[Yamaha-track/Italo] DigiTalk

Danny

DAW-less puzzelaar °1967
Nog eens een ander trackje van me:

http://student-kmt.hku.nl/~joost1/Danny/Danny - Digitalk.mp3

Dit is een nummer dat in amper 2 uurtjes ontstaan is en alleen op de SY99 gemaakt is (16 kanalen multitimbraal). Het ligt helemaal niet meer in de lijn van m'n vorige nummers, maar dat moet natuurlijk geen belemmering zijn om het hier te posten.

Ik heb eens van iemand gerenomeerd te horen gekregen dat dit pure ITALO is, ook al had ik geen flauw idee van wat dat was toen ik de song in 1994 inspeelde ;).

Opmerkingen:

1. De MP3-codering zorgt voor een fase-achtig effect op de hihats. Dit effect heb je niet in het origineel.
2. De Windowsbliepjes zijn een soort van bescherming en horen dus ook niet toe aan het origineel (voor diegenen die het nog niet wisten :D ).

Laat de reakties maar komen :)

Je kan ook nog naar de andere tracks luisteren, als je daar zin in hebt ... alle kommentaar is steeds welkom :)

Electric Boogie:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25717

Innocent Victims of War:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25457

Flight of The Condor:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25816

Wonderland:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=25611

:doei:

Dit is gaaf.

Brengt me terug naar het jaartal 1982/1983

Dit klinkt als KOTO man. Kicken. Nou nog af en toe doorheen schreeuwen in slecht "Engels"

heeft ook iets van "Cyber People"

Yeahh

Jij bent ontzettend muzikaal

Ik vind 'm echt goed: goede afwisselingen tussen melodieën en sounds, mooi zoals eerst de melodie met lage cut-off komt (inderdaad al vaak gedaan, maar als je het goed inpast blijft het mooi en niet clichée-matig), goede sound, sterke drums, enzovoorts; en vooral ook: niet te lang (geen uitgemolken idee), dat vind ik altijd erg belangrijk. :okdan: Misschien is-ie een beetje clean/netjes, maar dat is een kwestie van smaak natuurlijk. 8)

Origineel geplaatst door Catalunya

Hier ga ik me dus maar eens mooi bij aansluiten. :)

In een aantal uur gemaakt....

Mooi uitgewerkt......

heel knap!!:okdan: :okdan: :okdan:

Lekker simpele happy melody! :)

lijkt wel wat op hoe ik thuis wel eens lekke een eind weg speel. Maar hoe jij er "ff" een aantal melody lijnen door heen gooit? erg knap.

Inderdaad erg muzikaal.

greotjes Unic

Nou ... bedankt voor deze eerste reakties al. Leuk dat ie jullie zo bevalt :).

De song is eigenlijk ontstaan uit een experimentje. Ik wou gewoon eens kijken hoe ver je kon geraken met 16 stemmen AFM en 16 stemmen AWM. Nou ... erg ver dus. En er treedt nauwelijks voice-dropout op (op 2 plaaten kan je het horen als je het weet ... wie zoekt, die vindt :) ).

De beide leads zijn AFM. De pad op de achtergrond is één stem AFM en één stem AWM. Drums zijn allemaal AWM, alsook de baslijn (2 stemmen zelfs).

Als je de SY op monitoringmode zet, dan kan je zien hoe z'n stemmen gebruikt worden. 't Zit allemaal op het randje, maar het blijft wel klinken. Dus ... who need 128 voices :dubbel: ?

Ben eens benieuwd of er nog meer reakties volgen ;)

Origineel geplaatst door Catalunya
Dit is gaaf.

Brengt me terug naar het jaartal 1982/1983

Dit klinkt als KOTO man. Kicken. Nou nog af en toe doorheen schreeuwen in slecht "Engels"

heeft ook iets van "Cyber People"

Yeahh

Bedankt man ;) ... Ik ken noch Koto, noch Cyber People :o: , maar ik beschouw dit als een heus compliment :)

VET!!!!!!

Arangement vind ik echt tof, mix en vooral de drumsounds had wel beter gekunt, mis een beetje een vette snare.

Ow, ik hoor nu de laatste maten, dat had voor mij ook niet zo gehoeven.

Ennuh, je moet het zelf weten hoor, maar cut the crap met die windows bliepjes. Vind het nogal overdreven. Het is in ieder geval de reden dat ik hem niet bewaar om hem later nog eens te luisteren, als je dat ermee wilt bereiken ben je in ieder geval geslaagd.

Origineel geplaatst door Gran&Tilly
VET!!!!!!

Arangement vind ik echt tof, mix en vooral de drumsounds had wel beter gekunt, mis een beetje een vette snare.

Tja, dat zijn de beperkingen om alles in één keer uit één synth te halen. Je kan je effecten instellen voor een perfecte drum, maar dan klinken pads minder goed of omgekeerd. Het is altijd een kwestie van compromissen, in zo'n geval ;) .

Ow, ik hoor nu de laatste maten, dat had voor mij ook niet zo gehoeven.

Tja ... smaken verschillen (gelukkig maar) :)

Ennuh, je moet het zelf weten hoor, maar cut the crap met die windows bliepjes. Vind het nogal overdreven. Het is in ieder geval de reden dat ik hem niet bewaar om hem later nog eens te luisteren, als je dat ermee wilt bereiken ben je in ieder geval geslaagd.

Ik ben druk bezig met de voorbereidingen voor een eigen CD. Het zou dom zijn om de tracks in een goede kwaliteit zomaar op het internet te zetten.

