Help waar te beginnen als complete noob! (Techno (diep - raw - hypnotic))

Clankwork.music

Nieuwkomer
Hallo iedereen,
Ik ben een totale beginner in sound design en muziekproductie. Echt een complete noob!

Ik kan gemiddeld 3 uur per dag besteden aan leren en tracks bouwen
Ik wil alles en moet alles aanpakken natuurlijk.
muziektheorie, hoe synthesizers werken, groove en percussie, kortom het hele traject van A tot Z.

Mijn eerste concrete doel is om tegen het einde van dit jaar mijn allereerste complete track af te hebben.
De DAW keuze is Reason Studios 13 + (Het lijkt voorlopig de beste en budget vriendelijkste keuze) (complete studio op mijn laptop)
Het mijn weg vinden in Reason lukt voorlopig het is vooral het gehele pakket het leren producen van geluid en alles wat er bij komt

Mijn huidige routine
Elke ochtend luister ik ongeveer een 1 uur / 1 uur 30 naar techno. Dat is mijn dagelijkse inspiratie en manier om de stijl goed te leren begrijpen

Mijn uitdaging
Het voelt alsof ik voor een enorme uitzichtloze hoge berg sta – er is zó ontzettend veel om te leren dat ik niet weet waar te beginnen.
Daarom zoek ik de meest efficiënte manier om dit leerproces aan te pakken.
Niet de makkelijkste weg, maar de route die me het snelst écht vooruit helpt.

Mijn vraag:
Kun je me helpen met een duidelijk, gestructureerd plan om dit stap voor stap aan te pakken?
Zodat ik niet verdwaal in de overload aan informatie, maar doelgericht kan werken richting mijn eerste echte techno-track.

Alvast heel erg bedankt voor je advies!

Laatst gewijzigd:
3 uur per dag is te weinig natuurlijk, wij hier doen allemaal op z'n minst 6 uur per dag en scoren ook geregeld hits. :D

Ik werk zelf met Ableton Live dus ik kan je met Reason niet helpen maar er zijn genoeg anderen hier die je wel kunnen helpen, tips kunnen geven en je hebt een sequencertopic waar je je vragen kan stellen.