Cubase vraagje.

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
beste mensen.

ik ben cubase bezig en kan alleen de velocity bewerken van 0 tot 127. de ander niet zoals de master volume, pan, enz.
ik zou denk ik dan iets moeten toe wijzen ofzo maar ik kan het niet vinden. kan iemand me even uit leggen hoe ik de rest ook actief krijg.:)

groet bass-molecules

Logisch

Logisch

Dat is logisch iedere nieuwe "noot" heeft alleen een eigen velocity. Als je de rest wilt wijzigen moet je control changes toevoegen. Of je kan het ook in de midi-mixer doen.

Probeer eens de Alt toets ingedrukt te houden als je de controllers wilt editen.

In de key-editor (pianorol), moet je links onderaan het grafiek-sumbooltje aanklikken. Je krijgt dan onderaan je scherm de data van de controller te zien die je in het pulldown-menuutje hebt geselecteerd. Nieuwe data toevogen met het potloodje in combi met ALT.

ja en als je de panning en andere specifiekere kont-rollers wilt doen met knoppies kun je mixermaps voor je midi apparaat aanmaken, vergt wat kennis van midi maar de learn functie is erg handig daarbij ! ik gebruik die mixer maps zelf ook wellis op me midi gear en werkt lekker, alleen kost ff tijd om er 1 te maken ...

haha, als iemand een mixermappie van de RS7000 en/of Rm1x voor me heeft ben ik weer een blijmens!

Back