fruityloops midi

paul

Joe haj
heb een nummer gemaakt met fruity en er zitten softsynth's in maar die vind ik niet zo lekker klinken..
nou wil ik eigenlijk de melodie midi laten lopen op mn virus

wat ik heb gedaan is: gameport/joystick---midikabel eraan naar mn virus(kabels zitten goed)

en heb in fruityloops bij add-channel ''midi out'' gekozen.

maar nu weet ik niet wat ik daar moet instellen wil ik geluid uit mn virus krijgen, heb al ut 1 en ander geprobeerd maar ut wil zo niet lukken... who can help?

owja gebruik fruity 3.5

alvast bedankt!:halleluja

Laatst gewijzigd:
Let even goed op dat je bij options --> enable midi output aangevinked hebt staan. Je wil niet weten hoe lang ik heb zitten tobben, dat staat standaard niet aan namelijk.

Verder natuurlijk wel de juiste poort selecteren etc bij je midi settings.

thx ben al iets verder.... heb geluid maar niet uit mn virus... maar zoon stomme piano van mn soundkaart zoon general midi gezeik...

heb bij presets ookal geprobeerd dus die virus preset maar er veranderd nx...

dus de midi beland nog steeds niet op de goede plaats.:confused:

alvast bedankt voor de volgende die me helpen kan:biertje:

nou... ik ga mezelf dan maar bedanken en een knuffel geven.... UT WERKT!!! cool!

OMC ook erg bedankt... zonder u was ik er nooit achter gekomen denk ik..thx:okdan:

Nog 2 dingen...

1: Heb last van vertraging/noten maar half afspelen ect, als midi interface heb ik een midex8.. who knows¿

2: Bij ut afspelen hoor ik over ut kanaal van mn pc telkens een piano erdoor heen op ut midi-kanaal.. dus de noten die naar mn virus gaan, gaan dus ook nog door mn soundkaart heen... denk iets van genaral midi ofzo... hoe krijg ik dit uit?

thx again!

Je zou het ook als MIDI file uit fruity kunnen exporteren en dan weer inlezen in een sequencer als cubase of cakewalk.en dat werkt in ieder geval

Origineel geplaatst door DJ_H@NK
Je zou het ook als MIDI file uit fruity kunnen exporteren en dan weer inlezen in een sequencer als cubase of cakewalk.en dat werkt in ieder geval
niet nodig, check bij je midi settings dat je je midi out een uniek poortnummer gegeven hebt (dus geen twee devices hetzelfde nr), check bij je midi channel dat hetzelfde poortnummer ingesteld staat

ff uit het hoofd zo... als het niet lukt kijk k wel s verder

Laatst gewijzigd:
doe ut nu niet meer via mn soundkaart... heb een soundblaster liver.. en heb de laatste drivers geinstald..

midi doe ik nu via mn Midex8 maar heb nog steeds te maken met dezelfde vertraging die ik had met mn soundblaster..

word er een beetje gek van maargoed... zit er nergens een functie (in windows) waar ik aan de midi configuratie kan sleutelen... ?

:D en een hele erge schaam erbij8o)

het is mn audiokaart... als ik de buffer terug schuif naar 20ms dan doet hij ut al beter... maar dus nog steeds een vertraging van 20ms..
stom dat ik dit niet eerder geprobeerd heb, maar d8 dus als ik midi via de USB deed ( midex8 ) dat mn geluidskaart daar buiten stond.

oej oej oej.. wat is die sounblaster een poepkaart zeg!:stupid

gelukkig is mn Pulsar2 onderweg.. dan hebben we daar als ut goed is geen last meer van:D

iedereen hardstikke bedankt.. :engel:

Origineel geplaatst door paul
nou... ik ga mezelf dan maar bedanken en een knuffel geven.... UT WERKT!!! cool!

OMC ook erg bedankt... zonder u was ik er nooit achter gekomen denk ik..thx:okdan:

Nou ik zit met precies het zelfde probleem nl:

Ik wil met windows2000 sound on board via gameport mijn quasimidi 309 aansturen maar krijg het niet voorelkaar. In die Midi out pugin zit een mooie 309 midi mapping preset, dat hoef ik dus niet meer zelf te doen. Het enige geluid dat ik er uit krijg is echter die gekke interne geluidjes over de pc speakers. Ik heb niet het idee dat de midi signalen naar mijn 309 gestuurd worden. Hoe is dit te controleren? Hoe moet ik mijn 309 configureren behalve het signaal op EXT te zetten? Kan het zijn dat ik een windows instelling over het hoofd zie?
Met andere woorden, een simpele uitleg zou welkom zijn.

Bedankt alvast.

Suly

ik denk dat je best de overstap naar cubase maakt als je je hardware wilt controleren met je sequencer want fruity heeft nogal crappy midi.

