TechnoToys werkend onder XP?

Hanz

Anonieme Analogist
In een vlaag van sentiment wilde ik weer eens de onvolprezen TechnoToys installeren.
Voor de niet-kenners: een aantal leuke midi programmaatjes met zeldzame functionaliteit.

Onder andere:

-Seq-303 step sequencer
seq-303.gif

-ArpX-8 octal arpeggiator
arpx8.gif

Nou wil de pech dat de leverancier van TechnoToys er inmiddels ruimschoots mee is genokt.
Gevolg: geen nieuwe versies, geen registratie meer mogelijk én geen support.

En het ergste: op mijn Windows XP (SP1) doos wil het niet werken.
Ik heb de compatibility in alle smaken geprobeerd te zetten, maar dat helpt niets.
Als ik zo'n programmaatje start zie ik heel even een zandlopertje, en daarna gebeurt er niets...
Toch schijnt het nog steeds gewoon te werken bij sommige mensen... :confused:

Kortom: is er iemand die me uit de brand kan helpen met tips & advies?

Voor de volledigheid: de hele verzameling is (via Archive.org) hier nog te downloaden (zolang het gaat, natuurlijk!).

Gedownload, geïnstalleerd... werken.
Misschien een rare vraag: Heb je toevallig een ATI kaart in je systeem zitten? Zo ja, kijken eens of je in je device manager onder 'Sound, video and game controllers' iets als 'ATI WDM RAGE Theater Audio' kunt vinden. Schakel deze eens uit en probeer het dan weer.

Bedankt voor het uitzoeken! :)

Ik heb idd. ATI, maar niet de dingen die jij omschrijft. Heb ik ook nooit gezien, in ieder geval.
Je gebruikt ook Service Pack 1?

Yup, Windows XP Pro SP1 (UK/US versie) en een zooi van de andere patches die via WindowsUpdate te verkrijgen waren. Het kan natuurlijk nog zo zijn dat een of andere wazige DLL er voor zorgt dat het bij jou niet werkt. Vanavond maar eens even kijken welke DLL's worden gebruikt door dat programma.

het toeval wil dat ik gisterenavond ook nog eens seq303 wou installeren en dat het programma schijnbaar niet werkte
het installeren ging goed, maar als ik de applicatie opstart kreeg ik enkel even een zandloper tezien en das al

daarna nog eens rondgegoogled, en het blijkt dat er een versie 1 & 2

na versie 1 te hebben gedownload ( een versie die niet geinstalleerd moest worden ), werkte het wel met m'n Xp !

iemand versie 2 ooit aan de praat gekregen in Xp ?

Mmm interessant. Ik heb zelf namelijk moeite gedaan om van alle technotoys de allerlaatste versies te pakken te krijgen!

Back