E-mu 6400 Ultra RAM geheugen

M.Whitman

Stamgast
Hellow Sintfrieks,

enig idee waar ik extra 64mb geheugen kan kopen voor mijn e6400 sampler?

Dank bij voorbaat

Ik heb een jaar geleden twee van deze besteld. Niet goedkoop, maar na een mislukte poging met andere (goedkopere) RAM-modules moest ik gewoon werkende modules hebben. Achteraf las ik het volgende op de EMU knowledgebase, dit was precies mijn probleem :

IMPORTANT NOTE (*JEDEC standard) : EMU samplers are only compatible with standard simms that conform to the JEDEC specification (standard RAS and CAS line configuration). There are SIMMs which have a "non-standard" configuration of RAS and CAS pins, and these won't work. Unfortunately, there is no way to identify these except by looking at the SIMM's schematic. The SIMM pinout that does work, which is how almost all SIMMs are wired *(JEDEC spec), is to have two RAS lines (RAS0 on pin 44 and RAS2 on pin 34), and four CAS lines (CAS0 on pin 40, CAS1 on pin 43, CAS2 on pin 41, and CAS3 on pin 42.

The SIMM pinout that does NOT work is to have a single RAS (on pin 44), and four CAS lines.

The result of using memory that does not conform to these standards would be partial memory recognition. I.e., a 64Mb simm may be recognized as 0Mb, 16Mb, or 32Mb. The only solution is to exchange the simm.

We also can't support 8M and 32M SIMMs because they have a RAS1 and RAS3 signal that are not recognized.

Die ik nu heb werken perfect!

M. Whitman, heb je een E6400 ULTRA, of een 'gewone' 6400 niet-ultra?
Want beide types 6400 hebben elk een ander moederbord, en ander RAM.

Ik heb zelf ook een oude Emu EIV laten uitbreiden, met geheugen van het merk Transcend.
Je kan dit in België bestellen via postorder bij

http://www.mpl.be/

Je moet bij bestelling wel heel duidelijk vermelden welk type RAM je nodig hebt, want dit is verschillend bij zowat iedere generatie uit de Emu-4 reeks.

Ik heb een Ultra...

De musikproduktiv lijkt me ook een goede link alleen wat prijziger dan de Belgische....

64 MB EDO - 72 pins [64-EDO] zou dit het kunnen zijn?

Wel even uitkijken hoeveel RAM er nu reeds in je EMU zit. Want je moet de latjes steeds per 2van gelijke grootte installeren. Dus als je 64MB wil toevoegen = 2 latjes van elk 32 MB.
En je hebt inderdaad 72pins geheugen nodig voor een Ultra.

Stop even !

1. 32 Mb strippies kunnen er NIET in, in geen enkele EMU sampler!!!
2. de goede 72-simms edo van 64 Mb kunnen in zowel de gewone 6400 als de ultra
3. in de oudere E-IV en e64 moeten de oudere mac 30-pins
4. in de nog oudere E-III moeten speciale 0.5 Mb zippies van EMU (niet aan te komen).

Even een oud draadje, maar ik ga een Emu 6400 Ultra halen.
Nu heb ik 2 reepjes 72 pins Mutec geheugen liggen van elk 16mb (16mb PS/2 Simm FPM)
kan dit erin?

Origineel geplaatst door mikemix
Even een oud draadje, maar ik ga een Emu 6400 Ultra halen.
Nu heb ik 2 reepjes 72 pins Mutec geheugen liggen van elk 16mb (16mb PS/2 Simm FPM)
kan dit erin?

Dit gaat er dus niet in, om de rede hierboven.
Pfoei, die EMu's zijn wel heel kieskeurig wat geheugen betreft zeg :stupid

Back