externe geluidskaart g5

dicky rosewater

Ingeburgerd
Ik ben op zoek naar een goede externe geluidskaart (liefst firewire) voor mijn mac g5. Ik wil eigenlijk niet meer dan €1000,- uitgeven. Ik was en ben nog steeds wel geinteresseerd in de motu 828 mkII, maar hoor nogal veel uiteenlopende bevindingen hier over, zoals dat ie zwaar overpriced is etc. Zijn er nog andere leuke kaarten die goed werken met de g5 en natuurlijk het liefst zo goedkoop mogelijk, maar hoge kwaliteit en in ieder geval 8 analoog in en uit.

ik sta voor dezelfde keuze (alleen voor G4)
geluidskwalitieit staat bij mij voorop en wil daar best iets meer voor betalen

is er een goed firewire altenatief voor de motu 828 mkII?

die digi002 is 1200 euro bij musicstore
dan leg ik liever 888 euro neer voor de motu 828

Origineel geplaatst door bounce
die digi002 is 1200 euro bij musicstore
dan leg ik liever 888 euro neer voor de motu 828

Wel niet vergeten dat je voor die 1200 euro niet alleen de Digi002R audio interface koopt, maar dat in dat bedrag ook de prijs van de ProTools LE 6 software inbegrepen is (en momenteel ook een extra software-pakket met aangepaste versies van Ableton Live, Reason, en nog wat extra plug-ins).

De motu mag dan al wat goedkoper zijn, maar je koopt louter en alleen de audio interface : je moet dus nog een apart budgetje voorzien voor software.

Maar als je absoluut geen boodschap hebt aan ProTools LE, dan ben je natuurlijk idd een stuk goedkoper af met de Motu.

Back