Jarrofiel # 233b

Marcel D

weer in Venlo
Ik ben waarschijnlijk de zoveelste Jarregek die zich hier aanmeldt en ik ben al een jaartje of wat bezig met verschillende synths maar ben nog het meest ingenomen met mijn vorig jaar verkregen CS80 waar ik ongeveer 15 jaar naar heb gezocht :)

Het valt me ook op dat de berichten hier vooral relaxed zijn wat voor mij de hoofdreden is dat ik me hier laat zien:)

Greetz,

Marcel

Ook hiervandaan van harte welkom 8)

Laat eens wat van je horen.

Greetinx DJ R2, RSI Records

Thx guyz:D

Ben ff bezig geweest en heb snel wat in elkaar gedraaid. Resultaat staat op

http://www.xs4all.nl/~mdonne/mp3/

Googol: Valt wel mee met de Yammie. Ik stem hem ongeveer 1 keer in de maand. En voor het geval dattie ermee stopt en de onderdelem me om de oren vliegen heb ik nog een CS60 staan staan waar ik de onderdelen van kan gebruiken;)

Later!

Marcel

Coole foto van je setup trouwens.. En is dat niet een TB die daar aan de rechterkant ligt? En dat niet vertellen he?

Arv

Welkom van de grootste Jarrefan van Zeews-Vlaanderen;)

We kunnen er wel een Jarre hoekje bijzetten!
Mijn idee:)
En is dat niet een TB die daar aan de rechterkant ligt?
Vind dat spuitbusje wel cool........8o)

Leuk, nog een Jarre fan ja. :)

btw dat muziekje is best wel OK zeg. Het lijkt er bijzonder erg op zeg. Heb je nou veel moeite gedaan om het zo te krijgen?

En is dat niet een TB die daar aan de rechterkant ligt?

Nee, helaas. Het is een werkeloze TR606 ;)

Heb je nou veel moeite gedaan om het zo te krijgen?

Ben ongeveer een uurtje bezig geweest. De Juno106 is "ingeprikt" op het modulatie ciruit van de Solina dus heb ik instant Jarre pads via Midi. Van daaruit gaat het door de Smallstone en een behoorlijke hoeveelheid delay.
Alle overige wiebeltjes enzo komen uit de Supernova of de JV2080.

Zmoke: Klopt het dat je een Eminent 310 Unique hebt?

Mooi gedaan hoor.
Alleen de bliepjes met delay hadden voor mijn iets straker
gemogen. (komt 'n beetje rommelig over)
afstellen op de maat?
Ook zijn ze vrij in het midden opgenomen (geld ook voor de
Eminent imitatie; Smallstone is toch stereo?)

Ach! het is echt jarre wat ik hoor.
en dat is de bedoeling ook
want ik zie Jarre niet
snel terug gaan naar z'n 8 spoortjes.

knap gedaan hoor.

ik hou wel van 1974!

Last edited by a moderator:
Zmoke: Klopt het dat je een Eminent 310 Unique hebt?
Ja dat klopt, sinds een week of 2.
Stond hier in de buurt voor 75 Euro, kon ik dus niet laten staan.
Na een opknapbeurt speelt ie weer als nieuw.
Ik heb je mp3-tje ook effe beluisterd, en is erg Jarresque, mooi gedaan.

Enneh, nee Googol, de Smallstone is niet Stereo. En waarom hou je van 1974?

2 Smallstone's is een optie....Daar zat ik eerst ook aan te denken. Maar iemand raadde me het af, omdat het toch niet zo mooi wordt als ze ongelijk gaan moduleren. Bij mij gaat ie nu vanaf m'n mengpaneel, naar de Virtualizer, waardoor ie toch een redelijk mooi stereobeeld krijgt.
Bij de weg...die Yamahaha lijkt me ook redelijk onstabiel....wat de poten betreft dan8o)

Laatst gewijzigd:
die Yamahaha lijkt me ook redelijk onstabiel....wat de poten betreft dan

Dat valt reuze mee, als je bedenkt dat er ongeveer 100 kilo op die poten staat :-)
Ik ben al lang blij dat ze dat hele ding niet in zo'n orgelkast hebben gestopt, dan zou die bak helemaal niet meer te tillen zijn.

Ik dacht echt dat ie stereo was.

Nah, hij's harstikke monio. Maar als je een beetje klooit met een fikse vertraging op een panning delay klinkt ie best lekker.

Ik ben al lang blij dat ze dat hele ding niet in zo'n orgelkast hebben gestopt
Net als bij die Eminent ja...heb er 5 dagen door in de ziektewet gezeten (geen grap), je tilt je echt een breuk.
Is trouwens jou Smallstone ook gemodificeerd? Schijnt dat die van jarre dat ook is. Alleen heb ik geen idee wat ze er mee uitgespookt hebben. De meneer van deze site heeft het er ook over. Heb um een keer gemaild daarover, maar geen reply:(

De meneer van deze site heeft het er ook over

Ja, hij heeft hem met OTA's gebouwd inplaats van OPA's omdat daar bijna niet meer aan te komen is (je hebt er 5 nodig om een Smallstone te bouwen).

Het grote voordeel van die LED bar die hij er op heeft gebouwd ontgaat me ook een beetje, behalve dattie nog meer batterijen vreet ;)

Ik hoop dat je een beetje Frans spreekt (ik dus niet) dan kun je hier even kijken.
Daar zitten nog meer knopjes op. Ik vraag me alleen af waar ze voor dienen...

Back