Iemand Kurzweil ervaring

p8er

Nieuwkomer
Haaj, ik ben aan het kijken naar een serieuze sampler, ik ken natuurlijk wel de Akais enzo, maar hoorde pas geleden een stel soundscapes gemaakt met o.a. een Kurzweil K2600 of K2500. Ik was erg onder de indruk. Vooral de waanzinnige synthachtige effecten en kwaliteit was iets wat me erg aansprak. Enfin, mijn vragen:
Weet iemand of deze dingen ook 2e hands worden aangeboden (ik kon ze niet vinden) en hoeveel zo'n ding dan kost, een nieuwe is best duur.
Heeft iemand een idee welke artiest muziek/ soundscapes maakt met een Kurzweil, zodat ik wat meer materiaal kan beluisteren? Een winkel die ze in de vitrine heeft liggen is natuurlijk ook okay.

Alvast bedankt!

Re: Iemand Kurzweil ervaring

Origineel geplaatst door p8er
Weet iemand of deze dingen ook 2e hands worden aangeboden (ik kon ze niet vinden) en hoeveel zo'n ding dan kost, een nieuwe is best duur.

Op 2dehands.nl staat op dit moment een K2500R te koop uit Duitsland....

Doorsparen en een K2661 kopen. Ben je in een keer klaar en al je ouwe spul
kan de deur uit voor de financiering (ook effect processors als je een ADAT-bridge koopt
om 8 kanalen (=4x stereo) 24bit/48kHz superieure KDFX in je set up te integreren).
Zie verder alle threads over Kurzweil op dit forum en op www.sonikmatter.com.
De K2661 is ook draagbaar en daarom live inzetbaar; de K2000 ook, maar de K2500(X!) en de
K2600(X!) niet.

Graag gedaan,
ISPdeRuiter

P.S. Sommigen zaten al op dit antwoord te wachten.
Hartelijke groeten aan alle sommigen.

Origineel geplaatst door Racy Dieven

De K2661 is ook draagbaar en daarom live inzetbaar; de K2000 ook, maar de K2500(X!) en de
K2600(X!) niet.

Graag gedaan,
ISPdeRuiter

Domme vraag misschien, maar waarom zijn de K2500 en K2600 niet live inzetbaar ??
Zo onhandelbaar zien ze er iig niet uit op de foto...

Origineel geplaatst door gemmetje
Domme vraag misschien, maar waarom zijn de K2500 en K2600 niet live inzetbaar ??
Zo onhandelbaar zien ze er iig niet uit op de foto...
Als je heel voorzichtig bent, met het apparaat, en vooral met je rug en je auto, zijn ze best live inzetbaar.
Stop de machine wel in een goede plastic zak tegen de regen, met flightcase zijn ze helemaal niet te tillen ;)
Ach ja, een beetje goede panfluit is ook zwaar.

Niet live-inzetbaar vanwege bovengemiddeld gewicht ?!?!?

U bent zeker nog nooit met een aardige PA aan de rol geweest........ :frons:
buiten spelen betekent sjouwen.

;)

Origineel geplaatst door Racy Dieven
P.S. Sommigen zaten al op dit antwoord te wachten.
Hartelijke groeten aan alle sommigen.

:dubbel: :doei:

Ik kon/kan in mijn eentje een Fender Rhodes 73 tillen; maar niet verder
dan 150 meter. Hetzelfde geldt voor een Kurzweil K2500X.
Op goede dagen kan dat ook van zes hoog de trap op en af.
Omdat ik weiger auto's te besturen kan ik dus maar in een straal van
150 meter van mijn woning optreden, want achter op de racyfietsie
gaat niet (dunnen velgjes); de tram komt ook niet overal.
Gelukkig speel ik gitaar.

ISPdeRuiter

De K2661 is prima te tillen. Met een K2600 (76 keys en groter) wordt het aanpoten. Ik ben het wel eens met Racy dat je het beste voor de K2661, of anders toch een K2600-variant kunt gaan. De K26xx-features zijn een beduidende extra schep bovenop de K2500 en al helemaal de K2000.

PS: de groeten aan iedereen die ik vergeten ben.

Het wordt bijna een traditie om op oude threads te replyen. Ik heb idd het gewicht van een k26X erg onderschat. Het is niet te doen in je eentje, zelfs niet als je van het tempo team komt.

