extern MIDI controllen

Bobby

.com
helloo,

ik draai een softsynth VSTi in Cubase SX2 en wil extern via de draaiknoppen van m'n RM1x enkele knopjes aansturen (via MIDI dus).
Hoe maak ik settings zodat ik met een bepaald extern knopje een bepaald softsynth knopje kan aansturen?
Bovendien zijn sommige knopjes van m'n RM1x vrij groggie (zot) gedraaid (oa cutoff }:| ); is het mogelijk om met een willekeurige externe knop (bvb die 4 van de bovenste rij die bijna niet gebruikt zijn) een gekozen softsynth knop (bvb cutoff) te triggeren? Ik veronderstel dat ik MIDI CC instellingen moet doen, maar hoe pak ik ut best aan?

cheers! :mega:

ik geloof dat je een combinatie <CTRL> met muisklik op het desbetreffende knopje op de interface (op je scherm dus) moet doen zodoende MIDI learn te activeren. Vervolgens kun je dan aan een hardware knop te draaien ter herkenning. althans zo werkt het een ongeveer met arturia cs80 en moog modulair.

of bedoelt u iets anders?

MIDI learn lukt niet bij elk instrument ...
hoe ik ut nu doe:
- ik kijk na wat de MIDI CC's zijn van een bepaald instrument
- en kies vervolgens op bij de setup van m'n hardware knoppen welk van die CC's ik wil triggeren (maw. een bepaald cijfer toewijzen).
Real easy. Maaarrr, ik kan op m'n hardware geen setup templates bewaren ... gaat dit met een echte MIDI Controller device wel?

cheers :kroon:

ja normaal wel, tenzij het een slechte controller is:D
meestal zitten er wel al een hoop presets en templates enzo op voor de voornaamste software

Back