delta 66 kraakt na update drivers

djrazor

Cortex Driller
alvorens alweeeeer mijn windows opnieuw te installeren, wil ik toch even zeker weten of ik alles heb gecontroleerd. Alles werkte perfect, totdat ik de nieuwste delta66 drivers (Version 5.10.00.36) installeerde. alles kraakt en hapert, vooral bestanden op 96 kHz, dit geldt voor alle audioprogramma's als cool edit pro en cubase. ook het experimenteren met de latecy heeft geen zin, het probleem blijft bestaan zelfs al zet ik hem op bijv. 512 samples.... Het rare is, dat het probleem niet verholpen is nadat ik de drivers heb gedeinstalleerd en de bijgeleverde drivers geherinstalleerd, terwijl deze altijd perfect werkten. Wie weet wat dit, behalve een gare Windows, kan zijn? De kaart heeft iig geen gedeeld IRQ-nummer.
Groet van Dennis.

Laat me weten wanneer jij een oplossing hebt.
Ik heb namelijk hetzelfde probleem met mijn Audiophile 2496 (die heeft ook zo'n Delta chipset).

Ik ben ook weer teruggevallen naar een oude versie van de drivers en, in tegenstelling tot jou, heb ik daar geen problemen mee.
Waar ik e.e.a. mee rommel in de settings van de kaart is de dma buffer settings. Die zet ik nl. niet op MME maar (in mijn geval) op 1536 bytes.

Oh...en ik heb geen VIA chipset op mijn mobo (mocht er iemand over beginnen).

R.

Ik ga helemaal blij wezen nu! :) :) :) :) :)

Mijn kraakproblemen zijn opgelost!

Wat heb ik gedaan:

- Oude drivers geupdate naar nieuwe versie
- Output Audiophile kraakt, krast en popt als de kolere :(
- Computer uitgezet
- Audiophile uit de PC gehaald
- Computer opgestart, Windows XP geboot
- Computer uitgezet.
- Audiophile in een ander PCI slot geplaatst
- Computer aangezet
- XP ontdekt mijn Audiophile
- Output van de Audiophile klinkt SUPER!!!! :biertje:

Ook mijn DMA Buffer kan nu omlaag van 1536 bytes naar 512!
Dus da's meteen een lagere latency :eureka:

Als je in Win XP Sysinfo (Start - Programs - Accesoiries -> System Tools -> System Info) kijkt dan zie je welke IRQ je geluidskaart toebedeeld heeft gekregen.
Bij mij stond ie in eerste instantie op IRQ 22 die hij deelde met ACPI. Dan kan in mijn geval voor de ellende gezorgd hebben.
Nu staat ie op IRQ18 en deelt hem met mijn USB poort en volgens mij geeft dat geen problemen.

Ik ben blij, nu jij nog.

Succes!

R.

thanx, gaan we gelijk proberen... nog even een vraag: wat voor specs heeft je pc, want ik heb mijn latecy altijd probleemloos op 256 samples kunnen zetten, nooit problemen mee gehad...

Origineel geplaatst door djrazor
thanx, gaan we gelijk proberen... nog even een vraag: wat voor specs heeft je pc, want ik heb mijn latecy altijd probleemloos op 256 samples kunnen zetten, nooit problemen mee gehad...

't Is een Pentium 4 3,06Ghz en 512 Mb RAM. Hyperthreading staat aan.
Zet ik 'm op 256 dan hoor ik wat geknisper.

R.

beste funxiun,
ik heb de kaart verwisseld op de manier die jij vertelde, helaas zonder resultaat.... Dit wordt een herinstallatie van Windhoos ben ik bang......=(

Ai!

Lees ook ff die artikeltjes van midiman ff door misschien dat er iets te tunen valt op jouw systeem.

R.

heb ik ook al gedaan maar hij blijft enthousiast haperen en kraken....

Humpf...
Heb je toevallig een SCSI kaartje in je PC zitten?
Als dat zo is, haal die eens er uit samen met de geluidskaart.
Reboot de PC zonder beide kaarten, sluit de pc weer af en installeer alleen de geluidskaart.
Start je pc dan nog eens op.

Anders weet ik het ook niet meer.
Volgens mij wordt het dan tijd om een e-mail te sturen naar Midiman.

R.

Ik heb enkele weken geleden toch maar opnieuw Windows geinstalleerd, alles draaide als een zonnetjemet driver 5.10.00.0036, en sinds gisteren kan cool edit pro niet meer behoorlijk bestanden op 96/24 afspelen...:stupid
Cubase draait nog steeds als een zonnetje, evenals bijvoorbeeld Winamp.Ook al zet ik mijn latecy op 2048 samples(!), het probleem blijft... Iemand enig idee hoe dit zou kunnen komen? Er is niets veranderd in de configuratie van mijn computer.

Back