2708 Eprom Programmer?

senso

The Original Maniac
Hallo lui,

Ik ben op zoek naar iemand die ( toevallig :D ) een Eprommer gebruiksklaar heeft staan,
om wat van die prehistorische 2708 Eproms me te kopieren. En dan bedoel ik normaal
kopieren, zonder extra +/-5V en 12v voeding en vervolgens op een 2716 branden.
Somme oude bakjes willen namelijk persé een 2708 als OS chip en ik wil een paar
setjes Master Eproms verversen en kopieren, zodat die ook in de toekomst nog
beschikbaar zijn (voor bijv. Een Pro-5 Rev.3.0.)
Bedankt vast!

Er zit iemand op het forum met zo'n ding, alleen weet ik niets van je technische gewauwel.

Weet niet meer wie het was, maar hij woont ook in Noord-Holland.

Ik zou deze trhread gewoon eens een paar keer omhoog kick'n, aangezien ik hem nu ook pas voor het eerst zie. Er is dus hoop ;)

ik werk bij een moederborden fabrikant, en wiij hebben wel zo'n ding staan, weet alleen niet of hij de jouwe ook aankan. bij conrad verkopen ze ze ook, maar ik zal ff voor je kijken of de onze het aankan

Eh morgen, ik zie net dat mijn programmer maar tot 2716 gaat, op de zaak staat ie 10uur per dag standby ;) lol

P.s. Wie is de fabrikant van die 2708?

Origineel geplaatst door Erazotropa
Eh morgen, ik zie net dat mijn programmer maar tot 2716 gaat, op de zaak staat ie 10uur per dag standby ;) lol

P.s. Wie is de fabrikant van die 2708?

Iedereen die meer dan 25 jaar Eproms fabriceert. :D
Het waren de eerste versies, met 8K geheugen. Die hadden alleen de vervelende bijkomstigheid
dat ze voor lezen en schrijven 3 voedingsspanningen toegediend moesten krijgen. Daar zijn ze
met ingang van de 2716 snel van afgestapt, dus alleen de alleroudste prommers hebben de juiste
voedingssupply voor het programmeren van de 8K Eproms.

Vandaar mijn probleem. ;)

Is er nog hoop?
Niet zo'n hele hoop....

Idd lastig ja, die -5v

Maar staat er geen merk tekentje op die eproms?

Maak anders even een foto ervan.. ik kan op mijn werk namelijk uit meer dan 100 fabrikanten kiezen :confused:

Anders moet ik ff een convertor printje maken voor mijn eprom programmer.. ik zal es ff kieken..

Eraz,

Origineel geplaatst door D-mike-E
Er zit iemand op het forum met zo'n ding, alleen weet ik niets van je technische gewauwel.

Weet niet meer wie het was, maar hij woont ook in Noord-Holland.

Ik zou deze trhread gewoon eens een paar keer omhoog kick'n, aangezien ik hem nu ook pas voor het eerst zie. Er is dus hoop ;)

Boemtsjak misschien? ;)

Ik heb hier 2 programmers staan, maar ze kunnen allebei geen 'vintage' 2708 eproms aan. Als dat wel het geval was geweest, dan had ik dr. Senso daar natuurlijk al wel van op de hoogte gesteld. :)

Origineel geplaatst door Erazotropa
Maar staat er geen merk tekentje op die eproms?
Eraz,

OK, hier zijn de gegevens:

Mijn originelen:
DC
F2708
(date code 1980)
made in Singapore
Kennelijk dus Fairchild. Waar die DC dan voor staat weet ik niet zeker; vermoedelijk
een deel van het typenummer. F2708 DM bestaat namelijk ook.

Mijn pas opgeduikelde "nieuwe" exemplaren:
TMS - met Texas Instruments logo dus
27L08JL-45
(date code 1982)

Wie weet komen we zo weer een stukje verder. ;)

Laatst gewijzigd:
Ik ben ff een converter boardje in elkaar aan het zetten,

Dan kan je de 2708 iig uitlezen, en dan proggen in een 2716 daar hoef je dan alleen maar 1 pin aan massa te leggen.

Eraz.

Origineel geplaatst door senso
Heb je dan inmiddels de gegevens over welk pootje welke voeding krijgt? :confused:

Ja heb ff een datasheetje gedownload :)

Proggen gaat net zo goed als lezen. Maar aangezien er bijna geen prommers meer zijn en
ook geen 8K eproms, gaat men meestal over op 16K's. Die zijn dan later weer makkelijker
te kopiëren.
Daarvoor moet je dan wel het apparaat waar ze in thuis horen modden met een wijziging
van de voedingslijnen. Het voordeel is dat je dat maar 1 keer hoeft te doen.

Ouwe Prophets gebruikten bijv. ook 2708's (tot OS 8.2).

Ook ik zoek een eenvoudige eprommer voor mijn 2716

Ook ik zoek een eenvoudige eprommer voor mijn 2716

Hoi ook ik zoek een eenvoudige eprommer om die via de computer te programeren en uit te lezen
het betrefd voornamelijk 2716 mag ook voor grotere zijn
ook zoek ik iets voor een 6116 te programeren
heb je iets te koop liggen of heel eenvoudig schema met programma laat maar horen
em w.den.hartogh@hccnet.nl

ik heb een junior eprommer

ik heb een junior eprommer

voor de.........ATARI 1040!
Senso, do you still need help?
Of hoef ik het ding niet meer van zolder te halen?
In ieder geval de specs van mijn dingetje:D :
max 28 pootjes
eprom/rom
in ieder geval kan hij 2716 en 2732 aan.
Okay, apparaatje plus een mooie Atari 1040 plus monitor en muis...ruilen voor een Prophet V , OBXa, misschien een minimoog :duivels: :duivels: :duivels: ?
Cheche...

Back