Bobby
.com
helloo,
ik draai een softsynth VSTi in Cubase SX2 en wil extern via de draaiknoppen van m'n RM1x enkele knopjes aansturen (via MIDI dus).
Hoe maak ik settings zodat ik met een bepaald extern knopje een bepaald softsynth knopje kan aansturen?
Bovendien zijn sommige knopjes van m'n RM1x vrij groggie (zot) gedraaid (oa cutoff
); is het mogelijk om met een willekeurige externe knop (bvb die 4 van de bovenste rij die bijna niet gebruikt zijn) een gekozen softsynth knop (bvb cutoff) te triggeren? Ik veronderstel dat ik MIDI CC instellingen moet doen, maar hoe pak ik ut best aan?
cheers!
ik draai een softsynth VSTi in Cubase SX2 en wil extern via de draaiknoppen van m'n RM1x enkele knopjes aansturen (via MIDI dus).
Hoe maak ik settings zodat ik met een bepaald extern knopje een bepaald softsynth knopje kan aansturen?
Bovendien zijn sommige knopjes van m'n RM1x vrij groggie (zot) gedraaid (oa cutoff
); is het mogelijk om met een willekeurige externe knop (bvb die 4 van de bovenste rij die bijna niet gebruikt zijn) een gekozen softsynth knop (bvb cutoff) te triggeren? Ik veronderstel dat ik MIDI CC instellingen moet doen, maar hoe pak ik ut best aan?cheers!