Kurzweil bestaat of bestaat niet meer,of overgenomen naar het schijnt,dus toch oppassen bij de aanschaf voor later bij een defect is dan moeilijker aan onderdelen te geraken.
Maar een pracht van een synth zeker de k2661 en o.a. pink floyd,peter gabriel,spelen met kurzweil

Origineel geplaatst door sinew1958
Kurzweil bestaat of bestaat niet meer,of overgenomen naar het schijnt,dus toch oppassen bij de aanschaf voor later bij een defect is dan moeilijker aan onderdelen te geraken.
Maar een pracht van een synth zeker de k2661 en o.a. pink floyd,peter gabriel,spelen met kurzweil

Je hebt jezelf wel heel slecht laten informeren sinew. Lees eens wat meer voordat je dit soort uitspraken doet zou ik zeggen. Bijvoorbeeld op dit forum.

Origineel geplaatst door conso
Je hebt jezelf wel heel slecht laten informeren sinew. Lees eens wat meer voordat je dit soort uitspraken doet zou ik zeggen. Bijvoorbeeld op dit forum.

oh jee,... daar gaan we weer... :stupid

Origineel geplaatst door Don Borito
oh jee,... daar gaan we weer... :stupid

Haha, ik ga geen revolte ontketenen. Wat ik wel op z'n zachtst gezegd 'jammer' vind is dat je hier steeds meer onzinconclusies leest en oordelen hoort vellen door leden die blijkbaar niet eens de moeite nemen zich goed te informeren. Is sinew opgenomen in de board of directors of slaapt -ie met de PR dame van Young Chang ? Hij geeft hier een soort 'waarschuwing' af, maar volgens mij is -ie eigenlijk nergens op gebaseerd. Kurzweil is aan het reorganiseren, dat kan heel gezond zijn als daartoe de noodzaak bestaat. Andere bedrijven ploffen tenslotte vaak gewoon. Daar is trouwens al redelijk veel relevantere informatie over gepost hier.

Ik ben al jaren de trotse bezitter van een K2500XS en ken verschillende mensen die ook een synth uit de 2500 serie hebben. De kwaliteit van de geluiden is erg hoog en daarmee erg Kurzweil. Ik denk dat hij inderdaad uitermate geschikt is voor soundscapes. De modulatie en routingmogelijkheden zijn bijvoorbeeld gigantisch. Je kunt bijvoorbeeld wiskundige formules loslaten op vrijwel alle parameters van je geluid. Wat dacht je bijvoorbeeld van: FUN1: Sample RandV1 On AtkState; FUN2: sin(FUN1+LFO2). FUN2 is in dit geval een LFO met een random startwaarde. Je kunt er echt de gekste dingen mee doen. Voor soundscapes kun je natuurlijk gebruik maken van gigantische layers.
Het zijn mooie en goedklinkende instrumenten maar wel erg duur en zeeeeer kwetsbaar. In tegenstelling tot heel veel andere moderne synths zit een Kurzweil propvol met printplaten en andere electronica. Ik heb hem altijd alleen maar in de studio gebruikt en met veel zorg behandeld maar toch ging er regelmatig wat kapot. Vergelijk het maar rustig met een Ferari. Toen ik de Kurzweil kocht werd ik door verschillende mensen gewaarschuwd dat ik kon rekenen op problemen.
Het is al met al een juweel van een instrument maar erg breekbaar.
Een vaak gemaakte en naar mijn mening onjuiste opmerking is dat de Kurzweil al je andere instrumenten overbodig zou maken. Ook ik heb dat ooit dedacht maar kwam bedrogen uit. De Kurzweil heeft een eigen karakter en dat karakter openbaart zich in alle geluiden die er uit komen. Een complete track uit de Kurzweil klinkt niet verkeerd hoor maar toch mis je een hele hoop. Toen ik dat voor het eerst merkte heb ik dat opgelost door aan de track een pad uit mijn Roland D50 toe te voegen. Wat een verademing was dat. Ik gebruik de KW nooit meer solo!!
Al met al een geweldige bak maar wees voorzichtig!!

Ben ook niet zo een voorstander om alle geluiden uit 1 instrument te halen.
Heb zelf de K2600X en er zitten geluiden in die door andere synth niet te
evenaren zijn maar ook andersom.
Was eerst van plan om mijn trinity te verkopen maar zo heb je weer geluiden
die je niet kunt verkrijgen op de K2600X.
Ik gebruik de K2600X het meeste voor de orch geluiden en deze zijn gewoon top.

Back