Delta-66 en VIA Moederbord

bombario

Gepokt en gemazeld
Dag dag,

Ik heb noodgedwongen de upgrade moeten maken van W'98 naar XP, en opeens blijkt mijn M-Audio kaart problemen te geven. Hij hikt en stottert, nieuwe drivers (ook van moederbord) downloaden maakt geen verschil.

Nou blijkt dat een Athlon pc in combinatie met een VIA moederbord en de Delta 66 vaker problemen geeft en werd me gadviseerd een Asus moederbord aan te schaffen. Is dat de oplossing? En zo ja, weet iemand wat een geschikte is?

Alle hulp is heel erg welkom, want ik zit midden in een project :(

het is helaas waar dat een aantal oudere via-chipsets problemen geven met bepaalde "prof"-geluidskaarten
(dus andere merken dan creative zeg maar ;) )

de bios updaten van je moederbord en de 4 in 1 drivers van via instaleren heeft soms uitkomst geboden
bij bepaalde mensen.

naar het schijnt zijn de nieuwere via-moederborden allemaal in orde wat problemen met geluidskaarten ...

de asus moederbord met nforce2 (specifiek de 2!) is zeer goed getest met geluidskaarten. zeker met m-audio
kaarten, m-audio heeft onlangs bij mij per mail bevestigd dat die combinatie wat hun betreft geheel compatible was.

maarjah daar heb je nu nog niet veel aan, wel vreemd dat onder 98 het wel werkt en onder xp niet :S
onder xp wilden de wdm drivers wel eens zaken versoepelen heb ik bij een aantal mensen gehoord.

Back