[TRACK] Land and Sea "IN PROGRESS" graag feed back:)

Origineel geplaatst door hansbakker
daar teken ik voor!:biertje:

Zo dan nu de "definitieve" versie van deel 1, zit nog een klein foutje in 2 baslijn noten:D

Het begin zonder zee wordt er nog uit geknipt.

Het klinkt nu allemaal wat beter vind ik zelf.

Als jij of iemand anders nog een betre sample (minstens 30 seconden) van een oceaan heeft dan houd ik me aanbevolen!

Wat vind je ervan?

de uitloop is de overgang naar het land

The sea 2 \

greotjes Unic:biertje:

Origineel geplaatst door Unic
Zo dan nu de "definitieve" versie van deel 1, zit nog een klein foutje in 2 baslijn noten:D

Het begin zonder zee wordt er nog uit geknipt.

Het klinkt nu allemaal wat beter vind ik zelf.

Als jij of iemand anders nog een betre sample (minstens 30 seconden) van een oceaan heeft dan houd ik me aanbevolen!

Wat vind je ervan?

de uitloop is de overgang naar het land

The sea 2 \

greotjes Unic:biertje:

Hey!

Hij klinkt wederom lekker. Ik was al fan van je en blijf dat.
Een oceaan is trouwens toch makkelijk te loopen. Alleen dien je de GOLF dus letterlijk te nemen. Een golf is immers ook een loop (wel afhankelijk van de stroming en de wind):D
Enige nadeel is wanneer er meeuwen in het spel zijn. Komen dezelfde meeuwen steeds voorbij (het kan natuurlijk door dat ovenheerlijke patatje komen wat een badgast heeft achtergelaten)

Na het moment dat de beat erin komt en alle geluiden tesamen komen lijkt er ergens een valse noot langs te komen. Op 1.22min o.a. (misschien dat je een ander akkoord kan pakken i.p.v. de 3e die je nu hebt TE TE TE (de laatste dus)
Let wel op de modulatie van de gitaar. Af en toe doe je dat iets te extreem, waardoor het wat ontstemt.

Laatst gewijzigd:
er zit een stuk meer overtuiging in! Wel vind ik de mix een minpuntje, de bassline vind ik iets te hard, de kick mist kracht en de snair een tikkie te hard...maar zeker een grote verbetering!

ik heb nog even wat voor je op mn server gezet, oa zeegeluiden...wel vrij groot..62 mb

http://www2.hku.nl/~hans4/ambience.rar

pb me even als je em hebt gedownload.

als derde deel "in de lucht" en je hebt het bekende tv programma te pakken! :D

Origineel geplaatst door hansbakker

er zit een stuk meer overtuiging in! Wel vind ik de mix een minpuntje, de bassline vind ik iets te hard, de kick mist kracht en de snair een tikkie te hard...maar zeker een grote verbetering!

de bas zal ik nog zachter zetten.
De kick zal wat sleutel werk moeten krijgen dan...hmmmzz
snare ticie zachter dan maar:)

ik heb nog even wat voor je op mn server gezet, oa zeegeluiden...wel vrij groot..62 mb

hij komt nu met 350kb/s binnen:) super!! ik hoop dat er nog wat moois tussen zit!!

als derde deel "in de lucht" en je hebt het bekende tv programma te pakken! :D
alsjeblieft he:)

[/B]

Origineel geplaatst door Catalunya
Hey!
Hij klinkt wederom lekker. Ik was al fan van je en blijf dat.
Een oceaan is trouwens toch makkelijk te loopen. Alleen dien je de GOLF dus letterlijk te nemen. Een golf is immers ook een loop (wel afhankelijk van de stroming en de wind):D
Enige nadeel is wanneer er meeuwen in het spel zijn. Komen dezelfde meeuwen steeds voorbij (het kan natuurlijk door dat ovenheerlijke patatje komen wat een badgast heeft achtergelaten)

Na het moment dat de beat erin komt en alle geluiden tesamen komen lijkt er ergens een valse noot langs te komen. Op 1.22min o.a. (misschien dat je een ander akkoord kan pakken i.p.v. de 3e die je nu hebt TE TE TE (de laatste dus)
Let wel op de modulatie van de gitaar. Af en toe doe je dat iets te extreem, waardoor het wat ontstemt. [/B]

bedankt voor de waardering:)

oceaan loopen kan ja...is ff kijken wat hans heeft:)

Je hebt wel iets gelijk ja....maar het valt me niet eccht op, en dat laat ik zitten, want voordat ik dat veranerd heb...zucht..:D

zit al op het land:D

greotjes:)

Je hebt wel iets gelijk ja....maar het valt me niet eccht op, en dat laat ik zitten, want voordat ik dat veranerd heb...zucht..:D

Okay! Doe het rustig aan.

Misschien is het niet dat akkoord, maar misschien een ander (bas?-lijntje) wat steeds rond dat 3e akkoord niet lekker klinkt.

