TFT's veroorzaken brom...

htf99

Paulie
Zoals de titel al zegt...

Ik heb hier twee computers staan elk met een TFT.

Computer 1 = voor audio. Audio out van soundcard gaat naar m'n mixer
Computer 2 = voor de rest.

Er komt alleen een bromtoon uit m'n mixer als de kanalen waaraan m'n geluidskaart (computer 1) hangt open staan. Alle andere klankbronnen zijn ok. De bron verdwijnt als ik de stekker van de TFT van computer 1 uit het stop contact haal, alleen de TFT uitzetten heeft wel enig effect maar lang niet alle brom verdwijnt. Beide TFT's hangen aan een ander stopkontact (en andere stop, just to be sure) dan de rest. Dit geeft nog het "beste" resultaat.

Ik heb van alles geprobeerd, computer 1 ook op een ander stopkontact, mixer op een ander stopkontact maar het wordt dan alleen maar erger..

De volgende apparaten zijn relevant in dit probleem denk ik;

Computer 1
Computer 2
TFT 1
TFT 2
Mixer
Actieve Monitoren

Nu zit het zo:

Stopcontact 1 : Computers
Stopkontact 2 (andere stop) : TFT's
Stopkontact 3 : Mixer + Actieve monitoren

Welke apparaten kan ik nu wel bij elkaar aansluiten en welke absoluut niet? M'n TFT's uit laten staan wordt een beetje moeilijk werken...

Ik heb ergens eens gelezen (Volgens mij in SOS) dat bepaalde videokaarten niet samen gaan met geluidskaarten.
En dat je ze het beste zo ver mogelijk uit elkaar kan plaatsten.

Succes

Origineel geplaatst door Black Castle
Ik denk dat je eerst alle audiokabels na moet lopen.
Het klinkt toch als een aardingsprobleem.
Er is, ofiets niet goed geaard, oh je hebt een aardlus.

Zijn de stopkontakten geaard?

Nee

Origineel geplaatst door O.I.
Ik heb ergens eens gelezen (Volgens mij in SOS) dat bepaalde videokaarten niet samen gaan met geluidskaarten.
En dat je ze het beste zo ver mogelijk uit elkaar kan plaatsten.

Succes

Kaarten zitten zo ver mogelijk uit elkaar.

Origineel geplaatst door htf99
Kaarten zitten zo ver mogelijk uit elkaar.

Ik heb dat dus ook met m'n TFT's, maar ook met m'n computer zelf. Ik heb het opgelost door alleen m'n PC en TFT's te voorzien van aarde op het stopcontact en de rest van m'n apparatuur niet. Het is niet helemaal de juiste oplossing, maar het werkt in ieder geval wel. M'n TFT's zorgden er zelfs voor dat er stroom op m'n 19" rack kwam te staan :confused:

Nou das niet zo moeilijk, de kabels van m'n geluidskaart naar m'n mixer. Maar waarom weet je zo zeker dat het niet de stroomvoorziening is als ik geen geaarde stopkontacten heb? Dacht juist dat het beter was om geaarde stopkontacten te hebben.

Ik heb ook even m'n pc's en tft's aan een geaard stopkontact gehangen maar dat veranderde niks aan de brom.

Nou das niet zo moeilijk, de kabels van m'n geluidskaart naar m'n mixer. Maar waarom weet je zo zeker dat het niet de stroomvoorziening is als ik geen geaarde stopkontacten heb? Dacht juist dat het beter was om geaarde stopkontacten te hebben.

Ik heb ook even m'n pc's en tft's aan een geaard stopkontact gehangen maar dat veranderde niks aan de brom.

Ik heb zelf niets geaard en geen enkel probleem.
Als je je stopcontakten aard moet je dat met een "schone" aarding doen. Dus niet met dezelfde aardpunt als de rest van het huis waar ook allerlei huishoudelijjke apparaten op zitten.

Verder is het verstandig om alle e.v.t. "geaarde" stekkers op 1 stekkerblok samen te laten komen. Dat geeft het minste kans op aarlussen.

Brom wijst meestal op aardlussen of slechte contakten van signaallijdingen. Dus misschien moet je je kabes naar jegeluidskaart vervangen door betere.

Ik heb de kabels net nieuw aangeschaft en die zijn wel goed. Als ik de tft's uit de stekkerdoos haal is de brom weg dus dat zou m'n audio kabels ook moeten vrij pleiten toch?

Bij sommige mengpanelen komen de koude kanten van de jackpluggen bij elkaar aangesloten, zijn geen gescheiden massa ingangen.. als je mengpaneel niet geaard is.. en je apparatuur wel.. kan je ook van deze rare computer ruis horen..

Ja ja.... De mixer is een Soundcraft M12..

Zoals het nu zit is niks aangesloten op een geaard stopcontact. Het is echt een brom.

Eindelijk een stekkerdoos zonder aarde gehaald, alle geaarde apperatuur hier in gedaan, en weg ruis :)
Bedankt voor alle reacties.

Eindelijk een stekkerdoos zonder aarde gehaald, alle geaarde apperatuur hier in gedaan, en weg ruis :)

;)

Dus wat voor clue moet ik hier dan uit trekken? :confused: geaarde apparaten in niet-geaarde stopcontacten steken rijmt imo niet met elkaar toch?

Back