synth geluidje gezocht

creatormusic

Dr. Reason
Beste SoundTweakers,

Ik ben al lang op zoek naar een geluidje, maar na heel veel proberen en zoeken lukt het me niet om een bepaald geluid te creeren.

Het gaat om een soort synthesizer geluid dat lijkt op een strings... maar erg ruist als het ware... Een goed voorbeeld: Het zit in het nummer van Sensation - The Anthem. Het kom ongeveer na 40 seconde wanneer die intro met strykies is afgelopen...

Ik heb al van alles geprobeerd met distortion machines, synthesizers, samplers en effect machines, maar kom er niet uit.. btw... ik gebruik oa Reason 2.5 met Orkerster en Factory sound bank.

SUPERsaw-varianten uit JP-80x0, VIRUS, Novation, etc. ??

O ja, en uit de vele soft-synth varianten..

Origineel geplaatst door creatormusic
Het gaat om een soort synthesizer geluid dat lijkt op een strings... maar erg ruist als het ware...
mischien is er idd ook gewoon wat extra ruis gebruikt...?!

intro met strykies...
de wie?

Da's de "The Dome" preset uit de Virus B of C. Nummer 105 of zo, maar heel makkelijk te vinden omdat bij de Virus alle presets toch vrijwel op alfabetische volgorde staan.

De 'ruis' die je hoort is de combinatie van een heel klein beetje noise en vooral de phaser.

Even OFF topic

Van wie is het origineel eigenlijk?

Het lijkt me Bach, maar misschien wel Handel, Vivaldi? Of ze hebben er een eigen draai aan gegeven. Maar toen ik het voor het eerst hoorde klonken de arpeggio's mij bekend in de oren. Of is het misschien het thema van een Nederlandse serie, zoals "de weg"?

het is Lacrimosa van Mozart!
Maar ik vind het toch mooi gemaakt want het origineel is met een koor en de versie van Rank-1 klinkt toch heel anders

Origineel geplaatst door MIDIoot
Maar ik vind het toch mooi gemaakt want het origineel is met een koor en de versie van Rank-1 klinkt toch heel anders

Hey thanks! IK vroeg het me al een tijdje af. Is inderdaad een knap gemaakt muziekstuk. Je kan wel horen dat 1 van hen of beiden klassiek geschoold zijn, want de nootjes zijn mooi bij elkaar gezocht. Vooral dat laag wat er bij komt,wanneer de akkoorden van laag naar hoog gaan (na de violen) vind ik machtig mooi.

Tja, de mannen van Rank-1 zijn m'n helden. ( het ging toch trouwens over sensation anthen 2003 hè? )

Re: synth geluidje gezocht

Sensation - The Anthem. Het kom ongeveer na 40 seconde wanneer die intro met strykies is afgelopen...

Ik heb al van alles geprobeerd met distortion machines, synthesizers, samplers en effect machines, maar kom er niet uit.. btw... ik gebruik oa Reason 2.5 met Orkerster en Factory sound bank.

Dat is toch dat gejatte nummer van Mozart?

Re: Re: synth geluidje gezocht

Re: Re: synth geluidje gezocht

Origineel geplaatst door Exzit
Dat is toch dat gejatte nummer van Mozart?

Re: Re: Re: synth geluidje gezocht

Re: Re: Re: synth geluidje gezocht

Origineel geplaatst door ProtoHuman

Die opmerking had ik niet gezien.
Komt uit het Requim als het goed is.

Origineel geplaatst door MIDIoot

Het is mooi gedaan.
Hoewel het orgineel stukken mooier is qua arangement.
Maar is ook moeilijk te vergelijken. Dit is natuurlijk aardig versimpeld.

Back