaar respecteert,en de sfeer gezellig is. Maar goed, laten we er verder maar niet meer om zeuren. En ze ziet er idd wel leuk uit op die avatar, maar wel een beetje te onduidelijk om het echt te beoordelen. :biertje:

|offtopic| midioot gefeliciteerd met je rooie sterren :mega:|offtopic|

Origineel geplaatst door MIDIoot

ik bedoelde het ook gezellig joh....

trouwens, een beetje onduidelik om het echt te beoordelen???
als mijn vrouw het goed vond en mokkeltje op lelijk viel, ging ik er voor hoor, zo maar. het is mij duidelijk genoeg.

rustig....

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
|offtopic| midioot gefeliciteerd met je rooie sterren :mega:|offtopic|
Dank je wel, ik ben er ook erg trots op.
Deze thread heeft toch wel het hoogste oftopicgehalte ooit!

Origineel geplaatst door Leo
als mijn vrouw het goed vond en mokkeltje op lelijk viel, ging ik er voor hoor, zo maar. het is mij duidelijk genoeg.
Nu maar hopen dat je vrouw Synthforum niet leest :D (en niet zo negatief over jezelf hè, je bent getrouwd dus dat zal wel meevallen)

Origineel geplaatst door Catalunya
Tja of mannen die in de "PENO pauze" zitten. Heeft "Freud" ooit zo geforumuleerd

Mannen die al wat ouder zijn, maar zich jonger voelen en meer levenslust krijgen bij een veel jongere vrouw:D

Sorry, maar de Penopauze bestaat niet, zelfs niet in de boekjes van Freud, die verder toch een hele hoop dogmatische feiten uit z'n duim heeft gezogen. Alleen menopauze bestaat en die term duidt op een lichamelijke verandering bij oudere vrouwen, wat ook een bepaald gedrag met zich meebrengt. Inderdaad, net als bij de pubertijd, hoewel die voor beide sexen opgaat.

Jongens moet dat nou? Is er eens een keer een vrouw op het forum, en nog een leuk meisje ook, gaan jullie haar meteen wegjagen met "ik zou haar wel doen" en ander gefilosofeer over de sexuele drijfveren van de man...zo praat je toch niet over vrouwen? :erm: Beetje respect mag wel hoor...

Origineel geplaatst door Chinetti
Sorry, maar de Penopauze bestaat niet, zelfs niet in de boekjes van Freud, die verder toch een hele hoop dogmatische feiten uit z'n duim heeft gezogen.

Ja en het begint met ontkenning, geloof ik.
Hoe oud ben je ook alweer Chinetti?

DAMN als je gelijk hebt, dan heb ik voor niets op school gezeten. dan zoog mijn leraar het uit zijn duim.

Ken je die oudere mannen niet? Die na een scheiding een veel jongere vrouw willen. Dat is voor hen een soort van zich weer jong kunnen voelen. De term "peno pauze" bestaat wel degelijk in de psychologie, maar dat zal niet van Freud zijn.
Toets de term in op GOOGLE en u vindt bijv. dit
Want het moge geen geheim zijn dat grote Mercedessen, Jaguars, Daimlers en BMW’s eigenlijk alleen gekocht worden door mannen, die daar rond hun vijftigste genoeg geld voor hebben. De leeftijd van de peno-pauze en midlife-crisis, juist de leeftijd dat het tussen de benen wat minder steigert en de man behoefte heeft om zijn potentie en libido in iets concreets uit te drukken als er maar bitter weinig kerfjes in de bedrand meer bij komen.

Of dit ook voor synths geldt (bijv. 10 prophets 5) en een vette dikke studio, moeten we maar aan Mokkelske vragen. "Zou ze daar wel uberhaupt voor vallen". "We kunnen het haar natuurlijk vragen?"

Ik vond die opmerking van Leo wel leuk. Spelen met synths op een hobbykamer. Is ook een eenzaam beroep, maar wel een leuke. We verlangen ergens allemaal naar wat liefde. Wanneer je iemand denkt te treffen die interesse heeft in je hobby. Dan wordt het nog tien keer leuker (soort van bandgevoel, want dat hebben de meeste elektronica muzikanten niet. Die zijn meer op zichzelf)

De grootste hits zijn trouwens geschreven "na liefdesverdriet". En wanneer je niet aan de vrouw bent, dan heb je meer tijd voor je hobby, dus grotere kans van slagen.

