[Case trouble!]

C738

Meubilair
Hoi lui!

Al tijden ben ik aan het peinzen hoe ik het meest compact mijn gear mee kan nemen voor live setjes.
Wat heb ik allemaal mee te slepen?

-yamaha sampler: 2 HE, 50 cm diep
-effectprocessor 1HE (#1)
-effectprocessor 1HE (#2)
-mixer (19" breed met rackmount kit)
-nord modular 5HE (Met wat boren in de rackmount 4HE)
-superbassstation 1HE
-MPC2000xl
-veel kabels

Voor de kabels heb ik al een rugzak in gedachten.
Maar hoe kan ik dit allemaal in een kistje of 2 proppen zonder dat het een ramp wordt om dingen te tweaken?

suggesties iemand?

-C-

Ik heb er helaas geen ervaring met live situaties. Wat ik wel heb is een SKB rotorack (8HE) die gewoon te groot is voor m'n bureau en beter geschikt is voor on the road (wat ik zeker niet van plan ben). Ik wil er graag vanaf...en misschien is het wel wat voor jou. Ik zoek iets wat beter op m'n bureau past :)

*whack!*

Iemand nog suggesties? Of zijn jullie boos op me vanwege mijn 1 april grap?

-C-

Mmmm voor straf zal ik als tip geven dat je anders wat kartonnen dozen zwart moet schilderen en daar met aluminium folie hoekprofielen van moet maken !
Dan lijkt het namelijk net echt en scheelt veel in ruimte omdat je ze in kan klappen...
(Sjit is eigenlijk nog een goede tip ook......)

Een flightcase waar je op de bovenkant de mixer in kan bouwen, daaronder een aantal units met fx, je yamaha sampler en je bass station.

Een flightcase/koffer, waar je de mpc in stopt en nog een voor je nord.

Het ligt er ook maar aan hoe je live wil gaan optreden, dus welke apparaten je het meeste gebruikt.

Origineel geplaatst door boestaman
Een flightcase waar je op de bovenkant de mixer in kan bouwen, daaronder een aantal units met fx, je yamaha sampler en je bass station.

Misschien 2 van deze cases kopen, zodat je in de andere bovenin de nord kunt stoppen ?
Dan kun je daar ook lekker bij.

Als je dan in 1 van de cases onderin een lade maakt, kun je daarin ook nog es je kabels kwijt, scheelt weer een rugzak.

Er zijn volgens mij wel cases waarbij je onderin verticaal rack hebt, dan een (bijna) horizontaal stuk voor de mixer en dan weer een stuk verticaal. Dat lijkt mij 't handigst. (of zijn die dingen er alleen maar in rackversie...?)

Rack-Console-c.jpg

Bestaat in verschillende hoogtes...

Met twee van dit soort dingen moet je er wel komen denk ik:

6Space%20Slideback.gif

In de ene je sampler, superbassstation en effecten, en je mixer erop, en in de ander je modular, en je mpc erop.

en onderin heb dan je nog plek om je kabels in te stuffen :)

Back