zoom sampletrak

m-prez

Stamgast
Weet iemand of je die sampletrak sample files die je kunt saven op je smartmedia kaart op de computer kunt omzetten in een gewone wave file?

Moet wel ergens te vinden zijn op het net, hoop ik

En ik las dat je niet een sample kunt retriggeren terwijl hij nog speelt?

Dus bv met de sample saample :) kunt ge dan niet s s ss saa saample doen?

je kan een sample wel retriggeren hoor. Is een instelling die op een van de pads zit, ergens linksonder geloof ik. Daar staat ergens trigger/retrigger geloof ik. Ik heb een tijd zo'n ding gehad, maar heb hem een tijdje geleden verkocht, dus ik weet het niet precies meer waar alles zit.

Ik heb ook een sampletrak gehad.... een jaartje geleden ongeveer..

Re-triggeren kan wel, alleen moet je dan heel goed opletten dat je noten elkaar niet overlappen. Dis precies lang genoeg aanslaan... Als je sample speelt moet hij ook weer een note off message krijgen voordat hij weer getriggerd kan worden.

Een oplossing hiervoor is dezelfde sample toewijzen op 2 pads. Zo kun je hem makkelijker re-triggeren.

Bovenstaande geld wel voor als je hem vanaf een externe sequencer triggerd hé.. Op het apparaat kan retriggeren wel simpel vanaf 1 pad..

Als je samples opneemt op de sampletak en daarna saved op je smartmedia card kun je die daarna niet inlezen op je PC. Andersom kan wel..

Ik vroeg me af of die compressor van een voldoende kwaliteit is om rap tijdens het recorden te compressen. Of wordt dit niks?

En de chorus en delay en zo gebruiken voor vocals..

qualiteit weet ik niet, maar volgens mij kun je maar 1 effect tegelijk gebruiken, dus live.... ik weet niet...

Back