Gangbaar techhouse deun

forcesupreme

links hangend lid
Ik heb weer wat af, maar ben er nog een klein beetje onzeker over. Het geheel is best goed af, maar ik heb ergens het gevoel dat ik iets mis. Daarom wil ik jullie vragen of jullie ook iets missen en wat precies. En als je niks mist is het natuurlijk ook goed . Ik heb al best veel geprobeerd, maar daar is nog niks fatsoenlijks uitgekomen. Dus goede ideeen zijn welkom!

Het is een heel gangbaar techhouse track geworden met zo'n zware speedgarage bass er doorheen a la Samuel l. Session of Mr.Slif, gedreven door funky clubby beats.

Het is gemaakt met Renoise 1.281, Pro53.

Dus houd je ongezouten mening niet voor je!

Alvast bedankt!

Klik!

Ik heb ff een versie er op gezet met een lagere bitrate, omdat ie binnenkort uit komt op vinyl

Laatst gewijzigd:
lekkere beat man! je hoort de compressor maar ik stoor me er totaal niet aan..

arp+bassline is ook zeker lekker!

hij komt alleen net niet helemaal los...de kick mag wat meer duwen van mij. maar echt een vette track... wil je em uit gaan brengen? :eureka:

klinkt wel lekker.
maar dat *bwoap*...*bwoap*...*bwoap*... op de 2de en 4de tel gaat wel irriteren.
haal dat er gewoon uit. of enkel voor de intro houde of wissel af tussn verschillende geluidjes
voor de rest klinkt hij wel lekker.

Origineel geplaatst door isnieZot
klinkt wel lekker.
maar dat *bwoap*...*bwoap*...*bwoap*... op de 2de en 4de tel gaat wel irriteren.
haal dat er gewoon uit. of enkel voor de intro houde of wissel af tussn verschillende geluidjes
voor de rest klinkt hij wel lekker.

daar ga ik me ook aan ergeren...

doet me denken aan michel de hey/laidback luke sound

Best wel ok-e track, misschien wat zwaar door de compressor gehaald.

Nice nice nice maar inderdaad in het begin klinkt die pweep pweep pweep wel effe ok maar daarna is het niets anders dan storend dus ik zou zeggen .. deleten .. gewoon weg, klinkt iets te goedkoop. Werd je zelf niet gek na je eigen track 100 maal beluisterd te hebben van dat geluid ? Anyway .. nice ! Maar ook nog dit, wat doet die reverse cymbal de laatste seconde nog ? Laat die maar weg hoor .. iedereen heeft toch al op close gedrukt na de laatste beat denk ik om dan nog een halve minuut te wachten hehe ... ;)

Fred.

Origineel geplaatst door Frederik654
Nice nice nice maar inderdaad in het begin klinkt die pweep pweep pweep wel effe ok maar daarna is het niets anders dan storend dus ik zou zeggen .. deleten .. gewoon weg, klinkt iets te goedkoop. Werd je zelf niet gek na je eigen track 100 maal beluisterd te hebben van dat geluid ? Anyway .. nice ! Maar ook nog dit, wat doet die reverse cymbal de laatste seconde nog ? Laat die maar weg hoor .. iedereen heeft toch al op close gedrukt na de laatste beat denk ik om dan nog een halve minuut te wachten hehe ... ;)

Fred.

Die oeh ga ik eruit slopen, heb ik meerdere klachten over gehad. Kwas er zelf al gewend aangeraakt denk ik.

Owja, die laatste reversed crash hoort er niet in :P ... foutje...

Ik zal ook nog ff naar de compressie kijken, komt denk ik door een multiband comp die het een beetje kapot drukt.

Thnks!

Iemand nog suggesties over evt. toevoegingen?

Vette sound, en loopje loopt ook lekker door... alleen idd die OEH is irri... Maar goed, is al paar x gezegd... kun je je track niet nog eens online zetten alleen dan zonder die OEH :)

Anywayz, ik werk zelf nu ook een aantal maanden met Renoise en vind het helemaal top! Nog tips??

Greetz,

:dj:

Ik zou dat AAH geluidje er inderdaad uithalen maar je zou m best zo af en toe eens voorbij kunnen laten "waaien". Tijdens een break of tijdens de overgang naar een break ofzo.

verder fijne track al zou er iets meer progressie in mogen zitten van mij maar ik weet dat dat lastig is. Heb ikzelf ook altijd last van

Origineel geplaatst door Traxopia
Ik zou dat AAH geluidje er inderdaad uithalen maar je zou m best zo af en toe eens voorbij kunnen laten "waaien". Tijdens een break of tijdens de overgang naar een break ofzo.

verder fijne track al zou er iets meer progressie in mogen zitten van mij maar ik weet dat dat lastig is. Heb ikzelf ook altijd last van

Tja, die progressie, echt moeilijk vind ik dat. Het is ook wat moeilijker om met een tracker subtiele progressie in een track te maken vind ik. Maar ik probeer me er wel meer op te focussen, om me daar meer in te ontwikkelen, langzamer in laten komen, wat klootten met de sound door sommige frequenties van een eq te automatiseren, filteren etc. Hoe doen jullie dat eigenlijk?

Gaaf, als ik dit soort plaatjes op de dansvloer hoor dan krijg ik spontaan een :) op m'n gezicht!

niet echt orgineel, maar wel lekker hoor. qua negatieve opmerkingen hetzelfde als hierboven genoemd, maar daar wil ik niet over zeiken. fijne track voor in de auto vind ik persoonlijk. lekker met een warm weertje op je dakje en gas geven. voor de rest geen commentaar.. :L

kneiters, dit is lekker! je vraagt dan wel om toevoegingen, maar dan boet deze track weer aan kracht in denk ik. Het is zo'n smerig vet loopje, daar moet je niet te veel mee gaan vogelen....

Missch. wel een ideetje is om op een gegeven moment het lijntje ook een octaaf hoger erbij te knallen. Dan wordt ie xtra vet. Wel oppassen dat ie dan niet helemaal alles overheerst, merk je vanzelf.

maarehm...zoals ik eerder al zei:
wil je em gaan uitbrengen? :eureka: :eureka: :eureka:

Ik zou er zelf een vette vocal sample ingooien... paar kicke effecten erop etc.... Maakt het altijd nog wat completer!

Ben benieuwd naar je final version want vind opbouw en loopje echt chill... Succes dus!

:dj:

Dance valley podium plaatje.. lekkere track.. kortstondige hit. Je bent gek als je dit laat verslonzen.. Mix moet knallen.. toonje is nog niet eens zo irri.. maar je zou hem wat ruimte kunnen geven.. beetje klooien met de stereoplaatsing in combinatie met een filter... en misschien zou je nog iets met een gil kunnen doen.. en dan denk ik aan bv. mischa en groovehead - tripping out.. zo'n soort kreetje/gil.. strak in de mix.. denk dat je dan met kippenvel het nummer staat te luisteren op een PA met veel vermogen..

Ik denk dat we dit nummer nog vaak gaan horen deze zomer als je hem uitbrengt.. Stuur hem op naar bacardi.. instant fame.!

Back