Vocoder rietje?

Cisco

advancedtechnoresearch
Hoi! Vraagje?! Zie in veel Hip-Hop video's en producties dat een muzikant gebruikt maakt van een soort rietje/plastic buisje in z'n mond die aangesloten staat op een keyboard/synth waarmee hij zo ongeveer onderwater-achtige vocoder geluiden mee maakt?!:confused: Goed voorbeeld hiervan is het stem-sampletje "California? Californie?" van 2pac/DrDre.
Weet iemand hier iets meer van? Is het een gewone vocoder? Of iets dergelijks?
Heb zelf best wel wat ervaring met vocoders, en heb er verschillende, maar deze vorm van stem-vervorming kan ik daar tot op heden nog niet mee maken!:) Alvast bedankt!

Peace...

Re: hoi

Re: hoi

Origineel geplaatst door Freakydile

et voila...

U bent geholpen.

Axel

Verondersteld dat je dit bedoeld natuurlijk lol

Grappig!:D Maar het is niet wat ik bedoel?! Ik bedoel echt een heel simpel rietje die je in je mondhoek houdt, en waardoor je lult?!:D

Zag het net nog op mtv?! Interview met een producer. Hij had z'on Ensoniq bakbeest voor z'n neus en daarop had ie gewoon een heel simpel rietje/buisje aangesloten?:confused: Toen ie daardoor praatte kreeg je echt een uniek vocoder geluid! Ik heb er zelf nog nooit van gehoord?! Maar heb het nu al een aantal keer gezien en gehoord! Dus moet 'et weten!:D

Ik weet wel dat je zo'n systeem hebt voor gitaren, waar de gitarist van Bon Jovi veel gebruik van maakt. Door met je lippen bewegingen te maken en blazen tegelijk door zo'n rietje laat je je gitaar als het ware "spreken".

Goeie verzekering voor je gebit is ook een noodzaak...
Geen gein
Er gaat namelijk nogal wat geluid door het buisje,waardoor je gebid door de trillingen wat te lijden heeft.
Je hebt btw ook een gitaar versterker nodig,en veel geduld,want makkelijk is het niet.

dat lijkt op die "vocoder oplossing voor minder kapitaalkrachtigen" :D
namelijk de luidspreker van een koptelefoon in je mond nemen en zo... eum... "spreken"
:D

Back