fruityloops...eisen pc....?

Unic

El Musica
hoi ff een simpele vraag

Wat voor processor en intern geheugen is er nodig om bijvoorbeld fruityloops goed te laten draaien.

Ik snap dat een pentium 4 3000mhz het beste is. maar dat kan ik niet betalen..:)

Is een athlon 1200 of een p 1800 genoeg?

Het gaat me om het idee.

Alvast bedankt!

groetjes Unic

Ik heb vroeger fruity loops 2 goed kunnen draaien op een pentium 2 333mhz laptop. fruity loops zelf draait dan gewoon prima, heeft vooral te maken met welke softsynths en effecten je gaat draaien.

Ik draaide op mijn vorige bak (een AMD 1800 met 768 RAM) Fruity 3.56 en dat liep goed. Ik kon daar best veel plugins mee open hebben staan. Pas als ik op de master fx bv. Ozone zette om te masteren, kreeg ie het moeilijk. Ik moest wel altijd het buffer helemaal open zetten en dat werkt wat lastig.

Nu heb ik een P4 3Ghz PLUS een Audiophile 2496 kaart met Asio drivers en vooral dat laatste scheelt ook een boel! Ik heb nu wel wat zwaardere synths zoals de Vanguard dus ik kan er ongeveer maximaal 10 open zetten denk ik, misschien wel meer, maar dan heb ik de latency nog heel laag ingesteld dus het kan nog veel meer.

Het ligt er gewoon aan hoeveel en welke plugs je wilt gebruiken en ook of je goeie Asio drivers hebt, denk ik.

Ik gebruik fruityloops al een tijdje, vanaf versie 1.2 ofzo. En het is hetzelfde liedje met elk programma eigenlijk, nieuwere versies van fruityloops hebben weer hogere systeem eisen om lekker te draaien.

Een vriend van mij draait zonder problemen Fruity Loops 3.0 op een AMD 333 Mhz, maar die gebruikt nauwelijks plug-ins en latency maakt voor hem niet uit. Thuis draai ik op een AMD Athlon XP 1800 zonder problemen Fruity Loops 4, ik heb dan een latency van rond de 10 ms met mijn Sound Blaster Live (yes i know...) en op m'n M-Audio Quattro krijg ik hem zo laag als 3 ms (ASIO).

Dus:
Wil je hem "live" gebruiken, dus met een midi-controller om knoppen op te nemen enz? Dan denk ik dat een Athlon 1600, met 512 MB geheugen en een goede geluidskaart voldoende is, je kan dan ook nog een zooi interne plug-ins gebruiken en ook nog een paar VST's zonder problemen.

Is een hogere latency geen probleem dan kom je met een 1 Ghz machine al een heel eind. En je moet tegenwoordig goed zoeken voor zulke "langzaame" processors (nieuw dan)

En probeer anders een oudere versie van Fruity Loops. 'Tis maar net wat je er mee wilt doen!

Suc6

Origineel geplaatst door oxoid
Ik heb vroeger fruity loops 2 goed kunnen draaien op een pentium 2 333mhz laptop. fruity loops zelf draait dan gewoon prima, heeft vooral te maken met welke softsynths en effecten je gaat draaien.

tja...het mooie aan fruity loops vind ik juist de effecten en de softsynths die erop zitten...
OP mijn pentium 1 233mhz kan ik 5 kanalen en 1 effect erop los laten en dan houdt ie op:D:D

dus ook met een p 1800 is het uiteindelijk nog oppassen geblazen met het niet al te veel, te veel, te veel, willen:)

bedankt!!

wat kan helpe is ook het aantal vst plugins te beperke; die met synthedit gemaakt zijn, want die blijke zodanig veel van de resources weg te vrete dat het niet mooi meer is.

Nou man je krijgt heel wat reakties zie ik.

Ik draai zelf FL 3 op een AMD 1000 (W2000nt) met 256 MB en Audiophile 2496 + asio drivers. Ook vaak als plugin in Cubase SX. Beide manieren werken probleemloos.

Groeten,

Fonckeltoff.

Origineel geplaatst door metatron
Gebruik een pentium 4 1.7 gig met 768 sdram en het loopt als een tiet, kan een hoop vst`s wen softsynth`s inladen zonder problemen.

Je kunt toch van alle soorten vst's gebruiken neem ik aan?
Ik zie regelmatig op de home van suthforum vst's staan

Het is inderdaad mogelijk om fruityloops of fruitystudio te draaien op een dergelijke pc. maar ik denk dat je beter af bent om even door te sparen voor iets echt goeds, immers zul je steeds uitgebreidere nummers willen maken met veel effecten en vst instrumenten en dan kom je toch aan het limiet van je computer. op een PIII 500Mhz heb ik wel een tijdje goed kunnen draaien maar zelfs nu met mijn PIV 2.5Ghz zit ik alweer te tobben met krakkies enzo als ik lage latecy gebruik. maargoed er is ook te werken met wat hogere latecy. (ff offtopic : dat met die latecy hoe kan ik dat het beste oplossen zonder de latecy omhoog te halen? buffers? geheugen? of toch weer me CPU?, eventueel in mijn PB antwoorden als dit erg offtopic lijkt te gaan !)

Origineel geplaatst door Mstudio1
Het is inderdaad mogelijk om fruityloops of fruitystudio te draaien op een dergelijke pc. maar ik denk dat je beter af bent om even door te sparen voor iets echt goeds, immers zul je steeds uitgebreidere nummers willen maken met veel effecten en vst instrumenten en dan kom je toch aan het limiet van je computer. op een PIII 500Mhz heb ik wel een tijdje goed kunnen draaien maar zelfs nu met mijn PIV 2.5Ghz zit ik alweer te tobben met krakkies enzo als ik lage latecy gebruik. maargoed er is ook te werken met wat hogere latecy. (ff offtopic : dat met die latecy hoe kan ik dat het beste oplossen zonder de latecy omhoog te halen? buffers? geheugen? of toch weer me CPU?, eventueel in mijn PB antwoorden als dit erg offtopic lijkt te gaan !)

ff een dombo vraag dan maar. wat bedoel je met latency omhoog en omlaag. Kan je simpel uitleggen wat je daar mee bedoelt?:):D

Back