Muziek is trouwens "gevoel", dus eigenlijk is dit wel een tof Topic. Het zijn "echte muzikanten" op dit forum. We tonen hier gewoon ons gevoel. Kijk en dat willen vrouwen zien! "Mannen die gevoel tonen en niet alleen over synths kunnen ouwehoeren":D

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Ionide
Jongens moet dat nou? Is er eens een keer een vrouw op het forum, en nog een leuk meisje ook, gaan jullie haar meteen wegjagen met "ik zou haar wel doen" en ander gefilosofeer over de sexuele drijfveren van de man...zo praat je toch niet over vrouwen? :erm: Beetje respect mag wel hoor...

Jongens???
Wie bedoel je nu eigenlijk? Ik heb zo'n vaag vermoeden dat jij niet goed gelezen hebt voordat je deze post hebt geplaatst. Maar ja dat komt wel vaker voor dus dan verwijs ik je nu vriendelijk naar de vorige bladzijde.

D*mN,

Na deze thread gelezen te hebben krijg ik spontaan neigingen op zoek te gaan naar een ander synthesizer forum. D'r zitten een aantal antwoorden tussen...:bekdicht: Maar iig Marike, welkom hier op t forum met de beste smileys van het hele internet...:mega: :engel: :L :W :stupid :okdan: :halleluja En verder hebben we ook nog gesprekken over alles wat met electronica en muziek te maken heeft.

Naar mijn idee is het werken met een breathcontroller aan een synth of een digitale piano niet opeens geen hands-on meer t.o.v. the real thing. Een synth met velocity, aftertouch, pitch, modulation, x-y, draaiknoppen, faders, is toch wel redelijk hands-on denk ik. Een goede toetsenist kan in combinatie met de goede spullen het geluid van een analoog product perfect benaderen... 't mogelijke resultaat is dus hetzelfde... de manier van werken is weliswaar anders, maar elke nuance moet nog steeds realtime gecreeerd worden. Daarnaast biedt digitale muziek echter ook de mogelijkheid om elke nuance digitaal te bepalen... ik geef toe dat dit niet meer de ambachtelijke manier van muziekmaken is... maar deze manier van werken vraagt juist een resultaatgerichte benadering. Het grappige van een drummer binnen een band is is dat deze vaak juist een continuiteit moet benaderen of creëren, met een drumcomputer wordt die gewenste continuiteit veel makkelijker bereikt. Tegelijkertijd kan daarmee ook die nuance gemaakt worden die een drummer ook heeft. Imperfectie is immers vaak veel mooier dan perfectie.... Dat hier op het synthforum een hele andere manier van werken of benadering van muziek de regel is is onzin. Muziek maken is een eigen persoonlijke benadering.. De balans tussen benaderingen is hier hooguit wat anders dan op gitaarforum.nl. Tegelijkertijd zal ook daar die ene Gibson of Fender afgegeild worden op dezelfde wijze waarop hier de leden zich ook verlekkeren op die Moog of Sequential, maar ook die Arturia of Native instruments.:peukie: ;)

En zie hier, weer iemand die zich vreselijk heeft uitgesloofd om in aanmerking te komen voor de door Marike in het vooruitzicht gestelde "speciale" beloning. :D

Maakt mij niet uit van welke planeet je komt, als je gezellig meekeuvelt over synths en aanverwante zaken? Prima!

Trouwens even over dat onderwerp of elektronische muziek wel of niet echte muziek is.
Dat vooroordeel moeten wij al jaren en jaren aanhoren. Van rockers, metalgasten, klassieke muziekanten (die op hun beurt beweren alleen échte muzikanten te zijn), fanfare muziekanten en noem maar op. Op conservatoria bestaat er vooralsnog heel weinig draagvlak voor deze modernere vormen van kunst. Of een rockacademie ziet je al aankomen met je modulaire Doepfer. En zelfs onderling zitten we nog wel eens te bekvechten wie nou echte muziek maakt en wie niet.

