Bastian Commodore 64 DJ Set

funxiun

I'm the master of the 808
* nieuwe show: Bastian commodore 64 dj-set
rockend op twee legendarische commodore 64 geluidschips (SID) zorgt Bastian
(bekend van zijn album 'it's all downhill from here' en de hitsingle 'you've got my love')
voor een nostalgische trip naar de tijd van buigbare floppies, spijkerhoek en
nachtenlange gamesessies.

SID muziek komt uit commodore 64 games, demos, intro's etc. de c64 is een van
de meest beroemde home computers uit de geschiedenis. tijdens de productie van
1982 tot aan 1993 (!) zijn er een slordige 17 tot 22 miljoen van verkocht, wat meer is
dan het totaal aantal macs in de hele wereld.

playlist:
horny funk - geir tjelta [1991]
7129 East on e9 - smc [1994]
careless whisper - pri [1994]
upside down - mitch [1996]
disco zax - drax [1990]
that's the way it is - Charles Deenen [1988]
spijkerhoek 3 - Falco Paul [1989]
ay tester - 4-Mat [1999]
??? - ??? [200?]
sit in my underwear drinking pepsi - tds [2002]
??? - ??? [199?]
little lies - scallop [2000]
completo - atoo [1989]

stijl: commodore 64 bitcrushed
door: bastian
klik hier: http://www.euphonic.nl

R.

Had 'm gisteren geluisterd, je moet even in het geluid komen, maar ik zou me hier wel een tijdje op amuseren. Jammer dat er geen mp3 download is...

Origineel geplaatst door 6 trak
het stoere is dat de sid chip ten tijde van de c64's hoogtij dagen totaal beyond z'n limits is gestretched...
dat deze retro sound nu weer word uitgebuit weet ik niet of je dat wel stoer kunt noemen...

het word immers op deze manier in een hele andere context geplaatst...

Volgens mij moet je er niet teveel achter zoeken. Gewoon onschuldig retro vermaack.
't Zal nooit bij 't grote publiek aanslaan. Net als http://micromusic.net/ bijvoorbeeld.

R.

Ik luister naar het geluid en dat vindt ik stoer...het filosofiese hoe en waarom interesseert me niet echt eerlijk gezegd :okdan:

Origineel geplaatst door aso
Ik luister naar het geluid en dat vindt ik stoer...het filosofiese hoe en waarom interesseert me niet echt eerlijk gezegd :okdan:

Zo onschuldig kan ik er gelukkig ook nog naar luisteren. :)

Me roots man! Me roots! :D

R.

Re: Bastian Commodore 64 DJ Set

Origineel geplaatst door funxiun
tijdens de productie van
1982 tot aan 1993 (!) zijn er een slordige 17 tot 22 miljoen van verkocht, wat meer is
dan het totaal aantal macs in de hele wereld.

:gaap: van de NES zijn er 60 miljoen verkocht

maaruh cool hoor die SID muziek

we hebben het toch over pursunel kompjoeterssss en niet over spelletjescomputers :D

Re: Re: Bastian Commodore 64 DJ Set

Re: Re: Bastian Commodore 64 DJ Set

Origineel geplaatst door Bahamut
:gaap: van de NES zijn er 60 miljoen verkocht

maaruh cool hoor die SID muziek

Daar kan de MSX uit de jaren 80 niet tegenop;)

Bij het grote publiek niet aanslaan!?? Nine Inch Nails gebruikt bijvoorbeeld de sidstation waar ook een sid-chip in zit. Er zi gewoon zooo'n lekker crunchy geluidje in.. 'k heb zelf een sidstation en een hardsid quattro, dus in totaal zo'n 5 sid chips (2x8580, 3x6581) in m'n setup... en ik vind dat het ownzzz!!
check m'n website voor fotos: www.cosmictrance.tk

Origineel geplaatst door cosmiq
Bij het grote publiek niet aanslaan!??

Ik had het over de originele SIDjes uit spellen en demo's, niet over de SID-sound zoals die tegenwoordig gebruikt wordt door producers.
Volgens mij was dat ook uit de tekst op te maken :bekdicht:.

R.

Ahzo.. dan had ik dat ff verkeerd begrepen. trouwens, Weten jullie misschien meer over (bekende) gebruikers van SiD hardware?

Origineel geplaatst door cosmiq
Ahzo.. dan had ik dat ff verkeerd begrepen. trouwens, Weten jullie misschien meer over (bekende) gebruikers van SiD hardware?

Naast mijzelf (eigenaar van een HardSID PCI, MonoMachine en een stuk of wat echte C=64's) weet ik dat Bas Bron van Comtron/Bastian/Seymour Bits een SidStation gebruikt. KidGoesting heeft er trouwens ook eentje.
Wie nog meer dan? Altijd leuk zo'n lijstje.

R.

De bekendste zal wel Kernkraft zijn met Zombienation -die heeft zowat de SID hype terug aangewakkerd vind ik.

Origineel geplaatst door Waveglider
De bekendste zal wel Kernkraft zijn met Zombienation -die heeft zowat de SID hype terug aangewakkerd vind ik.

Klopt. Die pakte het meteen goed aan door meteen de melodie van het C=64 spel Lazy Jones te rippen...

R.

... en ondertussen hebben we... zoals een ander forumlid ook al een tijdje geleden meldde... nog maar eens het SID-geluid via "a new time...." van Mauro picotto. Schitterend geluid blijf ik het vinden!
:biertje:

Back