bestaat zo'n programma.....?

dob

Helemaal in m'n (k)nopjes
Hey allen,

bestaat er een programma waarmee je a la Soundforge of Wavelab wave files kan editten, maar dan met meerdere sporen?!
Ik weet dat je met Wavelab multitrack kan afspelen, maar als je dan een wave spoor wil editten, wat ik nogal veel doe, dan wordt je gewoon naar die file gestuurd, moet je die weer save'n, en DAN is ie ook in je multitrack zo te horen... maar dan zijn ALLE snippets die je uit file gebruikt meeveranderd.... dus eigenlijk is dit meer virtueel meersporen.

Ik zoek iets waarmee ik minimaal 2 stereosporen tegelijkertijd kan editten. Dan bumb ik wel de hele tijd wat ik af heb op het eerste en kan weer los editten op het 2e.
Voor mijn part dat je kan inzoemen op 1 v.d. 2 tracks, ik hoef die andere niet persee de hele tijd te zien.

In feite zoek is dus een hele simpele multitrack editor waar voldoende FX in zitten.... ik denk zelf dat b.v. protools gewoon voor mij te duur is en dat ik dan betaal voor een hele hoop dingen die ik niet gebruik....
ik houd wel v.d. beperkingen van simpele software. Ik gebruik nou een poos noodgedwongen Soundforge en als ik zie wat je daar mee kan, ondanks dat het redelijk bescheiden fx enzo heeft....
Nou, als ik dat met 4 stereosporen tegelijk kan.... ben ik uit de brand!

Of denken jullie dat pro-tools onomkoombaar is?! Ik moet sowieso ook 's een goeie geluidskaart aanschaffen en wil er dan wel 1 waarmee ik 2 stereosporen tegelijk kan opnemen.

Bedoel je soms Cooledit?

Audiotracks zoveel als je pc kan verdragen qua rekenkracht, inclusief een heel arsenaal uitgebreid editbare fx en hij herkent (bijna) alle mogelijk audioformats. Saven kan ook op allerlei formats. Soort van meertracks Soundforge met nog een stapel extra opties dus.

De prijs weet ik niet...

Zie ook hier, denk ik.

Nuendo of Cubase kan het ook wel hoor. En volgens mij Logic ook wel.
Misschien werkt het wat onhandiger dan bijv wavelab of soundforge.

Hm thnx.

Daar staat een regel waar ik toch meteen kromme tenen van krijg in het kader van op welke doelgroep dit programma zich richt.....
"Adobe Audition also includes 4,500 high-quality royalty-free loops so you can make your own music quickly and easily."

Uhrm...... nice....*kuch*

Maar ja, gezien andere Adobe producten... kun je hiermee niet echt naast de pot piesen. Ik zal eens een demo proberen te downen!

Origineel geplaatst door fuse
Nuendo of Cubase kan het ook wel hoor. En volgens mij Logic ook wel.
Misschien werkt het wat onhandiger dan bijv wavelab of soundforge.

Dat bedoel ik.... ik wil niet plug-in mogelijkheden en midi etc. etc. hebben want dat gebruik ik niet.... het prog moet echt geoptimaliseerd zijn om dat te doen wat ik wil doen....
Want mijn arme hele oude Pentiummutje moet het ook kunnen trekken allemaal....

Ja, dat snap ik.
maar je kan niet van alles willen, en toch minder omdat je pentium van vorige eeuw het niet aankan.

Ik wil graag op vakantie naar venezuela, 5 sterrenhotel, en golfbaan voor de deur. Mag niet meer kosten dan 350 euro, want dat is alles wat ik heb.
:confused:

Sorry hoor, ik bedoel het niet lullig, maar ja, als je meerdere sporen wilt gebruiken moet je pc krachtiger zijn.
Midi is trouwens absoluut niet zwaar ofzo. dat doet niks.

Probeer anders cubasiys 's :)

Is een soort light versie
met minder onzin kun je niet

succes
Kokos

Origineel geplaatst door dob
Hm thnx.

Daar staat een regel waar ik toch meteen kromme tenen van krijg in het kader van op welke doelgroep dit programma zich richt.....
"Adobe Audition also includes 4,500 high-quality royalty-free loops so you can make your own music quickly and easily."

Uhrm...... nice....*kuch*

Maar ja, gezien andere Adobe producten... kun je hiermee niet echt naast de pot piesen. Ik zal eens een demo proberen te downen!

Adobe heeft Cooledit overgenomen om naast hun premiere en de hele zooi een compleet pakket voor de (semi-)prof filmpjesproducent te maken (reclame- en seminarboys e.d. denk ik). Daarom is de hele bunch met loops waarschijnlijkmeegenomen, ik denk niet om te wedijveren met het Magix publiek. :)
Wel een goed programma overigens. Voor zover ik weet worden alle effecten berekend over je multitrack heen, dus hoef je niet eerst de samples te berekenen. Tenminste, als je CPU het toestaat.

Klopt, is totaal niet te verglijken met Magix. Die loops zijn overigens niet in wav formaat, maar een eigen formaat (niet helemaal HQ).

Ik dacht dat de latere Cool Edit en de eerste Adobe (net als het nieuwe Logic) ook de freeze functie kennen. Daar door loopt je compu ook minder snel vast.

Tijdje geleden stond er een gratis multitracker (16 sporen met 2 vst slots per kanaal) hier op het forum.

http://www.kreatives.org

Origineel geplaatst door Kokos
Ja, dat snap ik.
maar je kan niet van alles willen, en toch minder omdat je pentium van vorige eeuw het niet aankan.

Ik wil graag op vakantie naar venezuela, 5 sterrenhotel, en golfbaan voor de deur. Mag niet meer kosten dan 350 euro, want dat is alles wat ik heb.
:confused:

Sorry hoor, ik bedoel het niet lullig, maar ja, als je meerdere sporen wilt gebruiken moet je pc krachtiger zijn.
Midi is trouwens absoluut niet zwaar ofzo. dat doet niks.

Probeer anders cubasiys 's :)

Is een soort light versie
met minder onzin kun je niet

succes
Kokos

Ja sorrie maar dat vind ik toch een rare metafoor.....
Ik wil idd. naar Venezuela maar ik wil niet op voorhand al voor de golfbaan en het hotel waar ik toch niet naartoe ga betalen. Ik slaap wel op het strand!

Want wat kost een nieuwe PC wel weer niet.... god damn.
4 monosporen zijn in feite al genoeg, 6 is helemaal voldoende, en ik gebruik never nooit geen realtime effecten.

Het enige wat ik vraag van mijn aftandse PC is dat ie meerdere wav files tegelijk speelt, en als ik 3 audioplayers tegelijk open heb trekt ie dat nu ook prima, dus mijn machine kan dat... nou nog de software vinden.

Dat is de sjit. Ik ga 'm ff proberen. Ik zoek al tijden iets goedkoops om samples handmatig op te knippen, meer heb ik niet nodig Als dit een beetje werkt dan krijgen ze gelijk een donatie :D

BigFatEdit:

Het lijkt prima te werken! Toppertje, precies wat ik nodig had om een beetje te knippen en te plakken :okdan:

Laatst gewijzigd:
Alhoewel Ableton live! lang niet in dezelfde categorie valt als bijvoorbeeld soundforge, is het wel bijzonder geschikt om meerdere audio sporen te editen. En is bovendien vrij zuinig met CPU. Het ligt er dus helemaal wat je ermee wilt. Voor (realtime) filteren en klooien met effecten over meerdere audio sporen kun je het allicht proberen.

Back