Origineel geplaatst door suly
Nou ik zit met precies het zelfde probleem nl:

Ik wil met windows2000 sound on board via gameport mijn quasimidi 309 aansturen maar krijg het niet voorelkaar. In die Midi out pugin zit een mooie 309 midi mapping preset, dat hoef ik dus niet meer zelf te doen. Het enige geluid dat ik er uit krijg is echter die gekke interne geluidjes over de pc speakers. Ik heb niet het idee dat de midi signalen naar mijn 309 gestuurd worden. Hoe is dit te controleren? Hoe moet ik mijn 309 configureren behalve het signaal op EXT te zetten? Kan het zijn dat ik een windows instelling over het hoofd zie?
Met andere woorden, een simpele uitleg zou welkom zijn.

Bedankt alvast.

Suly
die gekke geluidjes is de software synthesizer die standaard in windows zit (vergeet ff de naam). je midi wordt dus niet naar je virus gestuurd. check in de midi instellingen van FL dat de goeie output poort aangevinkt staat.

Ik weet niet welke versie Cubase je hebt, (of je uberhaupt Cubase hebt) maar ik zou je aanraden daar voortaan je arrangementen te maken en Fruity Loops als VST-Plugin in te laden. Dit kan nl. in de wat nieuwere cubase versies en werkt perfect. De midi van Fruity Loops sux behoorlijk!

Dit betekent in het kort dat je dus in Cubase werkt, en FL studio 'in laad' als een soort softsynth die vervolgens loodstrak meeloopt met cubase waar je je midi partijtjes voor de virus e.d. hebt staan

Hee thanx voor de tips.

Ik heb ook wel Cubase sx maar nog niet veel mee gewerkt, dus veel uitzoek werk. Willen jullie zeggen dat je door fruity als plugin te gebruiken je de midi mappings voor een midi kanaal in fruity op die manier in Cubase kunt gebruiken?

Welke poort (in fruity) moet je gebruiken als je op de computer als midi out de gameport wil gebruiken?

Origineel geplaatst door suly
Hee thanx voor de tips.

Ik heb ook wel Cubase sx maar nog niet veel mee gewerkt, dus veel uitzoek werk. Willen jullie zeggen dat je door fruity als plugin te gebruiken je de midi mappings voor een midi kanaal in fruity op die manier in Cubase kunt gebruiken?

Welke poort (in fruity) moet je gebruiken als je op de computer als midi out de gameport wil gebruiken?
weet ik niet want hangt af van jou hardware. zoek naar gameport, de naam van je audiokaart ofzo. of probeer alle opties tot het werkt.

staat onder t kopje 'midi output' of 'midi sync' dacht k, een dropdown menutje. of weet je wat, check de handleiding 's...

Nog even als aanvulling op het FL-als-plugin-in-Cubase verhaal,

zodra je FL als plugin in Cubase hebt gehaald, heb je ook meteen een (soft)sampler erbij!
Elke sample die je in FL laad kan je op je klavier bespelen zoals op een sampler
Track 1 = kanaal 1
Track 2 = kanaal 2
enz.
enz.

Ik weet alleen niet oftie dan ook de beatslicer meepikt als je vanaf je klavier speelt..

maar handig toch?

En de midi-partijen die je in Fruityloops hebt, en graag naar de midi-uit wil sturen, die exporteer je dan gewoon als midi-file en dat laad je vervolgens lekker in cubase want die is veel beter voor het midigebeuren

suc6

Laatst gewijzigd:
Bericht door een moderator:
Dit is een thread waarin tips kunnen worden uitgewisseld over het combineren van FL met MIDI.
Ik heb de topic opgeschoond; een discussie wat je van FL vindt wordt hier niet op prijs gesteld.

Origineel geplaatst door Sander02
Nog even als aanvulling op het FL-als-plugin-in-Cubase verhaal,

zodra je FL als plugin in Cubase hebt gehaald, heb je ook meteen een (soft)sampler erbij!
Elke sample die je in FL laad kan je op je klavier bespelen zoals op een sampler
Track 1 = kanaal 1
Track 2 = kanaal 2
enz.
enz.

Ik weet alleen niet oftie dan ook de beatslicer meepikt als je vanaf je klavier speelt..

maar handig toch?

En de midi-partijen die je in Fruityloops hebt, en graag naar de midi-uit wil sturen, die exporteer je dan gewoon als midi-file en dat laad je vervolgens lekker in cubase want die is veel beter voor het midigebeuren

suc6

En, is e.e.a nog gelukt? Ik heb dit trouwens zelf ook pas zo geprobeerd en ik moet zeggen dat ik er heel blij mee ben :{
FL is gewoon een hele relaxte softsampler met sequencer erbij.. De edits die je kan doen op samples is meer dan prima.
En je kan zowat alles aansturen in FL !

Had ik al gezegd dat je die 16/32/... stepsequencer dus met bepaalde partijtjes kan omzeilen door het nu gewoon in cubase te spelen... polyfoon? :D

Wie gebruiken er FL nog meer op deze manier?

Laatst gewijzigd:
Back