MTV Fusion ; Dance met klassiek mixen(...)

Bass

Gepokt en gemazeld
Hallo, even iets over dat MTV Fusion waarbij ze een DJ willen laten samenspelen met een klassiek musicus.
M.a.w. een DJ zet een plaat op en een cellist/hoornist o.i.d. gaat in dat tempo iets 'meespelen'.

Toen ik dat voorstukje op TV zag dacht ik : o nee!! :o: :o:

Mijn persoonlijke bescheiden mening is derhalve :

Laat alsjeblieft klassieke muziek(instrumenten) in zn waarde en ga niet een klassieke violist/cellist/fluitist wat dan ook over een DJ- house-beat laten spelen...het hoort niet ofzow...
Een anachronisme kan bijna nooit goed uitpakken..
Leuk idee, maar nee...

wat vinden jullie daar nou van?

:biertje: :peukie:

Laatst gewijzigd:
Ik heb een stukje gezien van Laidback Luke met een paar percussionisten. Ik vond het onwijs gaaf... totdat Laidback luke erbij kwam met zijn herrie... :duivels:

SOBNew.jpg

Ja?

Dat is klassieke muziek electronisch gereproduceerd....geen dance dus...:confused: effe wat anders toch ?

Ik krijg al braakneigingen bij die track van hans dulfer - street sounds (of iets in die geest).
House met een sax. Echt vies.

-C-

Ja man!

Ein Niederländisch Reinheitsgebot fur elektronische und klassische Musik?
Onder strikt toezicht van die Niederländisch staatspolizei.

:Z :gaap:

Hé, d'r zit een knop op je TV, die helpt je zo uit de puree.

Origineel geplaatst door OnAcid
Ja man!

Ein Niederländisch Reinheitsgebot fur elektronische und klassische Musik?
Onder strikt toezicht van die Niederländisch staatspolizei.

:Z :gaap:

Hé, d'r zit een knop op je TV, die helpt je zo uit de puree.

Je mag er toch wel een mening over hebben? Is echt (nog) niet verboden hoor :D

ohgod! toch niet weer een DJ die een beat van de B-side van een 12" laat lopen, wat aan EQ knoppen op z'n mixer draait, en dan een "muzikant" die de hele tijd hetzelfde riffje op z'n instrument toetert omdat ie een sampler wil nadoen???? zucht......

Stichting STEIM doet ook zoiets. Een kudde muzikanten bij elkaar gooien en dan kijken wat eruit komt.
Erg grappig.

En boeiend of het zinnig is of niet. Gewoon lekker jammen is niets mis mee. Pfff...... (hakke puf)

AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH

Ik heb dit ook gezien. Die Laidback Luke die inderdaad een Sample-CD housebeat draait en dan een xylophoon en een viool die erover heen spelen. Klonkt echt voor GEEN METER!!! Zelden zo'n slechte fusion gehoord.
Ik denk dat dit gewoon objectief betiteld kan worden als "slechte muziek" en "mislukt experiment".
Die hele Laidback Luke is al een talent van 0,0 maar nu maakt ie het wel erg bont. En maar draaien aan die EQ over dezelfde slome loopende beat. Wat een fucking aanfluiting! En het commentaar van Leetbek: "Tja...ik vin 't gewoon vet gaaf weet je. Die fusie van elemten enzo....toch weer een ander publiek aanspreken" BWHAHAHAHA....wat een onzin. Zet je oren eens open man! Het klinkt gewoon kut!

Ik stond ook op het punt hier zelf een topic over te beginnen omdat ik vol afschuw hier naar zat te kijken.

haha wat een reacties, ik von het vaak ook niet echt aan te horen, echter er zaten wel stukjes in dat ik denk he dit is best wel geinig, wat mij betreft is er wel stof om op door te bouwen, het moet geperfectioneerd worden imo, dan kan je het pas echt waarderen.. Ik vin het iig wel een geinig idee, traditionele instrumenten met draaitafels, zal al wel eerder gedaan zijn, maar ja, ik vind het leuk als zeg maar buiten de vakjes wordt gedacht en dat genre's door elkaar gehaald worden, lekker expirimenteel. Maar ja zoals ik zei er moet nog een hoop voor gebeuren voor de muziek echt echt te waarderen, die muziekant die er op stond te jammen zat er een aantal keren gruwelijk naast, al doe ik het em niet na natuurlijk. Dus respect voor de effort van mijn kant :dj:

mtv fusion, het idee is zeer cool.... maar dan laidback luke..... mijn intentie om te kijken is voorbij.
ik snap echt niet dat mensen hem daarvoor vragen, ik zag ook dat stuk met die percussionisten...
toen hij ineens zij dat het allemaal iets te rustig voor hem was om mee te spelen....jaaaaaa, gelukkig reageerden de
percussionisten net als ik op de bank...je heet toch laidback....

de goeie jongen heeft ook al eens een "hit"gescoord met een nummer waarvan de titel en de zangpartij nogal vreemd was. gewoon letterlijk uit het nederlands vertaald: dit is hoe het moet voelen, werd this is how it must feel like.... arghhh had iemand hem niet kunnen vertellen dat de vertaling this is what it must feel like correct engels is. en dat de tekst dan veel beter klinkt en niet zo "vertaald"

nouja afdwalen.
mtv fusion is een initiatief dat mij wel aanspreekt, klassiek en techno mixen, een forum lid die ik goed ken heeft dat ook eens in wat van zijn songs gedaan en het klonk heerlijk. met de duizenden djs die we in nederland hebben had mtv beter voor een andere gegaan met dit concept, komt luke dadelijk weer met zijn mapje sample cds....

