Probleem: Cubase SX projecten haperen na re-install XP :(

DJ F-Asis

...
HELP ! !

Ik ben al 3 uur bezig, ook op steinbergforum gezocht, nog niks gevonden, dan maar even hier vragen;

Ik heb een nieuw moederbord en nieuw geheugen in mijn PC geplaatst, XP ge-herinstalleerd en Cubase SX 1.03 er weer opgezet.
Ik wilde verder gaan met wat projecten die ik voor de herinstallatie gemaakt had en STOTTERT ALLE AUDIO... :(
Soort CPU of buffer overload, ik weet niet wat het is.

Het gaat om audio-only projecten van 24bit, 32bit, 44khz, 48khz, van alles. Als ik nu iets anders opneem en dat afspeel doet alles het wel normaal.

Ik denk dus dat het met de ASIO directx fullduplex of ASIO multimedia setup te maken heeft...

Wie kan mij helpen???

Systeeminfo:
Duron 1000
ASUS mb (ipv ECS)
512 DDR (ipv 512 SDRAM)

Wel de juiste ASIO... ASIO for EWS88MT... ook de andere ASIO driver geven hetzelfde probleem.

Vorige XP was niet getweaked, toen geen probleem en als ik nu iets opneem en weer afspeel heb ik dus ook geen problemen.

Maar bedankt voor de tip, ik ga nog ff wat tweaks checken, je weet maar nooit.

Heb het zelde probleempje gehad met mijn LunaII en heb het volgende gedaan.
Computer als standaard PC geinstalleerd en de geluidskaart in een slot gezet zonder gedeelde interrupt en werkt nu nog steeds als een zonnetje.

Update:

- XP getweaked met musicxp.net
- geluidskaart in 2 andere slots geinstalled (Voor de duidelijkheid; Terratec EWS88MT met
driver 5.43)

Nog geen oplossing :(

Ik kan zoals gezegd wel met dezelfde en andere bitrate's en samplefreq's opnemen en dat weer afspelen. Heb even gecheckt met 4 sporen op zelfs 32bit/96khz, totaal geen probleem.

Heeft iemand nog meer suggesties?

Alvast bedankt,

Floris

Origineel geplaatst door DJ F-Asis
Update:

- XP getweaked met musicxp.net
- geluidskaart in 2 andere slots geinstalled (Voor de duidelijkheid; Terratec EWS88MT met
driver 5.43)

Nog geen oplossing :(

Ik kan zoals gezegd wel met dezelfde en andere bitrate's en samplefreq's opnemen en dat weer afspelen. Heb even gecheckt met 4 sporen op zelfs 32bit/96khz, totaal geen probleem.

Heeft iemand nog meer suggesties?

Alvast bedankt,

Floris

ik gok ook op gedeelde irq's met je geluidskaart.

hallo sammie/roel

Hey Floris!

Ik had ongeveer hetzelfde probleem met mijn Audiophile 2496 kaartje (zie: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?goto=newpost&threadid=27033)

Het komt er (misschien) op neer dat je het 'gedeelde IRQ' probleem hebt, zoals dat al door iemand geopperd werd in deze thread.
Wat je kan doen is de audiokaart uit je pc halen en je pc opnieuw booten.
Daarna je PC uitzetten en de audiokaart in een *ander* PCI slot zetten om vervolgens weer je PC aan te zetten.

Misschien klinkt het daarna wat beter.

R.

Hey mensen,

Ik had gelijk al voor IRQ-conflict gecheckt, was niet zo. Daarna toch in 2 andere PCI slots geprobeerd, lukte ook niet. Ik kan nog wel proberen om tussendoor zonder geluidskaart erin te booten. Je weet maar nooit.

Maar dan is het toch wel vaag ie nu nieuwe bestanden met die bitrate en samplefreq zonder problemen kan hendelen?

Bedankt nogmaals voor alle hulp, zijn nl. onder andere 3 nummers voor de nieuwe demo van Destination Zero; weekendje opname-werk...

Net ff de funxiun (hey hoe gaat ie? nog bezig met optredens?) thread gecheckt, is wel een mogelijkheid, kep wel SCSI ding in mijn PC hangen.... Ik zal es zonder dat ding checken EN tussendoor rebooten.

Ik laat het wel weten, wel grappig dat dit tegelijkertijd bij mensen aan de hand is :)

AAAAAHHHHHH

TE SIMPEL ! ! !

Zo, dat was ff wat frustratie... Ben veel te ingewikkeld bezig geweest, na alle tips van hier en andere mensen gecheckt te hebben heb ik eens geprobeerd de files vanaf mijn normale HD te draaien. Ze staan nl. op een HD die er extra bij inzat wegens ruimtegebrek op die van mij.

Dus ik kopieer die zooi, speel het af en het WERKT !?!?!?!?!?!

Vaag vaag vaag, hoe kan dat dan???

Denk denk denk, nieuw moederbord start erg snel op, zie dus NIET welke drives er op de primary of secondary IDE zitten... Ik ga es checken... OEI, verkeerd om, de primaire HD op de secondary IDE en de backup HD op de primary... Even omwisselen en klaar is klara.

Heel erg bedankt allemaal en deze thread is misschien later nog wel handig; voor mensen met hetzelfde probleem en als voorbeeld voor mensen die te moeilijk doen en 'the obvious' over het hoofd zien, zoals ik.

Hehe, nu kan ik weer relaxen...

Zet maar eens een trackje online. Hebben we veel meer aan. ;)

Back