En op een gegeven heb je het wel gehad. Ik bedoel, muziek maak je omdat je iets speciaals wilt doen. Daar stop je je ziel en zaligheid in, je geeft er andere dingen voor op steekt er tijd in en dan heb je iets waar je trots op bent. En dat een ander dat niet OK vind alla. Maar dat neemt niet weg dat die persoon daarmee kan zeggen dat de maker niet deugd omdat hij nou eenmaal een of andere stijl maakt die de ander niet aanstaat. Of dat de stijl die de ander maakt niet echt is. Net zoiets als kleuters tegen elkaar zeggen: 'jij bent blond dus jij bent raar'

Muziek kan je mooi vinden of niet mooi vinden, maar echt?
Het is eerder een begrip om sociale verschillen aan te geven.
"Jij vind electronische muziek leuk? Nou ik niet, dus ik wil niets van je weten."
of
"Jij maakt IDM? Nou ik maak trance en ik wil niets van je weten, jullie stelletje snobs."
"Ja moet jij zeggen met je commerciele k*tmuziek. Vuile hufter."

Als er al muziek is die écht is komt het omdat jij bij het horen ervan je hart openstelt ervoor en jouw gedachtens samensmelten met de voor jouw échte betekenis daarvan.
(dus ook keihard beukende gabber bijv.)

zo doe het daar maar even mee, mensje

Origineel geplaatst door Catalunya
DAMN als je gelijk hebt, dan heb ik voor niets op school gezeten. dan zoog mijn leraar het uit zijn duim.

Ken je die oudere mannen niet? Die na een scheiding een veel jongere vrouw willen. Dat is voor hen een soort van zich weer jong kunnen voelen. De term "peno pauze" bestaat wel degelijk in de psychologie, maar dat zal niet van Freud zijn.
Toets de term in op GOOGLE en u vindt bijv. dit
Want het moge geen geheim zijn dat grote Mercedessen, Jaguars, Daimlers en BMW’s eigenlijk alleen gekocht worden door mannen, die daar rond hun vijftigste genoeg geld voor hebben. De leeftijd van de peno-pauze en midlife-crisis, juist de leeftijd dat het tussen de benen wat minder steigert en de man behoefte heeft om zijn potentie en libido in iets concreets uit te drukken als er maar bitter weinig kerfjes in de bedrand meer bij komen.

Je zit nooit voor niets op school, maar wat jij beschrijft heet midlife crisis, en dat wordt inderdaad wel 's gekscherend penopauze genoemd. Maar die term is alleen maar leuk voor je leraar om als een fijne populist de lachers op zijn hand te krijgen, meer niet. Penopauze bestaat niet, niet zoals die bij de vrouw bestaat (een afname van het oestrogeen met als psychologische 'bijwerking' opvliegers en depresiviteit), punt uit. Bij een enkeling is er aangetoon dat zij een verlaagde testosteron spiegel hebben, maar die afname gaat beduidend minder plotseling dan bij de vrouw, komt maar bij een aantal mannen voor en veroorzaakt bij nog minder gevallen hetzelfde psychologisch ziektebeeld.

Origineel geplaatst door fuse
Maakt mij niet uit van welke planeet je komt, als je gezellig meekeuvelt over synths en aanverwante zaken? Prima!

Trouwens even over dat onderwerp of elektronische muziek wel of niet echte muziek is.
Dat vooroordeel moeten wij al jaren en jaren aanhoren. Van rockers, metalgasten, klassieke muziekanten (die op hun beurt beweren alleen échte muzikanten te zijn), fanfare muziekanten en noem maar op. Op conservatoria bestaat er vooralsnog heel weinig draagvlak voor deze modernere vormen van kunst. Of een rockacademie ziet je al aankomen met je modulaire Doepfer. En zelfs onderling zitten we nog wel eens te bekvechten wie nou echte muziek maakt en wie niet.

