Live instrumenten opnemen hoe?

Thoraval

Ouwe rot
Recorden ben ik nog absoluut geen held in en ik ben er eerlijk gezegd ook (nog) niet mee begonnen. Toch vraag ik mij het volgende af, in de toekomst gaat dit namelijk nogal belangrijk worden:

Hoe neem ik een gitarist op? dus: gitaar -> Marshall -> ? ? ? ? ? Mixer -> Mbox -> Mac/PC

ik ga binnekort waarschijnlijk een digidesign mbox aanschaffen die op de rec-out oid van mn mengpaneel komt te zitten. En dan van de mbox naar mn Mac/PC (+protools). Maar ik wil dus het echte marshall geluid vast kunnen leggen en ik kan me gewoon niet bedenken hoe ik dit voor elkaar moet krijgen, hoe ik moet gaan kabelen enzo. Zelfde geldt voor mn Rhodes, deze zit op mn supercity amp en mn LondonCity Box aangesloten en dat specifieke geluid wil ik vast kunnen leggen alleen ik heb geen id hoe, ik moet idd misschien ooit een recording cursus volgen maar zelf uitvogelen en kloten is goedkoper en vooral: leuker! :)

blijkbaar wordt er alleen maar snel gereageerd als ik iets controversieels zeg...

*uuuuuuuhm* *knars* *denk*

moog zuigt?

:o:

Zijn hier al threads over dan? nee toch?

Kan op 2 manieren

- Van de line-out van je Marshall (of supercity) naar een ingang op je mixer.

- Met een microfoon voor je cabinet.

De 2e manier heeft als voordeel dat je dus ECHT opneemt wat je hoort, en dat je nog iets aan de sound van je opname kunt veranderen door keuze van de microfoon.

goedkoop tipje qua microfoonkeuze voor deze klus:

link

Absoluut een microfoon gebruiken!!!

Line-out werk in 9 van de 10 gevallen ronduit klote. Ik ben zelf ook gitarist en heb al vanalles geprobeerd, maar niets gevonden wat kan tippen aan een versterker-microfoon combinatie.

Omdat jij beschrijft dat je specifiek het geluid van je Rhodes/Soundcity/Londoncity wilt opnemen denk ik niet dat je genoegen zal nemen met allerlei speaker emulaties of direct injection units.
(diegene die achter op de MArshall zit is trouwens ook gewoon slecht)

Wat ik zou doen:

Gitaa r-> Verterker -> Speaker -> Microfoon -> Mixer -> Mbox -> Computer

Je kan de microfoon waarschijnlijk ook rechtstreeks in de Mbox prikken

Succes

Back