Roland EM-101 mod mogelijkheden ?

matt second

acid management
Staff member
Ik heb sinds vandaag een Roland EM-101
Dit was voor mij een totaal onbekend apparaat en ik kon geen enkele foto van het apparaat vinden en bijna geen info.

info die ik afleid van het apparaat :
8 polyfone presets : strings 1 , strings 2 , organ 1 , organ 2 , organ 3 , brass 1 , brass 2 , synth
8 monofone presets : bass 1 , bass 2 , cello , clarinet , flute , vioin , synth 1 , synth 2
brilliance instelbaar -3 tot +4
regelbaar : volume , dynamics , attack

midi : in , thru
stereo out
mix in

het ding is analoog (zie foto) dus dan komt de vraag op
kan dit ding omgebouwd worden tot een brute bak ?
de presets klinken niet erg bijzonder

Attachments

• roland em-101 and intern.jpg
    roland em-101 and intern.jpg
    96,8 KB · Bekeken: 202
ik kom tegen
IC's :
IR3109
MN3009
MN3101
M5241L
M5230L
BA715

Attachments

• roland em-101 ir3109 inside.jpg
    roland em-101 ir3109 inside.jpg
    66,5 KB · Bekeken: 121
Laatst gewijzigd:
Roland EM-101
The EM-101 is a rather obscure unit released in the 1980s as a small, table-top addition to Roland's electric piano line. It contains 16 preset instrumental patches built up on analog circuitry shared with the Juno series, giving it a very smooth (albeit static) sound.

Zeker obscuur, want hij staat niet eens op Synrise... :)

De IR3109 is een filterchip die ook is terug te vinden in bijvoorbeeld de Juno-6/60. Zo te zien zijn de trimpots in de buurt van de IR3109 bedoeld om onder andere de cutoff en de resonance van het filter mee af te regelen. Je zou deze potmeters in een extern kastje kunnen gooien. De MN3009 en MN3101 zijn BBD chips, welke zeer waarschijnlijk gebruikt zijn om een chorus circuit mee te bouwen, net zoals in de Juno-6/60/106. Een audio input om externe signalen door het filter en het chorus te halen is daarom misschien ook wel interessant. :)

ivmnationale trheat omhoog schop dag

is iemand hier wel eens verder mee gegaan heb er toevallig eentje gekocht gister en lijkt me een uitstekend bakje om the modificere

ivmnationale trheat omhoog schop dag

is iemand hier wel eens verder mee gegaan heb er toevallig eentje gekocht gister en lijkt me een uitstekend bakje om the modificere

lachuh = ist analoog beetje zoals de juno 106/707 in datrack heetie ook weer

ziter geen midi cc list ergens te verkrijguh

tweaken is al wat
:engel:

nope geen tweak mogelijkheden gewoon eenpreset string bak maar dan idd opbasis van juno6 of 60 geloof ik klinkt besetlekker maar beetej mods lijkt me leuk

idd rsb had die al gezien. maar circuit bending is neit echt mijn kopje thee houd niet van de choas-herrie die er meestal uitkomt. een paar mooie mods voor de delay en het filter daarin tegen lijken me wel weer smullen

hallo heb er ook eentje....ga er ook eens induiken en zien wat het ding nog kan :)

Back