Oldskool Stab vraag

Het mooie was dat we alles gebruikte wat we voor handen hadden. Je kunt ieder geval de gevraagde sample (ook) vinden op een oude pack van Zero-G.

die fm harpsi 1 , die eerste noot, dat is hem toch wel man, te vet! verder ben ik benieuwd naar waar dat innercity big fun geluid vandaan komt en het peter slaghuis geluid (stab) maar na analyse is dat gewoon het big fun geluid met een hoge toon erbij. ik maak zelf ook vaak van dat soort geluiden maar je vraagt je gewoon af waar al die oldskool sounds vandaan komen. casio cz 101 hoor ik ook vaak voorbij komen als source. nog zo'n een: The Minute Man - Bingo Bongo

hehe nothing mystic dus.. gewoon een akkoord gelayerd met 'n paar synths.. :) (verarmd en/of verrijkt door een Ensoniq mirage waarschijnlijk :D)

Ik herinner me nog mijn eerste avondturen met mijn Casio FZ-1 (wayback in the ninetees) en die sample van Rubb it in..
Geen idee waar meneer flamman het vandaan gehaald heeft.. maar big fun was het zeker :mega:

leuk topic!

ik ben thuis ook maar even aan het knutselen geslagen: het volgende geluid heb ik een tijdje geleden ontdekt in een oude.... DRUMCOMPUTER :P

het geluid komt uit de Yamaha RX7! :okdan: de drums komen uit de Yamaha RY30.

Attachments

• House Stab RX7.wav
    5,2 MB · Bekeken: 167
Laatst gewijzigd:
Landlord Blowout ..mijn favorite house "piano"-chord!
Ik heb ook met dx7 clone zitten spelen en t is volgensmij eerder Clav Ens 2 uit ROM3-b en minder die Clav Ens 1 uit ROM3-a.

er kunnen zoveel factoren aan zitten hoe die verder is tweaked om die neerwaartse envelope te krijgen.. verschillende velocities, note lengte, layered met n 2de dx7 patch? toegevoegde filter envelope? misshien toch iemand stoute schoenen aangetrokken toen en de dx7 patch bewerkt in de parameters? word lastig... heeft niet iemand een echte wav (ipv mp3) sample van de FM Harpsi 1 EPROM? de site die de EPROM images hoste heeft t van Linndrum copyright houder eraf moeten halen.. terwijl de commerciele linndrum vsti emulatie ernaar doorverwijst.. beetje teleurstellend :'(

Laatst gewijzigd:
Hi Newk, welkom alhier! Grappig dat je inhaakt op ditonderwerp, Tommy wees me van de week op de thread op gearslutz!!
Kleine wereld!

Je zou op GS de TS kunnen benaderen, die heeft zo te lezen een originele of gekopieerde demo tape van Linn.

Back