jupiter4..

Vinsound

Ouwe rot
Vandaag en jp4 opgehaald.:)

Thuisgekomen even onder de kap gekeken naar stof/losse stekkertjes ed, om bij het aanzetten problemen te voorkomen.

Zie ik aan de rechterkant een flatcable (deels verbonden aan het moederbord en deels aan de kleine print rechts) met een stekker eraan:confused:
Volgens mij een mod, maar waarvoor?

Wie weet raad?:eureka:

Bijgaand een paar fotootjes...

Attachments

• dsc01490.jpg
    dsc01490.jpg
    98,4 KB · Bekeken: 105
ergens in dit draadje staat een link om cv/gate op een jp4 te maken.

Het lijkt er idd op, gezien de tekeningen.

Scheelt me in ieder geval solderen op de print, want dat is al gebeurd.
(ik wilde zelf ook cv/gate op m'n jp4 :) )

Door de lange flatcable kan ik ook een extern kastje maken, hoef ik ook niet te boren in m'n jp4.

Vins.

Offtopic mode on/

Tijd kan dingen soms helemaal omgooien hè:
Toch tof om te zien dat ze destijds wouden uitpakken door "compuphonic" op hun bak mee te logo-en en dat ze nu waardat alles "zooo" computer kan, ze zich volledig inzetten om zo "ANALOOG" mogelijk uit de hoek te komen op de laatste nieuwe analoge bakken, met een duidelijke allergie in hun promotiecampagnes voor het computergestuurde digitale.

Offtopic mode off/

succes verder met je cv/gate die je gratis opgegraven hebt. Stel je voor..misschien dat er ergens in èèn of andere zijn analoge bak nog een bundeltje verstopte en vergeten dollarbiljetten insteekt, wie weet zeg.... :dubbel: ;)

verrassing 2

draaiknoppen aan de voorzijde?
Het lijkt erop dat hier nog meer is uitgevoerd.
Heb de vorige eigenaar al gemaild, het lijkt of ik kan schakelen tussen de stemmen.

moet natuurlijk wel het fotootje meekomen......

dus foto4

Attachments

• dsc01495.jpg
    dsc01495.jpg
    46,2 KB · Bekeken: 84
Dennis bedankt!

Hé da's grappig,
dus...
bank1, 4x8memoryplaatsen
bank2, 4x8 memoryplaatsen
maakt 64 toewijsbare memoryplaatsen.

Vins.

Origineel geplaatst door Vinsound
Dennis bedankt!

Hé da's grappig,
dus...
bank1, 4x8memoryplaatsen
bank2, 4x8 memoryplaatsen
maakt 64 toewijsbare memoryplaatsen.

Vins.

De RAM van de JP-4 zit linksonder op de grote printplaat met de voicecards. Zou je ook een foto van die hoek kunnen maken? :)

Jupiter 4 is bruut! Maar ik wil ook een midi-mod!!

Paia maakt midicvkitjes die geschikt zijn om in te bouwen.
Voor 92$ krijg je een kitje voor 4midi/cv kanalen, ook voor polyfone synths geschikt. Er zit dan nog geen voeding bij,

http://www.paia.com/midi2cv.htm

Als je er meer besteld, krijg je korting. 2 voor 169$.

Het is alleen zo lastig bestellen in amerika. Weten mensen op dit forum of dit ook in nederland te krijgen is?

Ik was net wat aant graven in het forumarchief en ik op deze thread stootte ...
Misschien kunnen jullie me wel verder helpen ... aangezien er hier in de jupiter 4 gegraven werd ... en misschien zijn diegene die hier gepost hebben allang terug naar hun planeet ... maar ik wou toch even proberen ...

ik ben van plan een jup4 te kopen. een forumlid heeft er eentje waarvan hijzelf niet zeker is of de machine in orde is ... . hebben jullie geen ideeën om de machine te testen op zijn functionaliteit voor iemand met een electrotechnische bagage die toelaat om net een lamp te vervangen (en zelfs dat mislukt soms wel eens):eureka:

tanx and greetz,
j.

Back