wat zou jij kopen?

Jochen

Ouwe rot
hey,
mijn huidige setup is:
m-adio audiophile 2496 soundkaart
cubase sx
t-racks 24
absynth,pro53, v-station,battery
acces virus b
jp8080
mackie vlz 1402 mengtafel
midikeyboard roland
behringer thuth B2031

ik zit met de volgende vraag: wat zou jij kopen als je je in mijn plaats stelt? 2de hands materiaal mag, er moet rekening gehouden worden met een budget van 600euro...
Mijn muziekstijl is voornamelijk trance.
Er is gewoon zoveel materiaal dat ik wel leuk vindt dat ik gewoon niet weet welke richting uit te gaan... ben benieuwd wat jullie zouden kopen voor 600€ :)

Waarom zou je iets kopen?

Zo te zien moet je hier toch zeker een goede productie mee moeten kunnen maken...

Een leuk effect als de kaosspad 2 bijvoorbeeld?

Misschien moet je jezelf eerst afvragen of je wel iets nodig hebt en wat dat precies is.

Als je niets mist, waarom dan geld uitgeven.

Origineel geplaatst door search64
Een leuk effect als de kaosspad 2 bijvoorbeeld?

Is natuurlijk een heel leuk apparaat, maar andere externe FX-units kunnen natuurlijk ook. Een goede reverb en/of delay is natuurlijk niet weg zeker voor de trance style zoals dj_jochen wil maken, lexicon of tc electronic bijvoorbeeld?

Toch blijf ik bij m'n aanschaf van de MOTU Audio 24I/O in combinatie met de juiste plugins in dat geval.

Wil je controle, zoek een leuke midi-controller om e.e.a aan te sturen..

Geld gewoon aan mij geven. Dan ben je ook van dat 'gekriebel' af. ;)

Maar ehm.. ik zou gewoon blijven sparen todat je het wel weet.

Een sampler om je softsynths te samplen.

Laatst gewijzigd:
Sampler Emu,Akai of een Jv2080,XV3080 een allround module zou een goede toevoeging zijn op jouw arsenaal.

uitgebreide midi controler om je vsts aan te sturen ..... moet wel lukken voor 600.
Er komt een behringer control ding uit met total recall faders, iets van 350 gaat ie kosten.
Heb je nog geld over voor die bureaustoel en misschien wat geluids isolatie ...

ik was eerder in de richting van 1 van deze toestellen aan het denken:
spl trancient designer
spl vitaliser classic
focusrite compounder

is het iets?

Origineel geplaatst door dj_jochen
spl trancient designer
spl vitaliser classic
focusrite compounder

is het iets?

Tja is het iets.... weet je dan wel wat het doet ?
Net als die bovenste 2 van SPL die frissen het zaakje een beetje op maar heb je dat nodig ??
En de Focusrite compounder...je compressed het zaakje waarschijnlijk nu softwarematig en als je dat bevalt moet je dat lekker houden zo..
Net als wat anderen zeggen houd anders je geld in je zakken tot je wel iets ziet wat je ECHT nodig hebt of goed kunt gebruiken..

Ik zelf zou (om op de vraag terug te komen) iets kiezen in de trant van een Sampler,FX of een goede Mic (of/of natuurlijk en geen en/en ;) )

Dus een Lexicon MPX-1 of ff doorsparen en een dikke sampler of een goede microfoon (ook nooit weg)
Wat ook een optie is....Behringer Truth's verkopen en dat geld bij de 600 € lappen en kijken voor dikke vette Dynaudio's of Mackie's :P

is mijn sp808ex

misschien wat voor onze dj?

ik dump hem voor 500,-

o.a.
Te gebruiken als midi controler (6 sliders/16pads)
Te gebruiken als effectenbak incl microfoon effecten
Te gebruiken als harddisk recorder direckt op 1 van de 4 tracks
" " sample looper
" " schrijven van songs op je schoot lekker op de bank??
enz enz..

wat is jullie mening.....ben benieuwd...

:dj: :okdan: 8o) :bekdicht:

Ik vind de JP8080 en de Virus b een beetje hetzelfde materiaal. Ik zou dus absoluut niet nog zoiets halen als ik jou was. Ik zou gewoon zoveel mogelijk muziek maken met de aparatuur die je nu hebt staan. Er staat namelijk toch wel een mooie setup op je kamer. Ik doe alles met minder... Je moet ten ieder geval niet te snel steeds je budget uitgeven. Misschien komt er iets moois op je pad wat je persé wilt hebben. (Ik zeg niet dat je doelloos moet gaan sparen, maar ff wachten kan geen kwaad. Je hebt namelijk al genoeg spullen)

wat zou jij kopen?

Niet te veel?! Simplicity is de kunst! Probeer altijd de volle 100% uit je gear te halen?! Zo ben je ook het meest creatief!;)

Origineel geplaatst door dj_jochen
spl trancient designer
spl vitaliser classic
focusrite compounder

is het iets?
Die zijn zeker goed voorwat ze gemaakt zijn,
maar ze lijken me niet echt prioritair voor jouw setup.

De beste suggesties die ik tot nu toe gehoord heb, zijn:
- verder sparen tot je weet wat je nodig hebt
- een goede Emu of Akai sampler

En laat ik nou net mijn Emu te koop staan hebben...*D

Back