midex3 stopt er elke keer mee

SpaceAgent202

Sinds 2001
nou breekt mijn klomp.

neem een digidesign approved pc. neem een steinberg midex 3 interface. die combinatie doet het hier (nog) niet. misschien kan iemand me helpen.

het zit zo.

ik probeer de midex 3 met de laatste drivers netjes te installeren op windows (xp). dit gaat ook, en ik krijg de interface te zien in mijn rijtje met midi apparaten.

het lijkt dus alsof alles in orde is. maar, neem midiox of elk ander midiprogramma; en hij luistert de eerste paar seconden naar inkomende midi informatie, en daarna stopt ie met deze data naar de pc sturen. het midi IN lampje blijft gewoon knipperen conform de inkomende midiinformatie. het lijkt op een driverbugje of ander vreemd probleem.

ik heb het geprobeerd op de computer die volledig "af"geconfigureerd is, daarna op kale winxp sp1; daarna sp2; eerst zonder enige overige usb hardware, daarna overige usb hardware; met diverse instellingen in windows en diverse instellingen in de bios; ik heb de bios stettings (m.b.t. snelheid, v1.1, v2.0, en dergelijke) allemaal geprobeerd; ook alle usbpoorten (zitten alle onboard) ervoor geprobeerd; maar hij doet steeds hetzelfde liedje (hoewel, deed ie maar een heel liedje).

dus roel denkt: wát een nare interface, die gaat het raam uit!

maar wat wil het geval, installeer het ding even op een rotzooi+kantoor+internetpc, en tadaa. no probs.

de digi approved computer die het niet doet heeft een asus k8v moederbord, de kantoorpc heeft een asus a7v moederbord. beide een via chipset, alleen de k8v van een iets latere generatie.

waarmee zou ik dit probleem kunnen oplossen? ik heb zoiets echt nog nooit gezien.

Volgens mij, als je de zoekfunctie gebruikt, vind je meer soortgelijke midex problemen (midex 8 heeft het ook). Ik heb een paar jaar terug hetzelfde probleem gehad, ook met een Midex3... Werkte altijd goed, en ineens niet meer. Drivers geupdate, hele OS opnieuw geinstalleerd, nog niks... Ik kon ook geen oplossing vinden, ik kreeg de indruk dat het 'iets' hardwarematigs was en heb toen maar een Midisport 2x4 gekocht, nooit meer last gehad.

Ik heb laatst iets soortgelijks gehad, bleek een kapotte usb kabel te zijn. Nieuw kabeltje gehaald, probleem opgelost.

ander kabeltje ook geprobeerd, maar geen verschil :) vergeten te vermelden

het hele vreemde is, dat het lijkt alsof het aan de computer ligt, en niet aan de midex of de kabel daarnaartoe (anders zou ie het op andere pc niet doen he)

Ik heb dit probleem ook weer met mijn midex8.
Ik heb het al eerder gehad en op de een of andere manier is het ooit opgelost geweest.
Maar nu is het er weer....

(na een paar maanden/jaar goed werken)

Het moet iets met de software zijn want het is terug sinds ik cubase opnieuw geinstalleerd heb.

klinkt als een stroom probleem, heb je er wel een adapter op?
anders moet je even nakijken of je het power management vlaggetje op je usb root hub wel uit heb staan (zodat windows niet 'intelligent' de stroom afsluit van je usb poort)

ik heb het heel in het begin met mijn midex 8 ook gehad, volgens mij heb ik het toen opgelost via een externe adapter, maar dat weet ik niet zeker meer.

nou op elke pc die ik heb geprobeerd werktie... behalve op mijn muziekpc ... zucht! ik ga m verkopen en voorlopig maar met de midi van mn audiokaart werken. die kan alleen geen sysex en de midex kan dat héél goed.

Ik draai mijn midex8 altijd al op externe adapter.
Ik heb een tijdje geprobeerd de midex zonder adapter te draaien...dat gaat ook maar lost het probleem niet op.

Waarom dan geen PCI kaartje met een apart USB controller proberen?

Aangezien Roel zijn midex3 al te koop heeft aangeboden ga ik er maar voor het gemak vanuit dat fuse het tegen mij heeft.

Mijn midex8 heeft maanden/jaren gedraaid zonder problemen.
Ineens kreeg hij last van uitval.
Na enkele weken/maanden is het probleem verdwenen omdat ik wat heb gepield met herinstalleren van drivers/cubase enz enz.
Toen heeft hij weer maanden goed gedraaid. Laatst is mijn Cubase bugs gaan vertonen. Om dit op te lossen heb ik Cubase opnieuw geinstelleerd. Sindsdien doet mijn midex8 weer moeilijk (en dat doet hij nog steeds).

Mij lijkt dat het niet met de hardware van de computer te maken heeft omdat deze onveranderd is gebleven. Het enige dat veranderd is is de software. Wat is het voordeel van een PCI kaartje met aparte USB controller dat het probleem zal oplossen?

Had het eigenlijk tegen Roel.
Maar geldt wellicht voor meer mensen.
Brakke hardware of software? Wie het weet mag het zeggen.
Het is gewoon een kwestie van gokken denk ik.
Leuk is anders

Waarom dan geen PCI kaartje met een apart USB controller proberen?

juist, die gedachte had ik ook! dus ik naar de dixons vanmiddag, een sitecom usb kaartje in de pc erbij, wat denkt u

Prima in orde! alsnog bedankt voor de tip!
icon14.gif

(en roel haalde zijn midex weer uit de verkoop ;))

Back