En op een gegeven heb je het wel gehad. Ik bedoel, muziek maak je omdat je iets speciaals wilt doen. Daar stop je je ziel en zaligheid in, je geeft er andere dingen voor op steekt er tijd in en dan heb je iets waar je trots op bent. En dat een ander dat niet OK vind alla. Maar dat neemt niet weg dat die persoon daarmee kan zeggen dat de maker niet deugd omdat hij nou eenmaal een of andere stijl maakt die de ander niet aanstaat. Of dat de stijl die de ander maakt niet echt is. Net zoiets als kleuters tegen elkaar zeggen: 'jij bent blond dus jij bent raar'

Muziek kan je mooi vinden of niet mooi vinden, maar echt?
Het is eerder een begrip om sociale verschillen aan te geven.
"Jij vind electronische muziek leuk? Nou ik niet, dus ik wil niets van je weten."
of
"Jij maakt IDM? Nou ik maak trance en ik wil niets van je weten, jullie stelletje snobs."

"Ja moet jij zeggen met je commerciele k*tmuziek. Vuile hufter."

Als er al muziek is die écht is komt het omdat jij bij het horen ervan je hart openstelt ervoor en jouw gedachtens samensmelten met de voor jouw échte betekenis daarvan.
(dus ook keihard beukende gabber bijv.)

zo doe het daar maar even mee, mensje

Zooo Dat zijn nog eens mooie woorden. Mooie inhoud. Toepasselijk op iedereen zou ik zeggen. Met name het snel oordelen en het niet tonen van respect voor bijv. de maker van een muziekstuk. Op dit forum kom ik dat ook nogal eens tegen (eigenlijk is dit ook een doorsnee uit het dagelijks leven). Hoewel ik de sfeer onderling en respect voor iedereen wel iets beter vind geworden het afgelopen jaar.

<Hee mannen!

Ik ben it mokkeltsie: een vrouw!!! aaahhh!!!!
...
De meest orginele uitleg krijgt iets heeeel speciaals....

So...let's go boys!

Kusje....it mokkeltsie>

Beste synthforummers,
Gebruik je verstand ook eens voor andere dingen dan de gebruiksaanwijzing van je synthesizer. Ik geef het verder maar op, en beperk me voortaan uitsluitend tot synth-technische kwesties op dit forum. Maar Catalunya had gelijk, deze thread is toch niet echt zinloos want lachen doet een mens ook goed.

Groetjes & het beste,

Iggy

Origineel geplaatst door Cycloop
D*mN,

Na deze thread gelezen te hebben krijg ik spontaan neigingen op zoek te gaan naar een ander synthesizer forum. D'r zitten een aantal antwoorden tussen...:bekdicht: Maar iig Marike, welkom hier op t forum met de beste smileys van het hele internet...:mega: :engel: :L :W :stupid :okdan: :halleluja En verder hebben we ook nog gesprekken over alles wat met electronica en muziek te maken heeft.

Naar mijn idee is het werken met een breathcontroller aan een synth of een digitale piano niet opeens geen hands-on meer t.o.v. the real thing. Een synth met velocity, aftertouch, pitch, modulation, x-y, draaiknoppen, faders, is toch wel redelijk hands-on denk ik. Een goede toetsenist kan in combinatie met de goede spullen het geluid van een analoog product perfect benaderen... 't mogelijke resultaat is dus hetzelfde... de manier van werken is weliswaar anders, maar elke nuance moet nog steeds realtime gecreeerd worden. Daarnaast biedt digitale muziek echter ook de mogelijkheid om elke nuance digitaal te bepalen... ik geef toe dat dit niet meer de ambachtelijke manier van muziekmaken is... maar deze manier van werken vraagt juist een resultaatgerichte benadering. Het grappige van een drummer binnen een band is is dat deze vaak juist een continuiteit moet benaderen of creëren, met een drumcomputer wordt die gewenste continuiteit veel makkelijker bereikt. Tegelijkertijd kan daarmee ook die nuance gemaakt worden die een drummer ook heeft. Imperfectie is immers vaak veel mooier dan perfectie.... Dat hier op het synthforum een hele andere manier van werken of benadering van muziek de regel is is onzin. Muziek maken is een eigen persoonlijke benadering.. De balans tussen benaderingen is hier hooguit wat anders dan op gitaarforum.nl. Tegelijkertijd zal ook daar die ene Gibson of Fender afgegeild worden op dezelfde wijze waarop hier de leden zich ook verlekkeren op die Moog of Sequential, maar ook die Arturia of Native instruments.:peukie: ;)
respect! Alles lijkt me gezegd, dus nu kunnen we weer verder! :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back