welke zang/spraak microfoon heb ik nodig?

jopjoey

Ingeburgerd
Hallo,
Ik ben op zoek naar een microfoon, die ik wil gebruiken voor zang en spraak. De kwaliteit hoeft niet :geslaagd: te zijn maar hoe zuiverder hoe beter natuurlijk.
Ik gebruik hem voor in de studio, en niet voor op podium.
Ik ben zelf van plan om de shure sm-58 te kopen maar ik d8 misschien heb ik een microfoon over het hoofd gezien en weten jullie iets beters in ongeveer dezelfde prijsklasse?
Ik hoor het graag

Groeten Jop

Laatst gewijzigd:
Eigenlijk geef je een beetje weinig info voor een "fatsoenlijk" advies....

Wat wil je ermee doen ? Opnemen, of alleen es op het podium gebruiken ?

Voor podiumgebruik is een SM-58 HET ding ! Lekker geluid en onverwoestbaar.

Voor opnames kom je al snel op de condensator-mic's uit, bv: deze

1 dingetje: iedere mic heeft z'n eigen karakteristiek.
Vanwege smaakgevoeligheid is er maar 1 persoon die kan bepalen of een bepaald geluid mooi is of niet, en dat ben je zelf.

gefeliciteerd trouwens ! :mega:

Check anders die aanbieding op www.feedback.nl.... De superlux ECO H6 A... kost dus maar 19,99,-E (!). Dan heb je een mooie brede condensator (!!!) mic!

Goed, het is geen neumann, maar ik vind hem enorm goed klinken, en het ding is voor mijn ogen stevig gebouwd! Niks mis mee dus!

(ik moet wel toegeven dat dit mijn eerste mic is... hebben andere mensen trouwens ervaring met dit ding in vergeleken met bijv. de behringers enzo?)

Origineel geplaatst door maxdox
Check anders die aanbieding op www.feedback.nl.... De superlux ECO H6 A... kost dus maar 19,99,-E (!). Dan heb je een mooie brede condensator (!!!) mic!

Goed, het is geen neumann, maar ik vind hem enorm goed klinken, en het ding is voor mijn ogen stevig gebouwd! Niks mis mee dus!

(ik moet wel toegeven dat dit mijn eerste mic is... hebben andere mensen trouwens ervaring met dit ding in vergeleken met bijv. de behringers enzo?)

Ik niet.....maar anderen wel ! :D

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=26984&highlight=superlux

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=21174&highlight=superlux

Hmm, nog meer mensen ervaring met die superLux ?

Ik heb zelf een B1 van behringer en die werkt prima voor zang/gitaar (99 euro, geloof ik).

Ik zoek eigenlijk nog 2 condensator mic's om de overhead/ambient van drumsessies op te nemen,
zou dit wat zijn ? Een setje overhead mic's voor 40euro kan nog wel van m'n budget van 0euro af...

Maar goed, ik las dat de superflux in het hoog waarschijnlijk niet zo goed is he ? En dat heb je juist nodig
voor overheads, of niet ???

Ra

Yo Bedankt:D

Ik heb de superlux besteld,
€20 euro 8) dat kon ik niet laten schieten, en aan de reviews te zien is dit geen miskoop, en als het dat wel is....
tjaa... €20 euro :S

Groet Jop

Back