Groentje post PIANO-Track gemaakt met REASON 2.5

sfeervol! dat zijn een heleboel muisklikjes!

waarom speel je het niet in?

mooi stukje muziek zeg!.:okdan: snel een midikeyboard aanschaffen en zelf eens proberen in te spelen, misschien dat het dan nog beter klinkt.

Hallo ROb,

Erg mooi gedaan ... zeer sfeervol ... :okdan: ... hier is enorm veel tijd in gestoken (snap zelfs niet hoe je zoiets kan neerzetten met enkel en alleen muisklikken).

Enig grote mispunt is je titel: Groentje post PIANO-track.

Als je in staat bent zo iets te maken, dan ben je volgens mij geen groentje ;) .

Nu maar eens gaan zoeken achter een MIDI-keyboard en zulke dingen inspelen :)

:doei:

Holy crap!

Dit klinkt echt heel lekker!!

Ik zou graag die rns file willen hebben om het eens nader te bekijken! Kan ik veel van leren!

Zou je hem mij toe kunnen sturen:
renehelmig@hotmail.com

Thanks en, keep up the good work!!

Want het klinkt echt heel goed!

Origineel geplaatst door Danny
Hallo ROb,

Erg mooi gedaan ... zeer sfeervol ... :okdan: ... hier is enorm veel tijd in gestoken (snap zelfs niet hoe je zoiets kan neerzetten met enkel en alleen muisklikken).

Enig grote mispunt is je titel: Groentje post PIANO-track.

Als je in staat bent zo iets te maken, dan ben je volgens mij geen groentje ;) .

Nu maar eens gaan zoeken achter een MIDI-keyboard en zulke dingen inspelen :)

:doei:

Wel ; ik ben een groentke op het gebied van Geluids hardware eigenlijk .
Heb je misschien enig idee wat voor midikeyboard en geluids kaart ik zou moeten kopen voor Reason 2.5 ?
Ik he b ooit gehoord van Edirol midikeyboard... maar de vraag is ; welke geluidskaart is hiervoor geschikt TE SAMen met Reason 2.5 .
Ik heb gehoord over latencies etc ... En als ik dan wil spelen zou het willen zeggen dat de toetsaanslag , indien ik die wil opnemen in Reason, niet over eenkomt met het eigenlijke tijdstip van het recorden van die aanslag..

Enig goed voorstel ?

opzich geen slechte track ik mis alleen wat laag in het arrangement... pizzicato strings zijn wel leuk... vraag me af waar de sounds uit komen?

4frontpiano is een goede piano en gratis in vsti vorm...

wat ik nog mis in de piano is een goede dynamiek. kan je vooral door inspelen op een gewogen master keyboard verkrijgen...

Opzich als mensen denken dat je hier lang mee bezig bent... valt mee hoor :) binnen een week heb je een nummer als dit klaar...

Origineel geplaatst door Slipperman
opzich geen slechte track ik mis alleen wat laag in het arrangement... pizzicato strings zijn wel leuk... vraag me af waar de sounds uit komen?

4frontpiano is een goede piano en gratis in vsti vorm...

wat ik nog mis in de piano is een goede dynamiek. kan je vooral door inspelen op een gewogen master keyboard verkrijgen...

Opzich als mensen denken dat je hier lang mee bezig bent... valt mee hoor :) binnen een week heb je een nummer als dit klaar...

Dit nummer is op 8 uurtjes gemaakt hoor .. ik gebruik Reason al een hele tijd , daarmee ,ik kan er toch wel efficient mee werken. ;)

Origineel geplaatst door renehelmig
Holy crap!

Dit klinkt echt heel lekker!!

Ik zou graag die rns file willen hebben om het eens nader te bekijken! Kan ik veel van leren!

Zou je hem mij toe kunnen sturen:
renehelmig@hotmail.com

Thanks en, keep up the good work!!

Want het klinkt echt heel goed!

Rps kan je hebben , Rns geef ik niet zomaar weg(maar geloof me , ik heb dit nummer gecreerd hoor -niet omdat ik hem niet wil geven , wil niet zeggen dat dit ebkel een Rpsje zou zijn) , dan zou ik al met je moeten samenwerken ..
ik ben nu op mijn werk dus ik kan er niet aan..
il get back at ya.

ik vind de compositie wel goed en apart
heb 't idee dat je er iets teveel in wilde stoppen
en tja omdat 't niet gespeeld is klinkt 't wat onnatuurlijk
maar verder knap gedaan hoor

Heel mooi gedaan dit. Muziek met gevoel. Mooie sfeer die je neerzet.
Ook al is dit gemaakt met de muis, toch kun je horen dat je enorm muzikaal bent. Inderdaad snel een keyboard kopen. Je hebt talent man! Het nummer klopt gewoon.

Doet me een beetje aan Suzanne Ciani denken

Klinkt idd niet verkeerd!
tip: Probeer er het eens te swing quantizen! (groove in reason)
En probeer er wat meer lage noten bij te brengen. (of ik hoor ze niet op deze boxies)
Knap hoor!
:okdan:

Mooie compositie, daar kan ik nou echt jaloers op worden. Maar ik zou het zeker eens proberen te spelen met echte toetsen, bij voorkeur een echte piano. Ik denk dat het daardoor (nog) sfeervoller wordt, en wat 'echter' klinkt.

Back