Origineel geplaatst door Flesje
Gister was ik er niet, vandaag ga ik wel . Iets gemist?
verslagje:
Poor man friend heb ik niet gezien, lag nog op m'n nest.
Revelation time was leuk, erg afwisselend en vaak uptempo, goed te doen op een zonnige middag. 2 toetsenisten, waarvan er 1 mij opviel als bijzonder goed ! (bijzondere speeltechniek had die gast, vooral bij blaaspartijen)
Warrior king vond ik persoonlijk een beetje mat. Ik kon ze niet, dus had ook geen verwachtingen, maar het viel me toch een beetje tegen. Ook zelden zo'n slechte uitvoering van een dub-stuk in een nr gehoord.
Misty in roots blijft goed. Tegenwoordig al behoorlijk bejaard, maar toch goed voor een fijn moppie roots. Enig minpuntje was het "integreren van bekende stukjes muziek en/of tekst in hun eigen werk". Een zeer bekend fenomeen in reggae, maar zij deden het gisteren nèt wat teveel of ongepast. Verder hadden ze een fijne band met echte blazers ! De band was heerlijk op elkaar ingespeeld, zodat ze kleine foutjes ook geweldig op konden vangen (de lead-mic kapte er halverwege bijv mee).
Beres Hammond is niet mijn ding. ik vond ook niet echt dat de band met vuur stond te spelen.
Alpha Blondy dan..... Tsja, wereldshow natuurlijk ! Podium staat bomvol mensen en er komt een bak energie vanaf geknald waar menig band nog wat van kan leren. Het feit dat hij er echter voor de 3e keer (in 4 jaar geloof ik) stond, samen met het feit dat
weer de grote hits voorbij kwamen, kon me niet zo bekoren, hoewel het (natuurlijk) weer geweldig uitgevoerd was. (sorry, Jerusalem, Massada en Cocody Rock kennen we ondertussen wel).
Ook leuk: ik kwam bij 1 van de stalletjes verscholen in een hoekje wat bekenden van me tegen, die toevallig ook nog een klein PA-tje en wat toetsjes bij zich hadden. Een lekker jammetje was het gevolg.
Flesje: Pak een grote zak wiet in en zie dat je op dat veld terechtkomt !