[HiFi] Help, ik heb geen geluid meer!

dj.wexx

Stamgast
Sinds gisteravond heb ik een ernstig probleem met m'n Sony stereotoren. (Sony LBT-N455)
Na ruim 4 jaar zonder problemen te zijn doorgekomen weigert 'ie nu ineens geluid af te spelen via de speakers!

Ik heb gister alles al nagelopen en vanmorgen alle stekkertjes opnieuw aangesloten en de draden van de speakers en subwoofers vervangen door nieuwe, maar ook dat wil niet helpen.

De speakers heb ik ook al op een andere stereo geprobeerd en daar doen ze het wél!
Het geluid door m'n koptelefoon is ook nog steeds perfect.

Ik heb echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen, ik heb met m'n vorige stereo, ook van Sony uit 1993, een keertje gehad dat ik m'n voorversterker had opgeblazen, maar toen had ik dus helemaal geen geluid meer.
Nu is het zo dat er af en toe ongeveer 1 á 2 seconden ineens geluid doorheen komt, je daarna een klik hoort (die klik hoor ik ook als ik overschakel naar een andere Surround-instelling of de woofers uitschakel en dat is normaal) en dan schakelen de boxen zichzelf ineens uit.

Heeft iemand enig idee waar dit probleem 'm in zit en hoe ik dit, het liefst zelf, op kan lossen?

Zolang ik niet hoef te solderen vind ik het best, dan doe ik het allemaal zelf wel.
Alvast bedankt!

4 jaar = geen garantie meer = laten repareren = flink dokken

Lever hem in bij de reparatie voor onderzoek. Waarschijnlijk moet je daar al voor betalen.
En dan kijken of het een simpel dingetje is of niet. En dan is het laten repareren of een nieuwe kopen.

Is geen contact... WAS het maar een contactje dan kon je er nog wat mee! :)

Mijn broer heeft iets soortgelijks gehad met, jawel, ook een Sony..
Een bekende van me heeft ook een Sony surround reciever en die heeft exact hetzelfde. (met ook klik geluidje)

Een kennis van me (hifi electronicus) vertelde dat het vaak een beveiliging is die de speakers uit knalt zodra er lekstromen optreden. Niet leuk dus, want die lekstromen duiden op kapotte onderdelen.

Ikzelf heb nog een oude Sony versterker van '87.. Nooit problemen gehad daarmee. Het lijkt wel of alle hifi troep tegenwoordig van snijkoek is gemaakt!! Ik ben al aan mijn tweede (geen budget) DVD speler, en tweede mp3 walkman.

succes

Arv

Back