Ben zelf ook recentelijk weer helemaal van de Software afgestapt en geloof me het is niet gemakkelijk om van je software af te komen!
Ten eerste idd de ''Warez'' die veel mensen draaien i.p.v. keurig te kopen en idd de update's dat is ook 1 van de redenen dat ik m'n Softsequenser eruit gegooid heb (Cubase SX 1.06) Nu hoef je niet te updaten maar het is wel zo dat als we over een jaar bijv. weer VSTi's hebben die weer het 1 en ander nodig hebben/eisen van je host ik die toch MOET updaten om het te gebruiken.
Komt ook nog eens bij dat ik me als trouwe klant (toen) me behoorlijk genaaid vond door het uodate gebeuren naar SX 2.0!
Ik draai Cubase vanaf 3.7 altijd netjes geupdate en betaald maar dan lees je ineens dat mensen die 5.0 draaien kunnen updaten naar SX 2.0 voor (weet het niet meer precies) 205 € en ik van 1.06 naar 2.0 maarliefst 150 € !!!!
Dus trek ik mijn conclusie's toen ik de update deed van 5.0 naar SX 1.0 kostte me dat 205 € om nu naar 2.0 te gaan kost me dus 150 € dat maakt samen 355 € dus wie snel kan rekenen 355 € min 205 € = 150 € (300 gulden bespaard als ik niet meteen geupdate had en een jaartje had gewacht)
Zoals jullie misschien wel snappen vind ik dit helemaal niet zo leuk
Nu heb ik gelukkig bijna alles verkocht.....
Maarrrrrrr Native Instruments GEEN problemen licentie is kostenloos over te zetten door te mailen een formuliertje te tekenen en klaarrrrr
Spectrasonics Stylus kun je vergeten ! In eerste instantie is de licentie NIET over te zetten maar later krijg ik bericht van JA het kan MAAR dit kost 50 $ wat alleen weer met Creditcard betaalt kan worden.....(en die heb ik geen)
Waves Renaissance Collection Native is in eerste instantie NIET over te zetten maar hier gaat weer hetzelde verhaal voor 100 $ is dit dus WEL mogelijk
Klote is dat deze programma's met een Authorizatiecode werken en het Challenge/Response systeem dus ook ECHT NIET op een andere PC te gebruiken zijn.
Heb momenteel ook Arturia's Moog Modular te koop waar ik dus ook Arturia over gemaild heb over licentie's enzo maar wat denk je ??? 26 Februari een mailtje gestuurd en nog steeds NIETS van gehoord !
Nu is dit programma wel te draaien op een andere PC en ik zal bij verkoop ook mijn inloggegevens overhandigen aan de koper zodat hij overal bij kan maar ik vind het belachelijk dat ik nog niets gehoord heb...
Nu gebruik ik de Waves nog wel sporadisch maar net als Stylus staat hier gewoon te staan aangezien ik geen VST Host heb dus

275 €
Mijn conclusie door de vele ''nodige'' update's ''Warez'' en het handelen/service van bepaalde softwarefabrikanten is mijn zin in software helemaal verdwenen en voorlopig komt er ook helemaal niets meer in van software.
Als je namelijk als ''trouwe'' klant elke update uitvoerd en betaalt en dan nog voor 150 € genaaid word wordt je niet bepaald vrolijk.
Ik heb trouwens de Softwarefabrikanten over gemaild maar krijg van niemand een verklaring of zelfs geen response ik vind dit echt bar en bar slecht !
Ook contact gehad met de vertegenwoordiger van Waves die het overigens ook niet netjes vond hoe dit behandeld werd.
Raar eigenlijk want zo'n licentie overzetten is toch helemaal niet zo moeilijk lijkt mij..
Genoeg gal gespuwd ik ga weer freaken met m'n Nord Modular