Origineel geplaatst door Danny
Bedankt man ;) ... Ik ken noch Koto, noch Cyber People :o: , maar ik beschouw dit als een heus compliment :)

dat zijn in de ITALO wereld ook grote namen, dus een groot compliment zeker.

Wil je Cyber People of KOTO een keertje voorbij horen komen, dan kan dit op
http://www.paradise-radio.com/

Via de REQUEST SERVER kun je bijv. naar de cd, Cyber People staat op de volgende pagina van C, toets Request en het nummer komt als verzoekje binnen bij de server en wordt snel gedraaid, tenzij die het laatste uur gedraaid is, dan zal je even moeten wachten.

Klinkt koel!

Om het echt Italo te maken moet er nog een wilde appergio doorheen :D

Onnie six? .... six? ...

(waar is 6trak als je hem nodig hebt!)

Dit klinkt echt lekker :)

Begon gelijk al mee te jammen hehehe.. :)

Echt toppie! Melody is heerlijk om te horen.. het neemt je echt ergens mee naar toe..

Ik lust hier nog wel wat van :W

Thanks voor de leuke reakties tot nu toe :).

Het was eigenlijk helemaal niet m'n bedoeling om Italo te maken (wist zelfs tot voor kort nog niet eens dat dit Italo was), maar gewoon een track die ik lekker vond klinken, zonder al te veel poespas *D.

Ik ga hem binnenkort opnieuw opnemen, maar dan met de 2 SY99's, waarbij de ene het nummer volledig voor zich neemt, buiten de pad. De andere neemt dan die pad over, met effectinstellingen die er optimaal bijhoren. En dan is ie klaar voor de CD :) :)

Klaar voor nog meer kommentaar 8) ...

Italo is vaak gemaakt in een big ass studio die gebruikt werd om drugsgeld wit te wassen. Wat ik begrepen heb. Waardoor ook in veel Italo belachelijk vette analoge synths en fx zitten en het perfect gemixt is. En er tijdens het werkproces ook wel zieke/geniale (drugs gedreven) ideeen zijn ontstaan.
En sommige platen ZIJN natuurlijk meesterlijk.
En daarom vind ik sommige Italo platen wel te behappen.

MAAR bij de meeste Italo plaatjes trekken meteen mijn nagels mijn zolen in.
Zo ook bij dit nummer.

Ow trouwens voor Koto liefhebbers; ik ga zo naar de kringloop en daar staan een hoop van die platen, al jaren, niemand wil ze hebben en terecht :duivels:, maar als iemand er interesse in heeft wil ik ze wel meenemen en tegen kostprijs opsturen. Zo ben ik dan ook weer :engel:

Origineel geplaatst door dob
[BMAAR bij de meeste Italo plaatjes trekken meteen mijn nagels mijn zolen in.
Zo ook bij dit nummer. [/B]

Moet je gauw je nagels knippen ... heb je er minder last van :dubbel: ;)

Nou ja .. zoals ik al eerder zei ... smaken verschillen nu eenmaal (vind m'n andere tracks trouwens ook beter, maar dit mag er ook best wezen :) )

Italo is vaak gemaakt in een big ass studio die gebruikt werd om drugsgeld wit te wassen. Wat ik begrepen heb.

Waar baseer je dat op als ik vragen mag?

Enige dat ik weet is dat Mark Farina van "Tïme records" begin jaren "80 al in een Porsche rondreed. Ik dacht van o.a. van de opbrengst van de Den Harrow plaatjes:D

Ow trouwens voor Koto liefhebbers; ik ga zo naar de kringloop en daar staan een hoop van die platen, al jaren, niemand wil ze hebben en terecht :duivels:, maar als iemand er interesse in heeft wil ik ze wel meenemen en tegen kostprijs opsturen. Zo ben ik dan ook weer :engel:

Ben wel geinteresseerd. Zou je mij wat titels kunnen geven?

Zeker interessant wanneer er een rode importstempel opstaat.
Heb veel Italo's weggedaan in het verleden, maar toch op zijn tijd wel leuk

Ik hoor wel van je.

Pb me maar

Thanks

Erik

Origineel geplaatst door The Q
Klinkt koel!

Om het echt Italo te maken moet er nog een wilde appergio doorheen :D

Onnie six? .... six? ...

(waar is 6trak als je hem nodig hebt!)
*PLOINK!* u riep herr Q?

erm... ik vind dit ook wel ok alleen klinken de sounds wat te modern moet ik toch ff melden... arpeggio kan idd Q...
ik dacht zelf ook aan wat pan delays... het heeft wat weg van italo idd maar mocht van mij wel wat meer basic klinken...

Origineel geplaatst door 6 trak
*PLOINK!* u riep herr Q?

erm... ik vind dit ook wel ok alleen klinken de sounds wat te modern moet ik toch ff melden... arpeggio kan idd Q...
ik dacht zelf ook aan wat pan delays... het heeft wat weg van italo idd maar mocht van mij wel wat meer basic klinken...

Hoi Six. Te moderne geluiden? Tja, 't was ook niet m'n bedoeling om Italo te maken (zie ook eerder berichten binnen deze thread). Er zit trouwens geen enkele analoge synth bij, dus da's ook al niet ideaal voor Italo, dacht ik zo begrepen te hebben.

Het is gewoon een track waar ik wat plezier aan heb beleefd en die toch wel redelijk klinkt ;) .... en dat ie nou toevallig op Italo lijkt ... tja ... daar kan ik ook niet aan doen :D .

Back