[TRACK] Land and Sea "IN PROGRESS" graag feed back:)

Unic

El Musica
Hallo Allemaal,

Dit gaat mijn eerste nummer gemaakt met onder anderen fruityloops worden. YEAHH!!! :)

Het eerste deel van het nummer land and sea, dit is het stuk de woeste zee :)
Daarna komt het land, maar zover ben ik nog niet.

Graag wat feed back op dit nummer, zodat ik hem beter kan afwerken en veranderen. (er zitten een aantal foutjes in die zijn bekend) :)

Wat ik zelf nog ga veranderen:
De arepegio sequence die mee loopt, moet zachter.
De beat mag harder.
De vodocoder net iets te hard.
Baslijn iets meer pit?!
Snare is iets te hard.

Pas op! Ik ben gelimiteerd aan het gebruik van fx, dus de baslijn is helaas zonder:(

Wat vinden jullie van het geluid in vergelijking tot mijn andere nummers? Is het vernieuwend????

***Geluiden***

fruityloops:
drums
sequence geluid
baslijn
Roland D70:
electrische gitaar
"ensemble" geluid
Yamaha hs7:
layer accoord.
Vocoder
Mijn stem:D

Graag opbouwende kritiek! hard of zacht maakt niet uit:) Maar kom niet aan met, wat kut zeg...of iets in die trant, daar heb ik niks aan.

Groetjes!!
Land and Sea

:biertje:

Ik vind het erg goed en leuk gedaan.
Genadeloze das boot sonar echo.
De electriche gitaar hoor je dat het uit een keyboard komt het is de zelfde als uit mijn U-220.
En ik vind hem ook te hard staan tot verhouding met de rest.
Ik vind zo'n vocoder wel leuk maar dan moet het wel te verstaan zijn wat er gezegd wordt.
Of was dat niet de bedoeling?
Bass zondr fx is toch niet erg ik begreep altijd dat fx op bass eigenlijk uit den boze is behalve misschien compressie.
arppegio sequences vind ik wel meevallen qu ahardheid. Is het een sample of uit keyboard?

die sonar op een secunde is leuk!
De vocoder staat idd te hard.

ik vind de beats niet speciaal te zacht staan, tis vooral dat ze te weinig kracht hebben, te weinig ballen zeg maar. compressie over de snair is sowieso lekker...tweaken! De shakers vind ik wel te hard staan.

Maar het lijkt alsof dit alleen de intro is, dit is nog niet het totaal arrangement neem ik aan?

De bassline meer kracht geven kan trouwens ook zeker door wat meer compressie he!

de arpeggio vind ik erg lekker...misschien is het lekker als je de arp niet constant met de grondtoon mee laat gaan, anders wordt het zo'n transpose all idee zeg maar.

suc6! denk dat mixage/mastering een heleboel goed maakt, maar zoek zeker nog naar een goeie leadsound!

Origineel geplaatst door Exzit
Ik vind het erg goed en leuk gedaan.
Genadeloze das boot sonar echo.
De electriche gitaar hoor je dat het uit een keyboard komt het is de zelfde als uit mijn U-220.
En ik vind hem ook te hard staan tot verhouding met de rest.
Ik vind zo'n vocoder wel leuk maar dan moet het wel te verstaan zijn wat er gezegd wordt.
Of was dat niet de bedoeling?
Bass zondr fx is toch niet erg ik begreep altijd dat fx op bass eigenlijk uit den boze is behalve misschien compressie.
arppegio sequences vind ik wel meevallen qu ahardheid. Is het een sample of uit keyboard?

de gitaar komt uit de roland 70, dat is en synth:) das toch anders dan een keyboard? :)

en de arpegio is de ts404 uit fruityloops:)

de vocoder is moeilij goed verstaanbaar te krijgen.:)

Origineel geplaatst door Unic
de gitaar komt uit de roland 70, dat is en synth:) das toch anders dan een keyboard? :)

je bent er wel blij mee he met al die smiley's...

