[HELLUP] Virus C probleempje

Hey!

Ik ervaar een probleempje met de virus C.
Een aantal midi kanalen geven geen signaal, terwijl ik wel het midi volume voluit zet, part enable op ON heb gezet en de output gesecteerd heb.

een aantal midi kanalen (o.a. 2, 3 en 4 doen het wel gewoon). 1 en 6 weer niet.

Het lijkt me wanneer ik de andere kanalen mute en bijv. kanaal 6 in cakewalk op solo zet, dat het niet aan de polyfonie kan liggen.

Iemand enig idee wat het kan zijn?
Zou het een bug zijn in de software? of errors bij installatie?
Misschien herkent iemand dit probleem?
Ik heb het laatste besturingsprogramma erin gestopt

Erik

Ook had ook zoiets een tijdje terug, dat kwam omdat mn cubase geupdate moest worden. Daarna was het gefixed.

hallo,

had ik laatst ook op de virus b nadat ik'm geinitialiseerd had. blijkt dat de key range (octaafbereik) naar beneden was gezet. kijk ff in multi, cntrl en zet het octaafbereik weer op normaal. misscchien is dat't?

cowokwsgila

Origineel geplaatst door cowokwsgila
hallo,

had ik laatst ook op de virus b nadat ik'm geinitialiseerd had. blijkt dat de key range (octaafbereik) naar beneden was gezet. kijk ff in multi, cntrl en zet het octaafbereik weer op normaal. misscchien is dat't?

cowokwsgila

Heb inmiddels de laatste OS weer opnieuw geinstalleerd. Ditmaal in blocks en de data iets verschoven in mijn sequencer dat de sequencer eerst een paar tellen liep en dan de data pas passeerde. Alle 24 blocks gedaan (let op, de nummering opeenvolgend is in het ZIP pakket door elkaar, goed de volgorde aanhouden dus)
De totale dump (in 2 delen) loopt bij deel 1 aan het einde vast (block is missing), maar dat had ik vorige keer ook al opgemerkt.

Direkt midikanalen gechecked en hij doet het op alle midi kanalen. Het kan zijn dat het inderdaad aan het octaaf bereik heeft gelegen. In de Nieuwe OS staat dat dus weer normaal van C-2 tot G8 op alle kanalen. Zal het in de gaten houden. Kan het dus geweest zijn.

Dank jullie voor de reakties.

Origineel geplaatst door 6 trak
gewoon ff Norton of McAvee er over heen... :D

idd, idd... weer zo'n typische voorspelbare 6 grap... daarom juist...

Ja, ik zou haast denken dat er een Virus in zit. Nu werkt die Value knop (- en + buttons) niet bij alles. Dat is helemaal handig.

Origineel geplaatst door 6 trak
format C: en alle firmware opnieuw installen!

Die erotische sites flikken het dus om via mijn midi patchbay mijn Virus een Virus te bezorgen. Misschien had ik een stofhoes als voorbehoedsmiddel moeten gebruiken:eureka:

Origineel geplaatst door Catalunya
Die erotische sites flikken het dus om via mijn midi patchbay mijn Virus een Virus te bezorgen. Misschien had ik een stofhoes als voorbehoedsmiddel moeten gebruiken:eureka:
WAT!? heb je dat niet gebruikt??? ik had je toch iets verstandiger ingeschat jongen...!

...zeker niet goed opgelet bij sysex-uele voorlichting... :D

Ik heb er ook wel es last van dat er geen geluid meer uit mn virus komt.. en dan zet ik m ff uit en dan weer aan.
En dan doet alles t gewoon weer :confused:

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik heb er ook wel es last van dat er geen geluid meer uit mn virus komt.. en dan zet ik m ff uit en dan weer aan.

meeste van dit soort dingen zijn gewoon instellingen in je apparaat.. ;)

Nou het is me gelukt.

Ik heb van de Access site de 1e van de 2 gedownload, die met Duitse beschrijving i.p.v. de Engelse.
De Engelse OS (om het maar zo even te noemen) heeft een error aan het eind van de 1e Sysex file.
Ik heb ook een andere computer gebruikt waar ik alleen maar Cakewalk op heb staan, waardoor Cakewalk strakker loopt.
Gewoon de 100 Bpm aangehouden die standaard wordt aangegeven bij de file.
Ik heb hem dus in 2en gedumpt, i.p.v. die in Chunks en alles lijkt te werken.
Wanneer je het eerste deel hebt gedumpt, gaan op een gegeven moment alle lichtjes op de virus aan en de display geeft geen info. Op dat moment moet je het 2e deel gaan dumpen en je zal merken dat de display vanzelf "WAIT FOR DATA" aangeeft.

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE

Origineel geplaatst door Fatar
meeste van dit soort dingen zijn gewoon instellingen in je apparaat.. ;)

mijn virus doet dat ook weleens, stopt met reageren ofzo, verstuurt geen midi, etc
of het duurt een poosje voordat ie reageert bij switchen van multi naar single mode

uit en aanzetten lost het op. valt me wel op dat ie dit gedrag volgens mij altijd alleen vertoont als ik ook met mn sequencer aan het spelen ben.

Origineel geplaatst door Roel
mijn virus doet dat ook weleens, stopt met reageren ofzo, verstuurt geen midi, etc
of het duurt een poosje voordat ie reageert bij switchen van multi naar single mode

uit en aanzetten lost het op. valt me wel op dat ie dit gedrag volgens mij altijd alleen vertoont als ik ook met mn sequencer aan het spelen ben.

Toch zou dit niet mogen kunnen. De Virus zou in dat geval dus niet geschikt zijn voor live gebruik?
Misschien zitten er toch nog Bugs in de laatste OS en zijn ze te lui bij Access om daar wat aan te doen, of ze zijn er niet van op de hoogte

Back