ik snap dat hele "Draaitafel" gedoe ook helemaal niet..ik vind een draaitafel een instrument als een echte turntablist ermee aan de slag gaat, maar daar gaat het hier helemaal niet om, je kan net zo goed een CDtje opzetten en erbij weglopen......echt een fokking aanfluiting...en alsof het iets nieuws is om "echte instrumenten" over een dance-beat te zetten...godsamme...niemand zeker ooit van R&B, soul, jazz, disco en funk gehoord? man...check voor de gein de salsoul orchestra eens....en nog steeds komen er elke week minstens 1000000 platen uit in het nujazz, deephouse, us garage etc.etc.etc.genre waar electronische geluiden worden gecombineerd met "echte muzikanten".....denk aan blaze, jazzanova, masters at work etc.etc....... wat een crapgedoe is dit zeg....en nu ga ik weer naar mijn salsoul verzamelaars luisteren ;)

orchmain.gif

http://members.aol.com/vmontanajr/orch.htm

Olaf

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
haha wat een reacties, ik von het vaak ook niet echt aan te horen, echter er zaten wel stukjes in dat ik denk he dit is best wel geinig, wat mij betreft is er wel stof om op door te bouwen, het moet geperfectioneerd worden imo, dan kan je het pas echt waarderen.. Ik vin het iig wel een geinig idee, traditionele instrumenten met draaitafels, zal al wel eerder gedaan zijn, maar ja, ik vind het leuk als zeg maar buiten de vakjes wordt gedacht en dat genre's door elkaar gehaald worden, lekker expirimenteel. Maar ja zoals ik zei er moet nog een hoop voor gebeuren voor de muziek echt echt te waarderen, die muziekant die er op stond te jammen zat er een aantal keren gruwelijk naast, al doe ik het em niet na natuurlijk. Dus respect voor de effort van mijn kant :dj:

Man....dit hele idee is al tot in den treure gedaan. Uit mijn hoofd noem ik even wat (redelijk) bekende dance-tradiotionele crossovers: Red Snapper (drumcomputers en Cello's en bassen), Saint Germain (Jazz met een housebeat), Arab Strap (Emo-rock met Nord leads en 909's), Radiohead (strijkers met Max/MSP beats en Xylophonen) etc. etc.

Niks nieuws onder de zon dus. Alleen door Leetbek tergend slecht uitgevoerd.

Wat me ook opvalt.. Echte muziekanten kijken CONTINU naar elkaar om elkaar goed aan te kunnen voelen en vullen. Vergelijk dat met dat MTV 'fusion' geneuzel.. LB Luke zit alleen maar een beetje wezenloos naar zijn cd mapje te kijken en af en toe draait ie aan een knopje.., terwijl de muziekanten aan het voelen zijn waar de muziek naar toe gaat.. bhwaaaahrr.... Zet dan op zijn minst een ECHTE turntablist neer.. Ik heb zoiets bij mtv ook al eerder gezien btw, maar dan met Erik E, zelfde verhaal overigens..

Arv

Ik heb ook wat stukjes gezien en het was inderdaad vreselijk slecht. Triest gewoon. en maar een beetje interessant lullen. Ik snap niet dat die mensen zelf niet horen dat het nergens over gaat. TE triest, aanfluiting...

Origineel geplaatst door n0_key
Ik heb ook wat stukjes gezien en het was inderdaad vreselijk slecht. Triest gewoon. en maar een beetje interessant lullen. Ik snap niet dat die mensen zelf niet horen dat het nergens over gaat. TE triest, aanfluiting...

marketing he....jezelf bewust voor paal willen zetten om met je kop op TV enzo te komen......je moet het maar durven..

Origineel geplaatst door C738
Ik krijg al braakneigingen bij die track van hans dulfer - street sounds (of iets in die geest).
House met een sax. Echt vies.

-C-

Ja zo zie je maar,smaken verschillen want ik vind dat juist TOP:duivels: :duivels: :duivels:

Origineel geplaatst door Mike Rockmore
Ik vin het iig wel een geinig idee, traditionele instrumenten met draaitafels, zal al wel eerder gedaan zijn,

Origineel geplaatst door Nolet
Man....dit hele idee is al tot in den treure gedaan. Uit mijn hoofd noem ik even wat (redelijk) bekende dance-tradiotionele crossovers: Red Snapper (drumcomputers en Cello's en bassen), Saint Germain (Jazz met een housebeat), Arab Strap (Emo-rock met Nord leads en 909's), Radiohead (strijkers met Max/MSP beats en Xylophonen) etc. etc.

Niks nieuws onder de zon dus. Alleen door Leetbek tergend slecht uitgevoerd.

als meneer goed leest zei ik dus ook dat het vast wel eerder is gedaan :), verhitte reacties trouwens van olafs kant, denk om je bloeddruk olaf :duivels: wat een passie druipt ervan af, ik heb mijn zegje al gedaan, jammer genoeg delen niet zoveel mensen dezelfde mening :mexico:

Back