Nieuw !

henkeys

Stamgast
Hallo allemaal....

Na verschillende malen als gast rondgekeken te hebben vond ik het tijd worden me te registreren.
Ik ben Henk/Henkeys, 37 jaar en vanaf mijn 9de bezig met muziek. In het begin met klassieke piano, daarna een tijdje gestopt wegens het wonen in een flat ;{ , maar sinds een jaar of 5 weer zeer actief !
Ik speel in een band (jaren 80 muziek), doe op dit moment een workshop Jazz en ben gek op de mogelijkheden die de synthesizer me biedt. Van alles wat dus....
In mijn bezit op dit moment (wijzigt regelmatig) een Roland JV-90, Roland XP-80, Korg X5DR, Roland JP-8000, nog wat midi omhangkeyboards (Yamaha SHS-10 en Roland AX-1, Behringer mengtafeltje, Alesis Matica versterker plus Alesis monitors (monitor one passief), daarnaast nog een Roland KC-500 versterker plus een Roland Cube-60.
In de band is het leuk en gezellig musiceren, daarnaast wil ik samen met een zangeres wat jazz dingen gaan doen en solo wil ik met mijn synths aan de slag. De nadruk ligt op live muziek maken.
Ik hoop ook mijn steentje bij te kunnen dragen aan dit Synth Forum !

Groetjes,

Henkeys

Hoi Henkeys,

Alvast welkom.

Yes, the 80ies, schooltijd ... leuke tijd

Heb je al iets waar we naar kunnen luisteren?
Doe je ook iets met gitaar?

Prettig weekend

kik
behringner mengtafels om om te hangen

van harte

Hartelijk welkom, doe alsof je thuis bent...

zo'n omhang keyboard staat hoog op mijn lijstje... maar zijn nogal duur of nie? Ik heb in principe alleen maar toetsen en een midi uitgang nodig... weet jij er misschien eentje die betaalbaar is?

-- HanzZ

welkom.......ja

Origineel geplaatst door HanzZ
Hartelijk welkom, doe alsof je thuis bent...

zo'n omhang keyboard staat hoog op mijn lijstje... maar zijn nogal duur of nie? Ik heb in principe alleen maar toetsen en een midi uitgang nodig... weet jij er misschien eentje die betaalbaar is?

-- HanzZ

HanzZ: een omhang keyboard hoeft niet duur te zijn. Het nadeel van de SHS-10 is natuurlijk dat er van die kleine toetsen opzitten. Hierdoor moet je wennen om er op te spelen, omdat je al gauw een paar toetsen er naast zit (ik tenminste wel, omdat ik blindelings gewend ben aan een 'normaal' formaat piano toetsen). Het voordeel van de SHS-10 is dat ie lekker licht is (ongeveer 1 kilo).
De SHS-10 moet niet meer kosten dan 40 à 45 Euro. Ik heb er zelf twee, waarvan eentje onberispelijk nog in de doos zit (als nieuw dus) en de ander dienst doet voor optredens etc. De AX-1 heeft 'volwassen' toetsen en is ook een stukje duurder (tweedehands schat ik 150 Euro). De opvolger is net verschenen (AX-7) die ongeveer 425 Euro kost, dus je hebt kans dat er binnenkort van AX-1 tjes op de markt komen.....
Die van mij zijn niet te koop, want ik heb nogal last van verzamelwoede....

Overigens: nog geen tracks oid van mij te horen, zodra ik iets heb dat de moeite waard is zal ik het plaatsen. Gitaar is niet mijn instrument....
En ik was nog vergeten te vermelden dat er ook nog een Roland RS-5 en een oude Roland E-66 in mijn bezit zijn. De RS-5 is wat mij betreft niet geschikt voor optredens etc, ik word gek van de menu's en knoppen en ik vind dat de RS-5 niet genoeg dynamiek heeft om met de rest van de band mee te kunnen komen.... Je wordt dus gewoon weggespeeld !

Groetjes,

Henkeys

Nee, de SHS-10 wordt niet meer gemaakt.
Het is een typisch jaren 80 product, volgens mij werd ie geproduceerd omstreeks 1988, in de kleuren rood en een soort zilver/grijskleur.
Je vindt ze dus alleen tweedehands.

Welkom! Nog een noorderlinng op het forum erbij. Nog even en we nemen de boel over van Delft :)

Greetz,

Yawgmoth

Welkom Henkeys!

Leuk om er ook weer een niet-zozeer-op-dance georienteerd persoon bij dit forum te hebben :) Keeps it alive!!

Yep, synths in wat ik dan maar even klassieke jazz komen niet geregeld voor....
Voor het echte jazz werk beperk ik mij tot de piano/Rhodes-achtige geluiden.
De synths zet ik meer in voor jazz/fusion die we ook spelen met de band. Daarnaast ben ik een echte pad-freak. De pads kunnen mij niet vet genoeg zijn, en ik kan uren doorbrengen met mijn jp8000 in mijn zoektocht naar de ultieme pad....

Nou, om jullie nog effe op de hoogte te houden van de voorraad ijzer op mijn zolder....
Heb nog een Roland M-DC1 module op de kop getikt.
Leuke sounds, helaas alleen presets en geen user-area om je eigen spullen op te slaan, maar dat is weer op te lossen via sysex en mijn pc-tje....
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de geluiden die ik uit de M-DC1 weet te persen !

Back