Klinkt al heel wat anders dan de brave Unic van vroeger; hé Arnoud ;) ... maar zeker niet slechter. Je hebt nu eens kunnen kiezen voor heel wat andere geluiden en je merkt dat het resultaat gelijk heel adners klinkt. Ik vind dat de arpeggio heel goed overkomt. Ook de andere geluiden vullen mekaar goed aan.

Misschien dat de mix nog ietwat bijgeschaaft moet worden, alhoewel ie nu ook wel best goed klinkt.

Eén klein opmerkinkje: Als ik het goed kan horen, gebruik je in je vocoder de zin: "This is my Soul', wat ook uit dat andere nummer komt. Ik zou daar iets anders zetten ... "exploring the ocean" of zoiets ;) Maar dat is echt een klein detail en wie dat andere nummer niet kent ... heeft er ook geen last van :dubbel:

Voor diegene die nog steeds zitten te twijfelen tussen D70 en U220/U110/20: de D70 is in weze een mengeling van D50 en U20 endan nog een beetje naverwerking zoals in de S50. Ik gebruik dezelfde sample erg dikwijls en die komt uit de W30 = tijdsgenoot. Vandaar dat je wel wat PCM-samples van de U-serie ook in de D70 terugvindt (zo da's dan ook weer uit de wereld geholpen).

Kortom ... als je zo blijft doorgaan, dan vind ik wel dat je ook eens mag beginnen denken aan een eigen CD :okdan:

En nu maar wachten op wat het 'land' gaat bieden :) :) :)

En wacht maar tot je je nieuwe PC gaat hebben ;)

:doei:

Origineel geplaatst door Danny
Klinkt al heel wat anders dan de brave Unic van vroeger; hé Arnoud ;) ... maar zeker niet slechter. Je hebt nu eens kunnen kiezen voor heel wat andere geluiden en je merkt dat het resultaat gelijk heel adners klinkt. Ik vind dat de arpeggio heel goed overkomt. Ook de andere geluiden vullen mekaar goed aan.

Misschien dat de mix nog ietwat bijgeschaaft moet worden, alhoewel ie nu ook wel best goed klinkt.

Eén klein opmerkinkje: Als ik het goed kan horen, gebruik je in je vocoder de zin: "This is my Soul', wat ook uit dat andere nummer komt. Ik zou daar iets anders zetten ... "exploring the ocean" of zoiets ;) Maar dat is echt een klein detail en wie dat andere nummer niet kent ... heeft er ook geen last van :dubbel:

Voor diegene die nog steeds zitten te twijfelen tussen D70 en U220/U110/20: de D70 is in weze een mengeling van D50 en U20 endan nog een beetje naverwerking zoals in de S50. Vandaar dat je wel wat PCM-samples van de U-serie ook in de D70 terugvindt (zo da's dan ook weer uit de wereld geholpen).

Kortom ... als je zo blijft doorgaan, dan vind ik wel dat je ook eens mag beginnen denken aan een eigen CD :okdan:

En nu maar wachten op wat het 'land' gaat bieden :) :) :)

En wacht maar tot je je nieuwe PC gaat hebben ;)

haha!!

een eigen cd:) mag ik jou ploink dan vast lenen? :D ;)

de tekst is:D, "this is the sea". ga dat nog wel ook veranderen denk ik.

het tweede deel wordt wel mierzoet!!!!!! hehehehehehe:D (heb dat eerder gehoord bij een nummer ;) )

Misschien kunnen jij (Unic) en Danny een projectje samen doen. Jullie stijlen ontlopen elkaar niet veel. Zal vast iets moois uit kunnen komen.

Origineel geplaatst door Catalunya
Misschien kunnen jij (Unic) en Danny een projectje samen doen. Jullie stijlen ontlopen elkaar niet veel. Zal vast iets moois uit kunnen komen.

tja...de toekomst staat niet vast:)

Maar danny woont in antwerpen en produceert op een geheel andere wijze. Dus dat zal "lastig" worden.But you never know.
Dit nummer heeft zeker iets weg van de manieer waarop danny muziek maakt.
de stijl kom zeker overeen.

ik heb dan ook veel geleerd van hem! :eureka: :)

haha!!

een eigen cd:) mag ik jou ploink dan vast lenen? :D ;)

de tekst is:D, "this is the sea". ga dat nog wel ook veranderen denk ik.

het tweede deel wordt wel mierzoet!!!!!! hehehehehehe:D (heb dat eerder gehoord bij een nummer ;) )

Pas maar op want voor je't goed en wel beseft ga je nog horen dat 't van de Josti Band komt :erm: :)

En kom zeg ... je hebt niet zo veel van mij geleerd hoor ... je kon al enorm veel nog voor m'n eerste track hier gepost werd :okdan: ;)

wat fijn dat jullie elkaar zo gevonden hebben
de band heeft vast nog wel 2 plaatsjes voor jullie over :D

Origineel geplaatst door Danny
Er is er maar één nodig hoor ... ik haal belange hun niveau niet ;) :) :dubbel:

Nou die Tamboerijn op de 1e tel. Die moet toch wel lukken dacht ik zo met dat talent van jou!

Back