ableton vraag

Jur

abstract
heb bij mn nieuwe geluiskaart een probeer versie van ableton gekregen.......

dus ik uitproberen.......

maar nu de vraag:

op je scherm staat :

track1 - track 2 - track 3 enz

daar onder kan je samples/loops zetten

nu had ik in track 1 een kick,hihat,snare enz onder elkaar gezet.

dan kun je ze aanklikken maarals je de samples eronder aanklikt speelt alleen die, kun je niet instellen dat je ze zeg maar aan/uit kan zetten maar dat hij dan niet van sample verspringt? dus gewoon de kick door laten lopen en dan een hihat erbij gooien??

Je vraagstelling vind ik vaag, formuleer die eens anders dan weten mensen wat je bedoelen (no offence)

Maar in de arrangement mode kun je wel meerder samples over meerdere tracks afspelen...

D'r zitten wat voorbeelden bij. Die kun je laden.

wat jij wilt kan alleen in een arrangement..
als je meerdere samples in een track plaatst (verticaal dus) kunnen die niet tegelijkertijd worden afgespeeld. Wel kun je ze idd in verschillende tracks zetten (horizontaal dus). Als je tracks tekort komt kun je een nieuwe track toevoegen.

ok dus horizontaal neerzetten.......

track bijvoegen, daar had ik niet aan gedacht, ga ik ook proberen al geloof ik dat de versie die ik heb er maar 8 aankan, misschien toch maar de uograde kopen.......

bedankt voor de antwoorden idd geval!

Re: ableton vraag

Origineel geplaatst door Jur
heb bij mn nieuwe geluiskaart een probeer versie van ableton gekregen...

Welke geluidskaart heb je dan want bij mij zat er een full version bij ?
Ik ben ff aan de slag geweest met Ableton, het lijkt mij echt een "live" sequenser te zijn.
Toch kan ik je niet meteen antwoorden want ik ben niet lang genoeg met A bezig geweest.

m-audio quattro

het is zeg maar een uitgekleedde versie, welke geluidskaart heb jij het bij gehad??

Onder "Help" vind je het manual (engels natuurlijk)

Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Onder "Help" vind je het manual (engels natuurlijk)

Handige helpfunctie, dat zeker.

Ben zelf ook aan het klooien om ze op me draaitafels aan te sluiten (andersom uiteraard).

Had ik al gezegd dat ik van die uitgeklede versie nog eentje te koop had?

Nee he?

Bij deze. ;)

Back