Origineel geplaatst door hansbakker

ik vind de beats niet speciaal te zacht staan, tis vooral dat ze te weinig kracht hebben, te weinig ballen zeg maar. compressie over de snair is sowieso lekker...tweaken! De shakers vind ik wel te hard staan.
ik zal eens kijken of dat lukt in fruityloops:)

Maar het lijkt alsof dit alleen de intro is, dit is nog niet het totaal arrangement neem ik aan?
nee zeker niet, er komt na dit stuk een lead in en daarna ga ik nog naar het stuk "land"

De bassline meer kracht geven kan trouwens ook zeker door wat meer compressie he!

ook eens kijken of dat lukt:)

de arpeggio vind ik erg lekker...misschien is het lekker als je de arp niet constant met de grondtoon mee laat gaan, anders wordt het zo'n transpose all idee zeg maar.

ik snap het, ik vond dat zelf ook al wel een beetje. Ik zal eens kijken naar nog wat anders.

suc6! denk dat mixage/mastering een heleboel goed maakt, maar zoek zeker nog naar een goeie leadsound!

Hij moet nog goed uit worden gemixed en er komt aan het begin nog een sample van een zee in.
En de lead wordt er eentje uit mijn roland:)

Klinkt best leuk, maar die gitaar klinkt best wel nep, mischien kun je wat andere gitaarsamples gebruiken of mischien een echte gitaar. En de snare staat te hard.

Ik weet het niet maar dit komt uit mijn Roland U-220 (Preset Heavy Guitar) en dat lijkt toch heel verdacht op elkaar.

Attachments

• git.mp3
    72,8 KB · Bekeken: 81
Origineel geplaatst door Exzit
Ik weet het niet maar dit komt uit mijn Roland U-220 (Preset Heavy Guitar) en dat lijkt toch heel verdacht op elkaar.

dat is absoluut dezelfde:)

Maar ik heb geen betere en vind hem best passen in het nummer:) dus ik laat hem er stiekum in zitten

update:

het nummer wordt al beter!!! yes:)

Klinkt zeer goed UNIC. Jij maakt binnen een korte tijd grote sprongen in je muziek.
Complimenten.
:okdan:

Klinkt wel fris.

En als vocoders onduidelijk worden dan kun je het met een andere carrier input gebruiken. Meestal is iets heel scherp en rauw wel handig, desnoods met wat noise erbij. :)

dat is absoluut dezelfde:)

Maar ik heb geen betere en vind hem best passen in het nummer:) dus ik laat hem er stiekum in zitten

update:

het nummer wordt al beter!!! yes:)
Ik vind het ook niet slecht maar je hoort wel dat het op een keyboard ingespeeld is.
Het is abspullt geen echte gitaar maar dat maakt ook niet uit.

Best relaxed... alleen valt de snare die er op 1:05 inkomt behoorlijk buiten de mix... of heb je daar een reden voor?

Misschien even de bassdrum wat harder zodat die snare er beter bij staat... of een andere snaresound misschien?

Origineel geplaatst door Almeros
Best relaxed... alleen valt de snare die er op 1:05 inkomt behoorlijk buiten de mix... of heb je daar een reden voor?

Misschien even de bassdrum wat harder zodat die snare er beter bij staat... of een andere snaresound misschien?

*Er zit nu een hardere en betere basdrum in.
*De snare houd ik, die valt er met ook andere geluiden nu beter in. En wisslet nu ook af.
*Gitaar is zachter en nu ook 2 richtingen stereo gepanned
*In het midden andere sequence.
*Aan het begin een oceaan.:D
*Echte miami vice tombs erin gegooid:D
*cymbal erbij.
*basloopje is speelser in het midden.

nu nog het tweede deel deze week. het land

wind erbij, eagle geluidje erbij:D
en dan........tja.....ik zie het wel:)

post het eerste deel, vernieuwde versie nog een keer! ben benieuwd :)

Back