viva la musica

michel van rooy

Ingeburgerd
ja, mijn spaans is niet zo goed maar ik denk dat ik best wel leuke muziek kan maken.

ik speel piano vanaf mijn 6e (ben nu 25, dus das dan toch al best lang), bedenk liedjes vanaf mijn 14e en heb twee jaar geleden een pc (met emu audio production studio kaart) en keyboard aangeschaft. hierna is mijn muziek erg verandert van melodieuze piano muziek richting (met de nadruk op richting, voordat ik nu heel arrogant overkom) depeche mode achtig geluid.

ik wil vernieuwende electronische muziek gaan combineren met mijn romantische muzieksmaak.

op het moment ben ik een studiootje aan het opbouwen en zoek ik mensen die vernieuwende eigen ideeen voor muziek maken hebben om zo uiteindelijk samen hele vette muziek te gaan maken.

ik hoop veel op dit forum op te steken en uiteindelijk ook anderen een beetje te kunnen gaan helpen (weet er nu nog geen fuck vanaf maar dat komt hopelijk wel)

ola

studiootje aan t opbouwen? met wa?

nou ja... studiootje opbouwen is misschien wat veel gezegd. ik ben echt nog helemaal aan het begin. heb alleen nog maar pc met sczi schijf en best goede kaart (emu udio production studio) om analoge bronnen (stem e.d.) op te nemen en toetsen. heb het hele jaar gespaard en nu kan ik eindelijk echt toffe dingen gaan kopen. eerst wil ik een goede synth.

ben vandaag wezen kijken naar een waldorf xt. die vind ik wel passen bij depeche mode achtige sound die ik wil nastreven. daarnaast ga ik waarschijnlijk binnenkort een mpc 2000 xl kopen, maar daar begin ik meer en meer over te twijfelen. die jongen bij wie ik was wezen kijken voor die waldorf had een yamaha workstation met dikke bak effecten en commerciele geluiden erin. zag er wel heel handig uit. hij kon heel handig samples stretchen en dat is geloof ik niet iets wat die mpc kan. dan lijkt die mpc opeens vrij somber voor zijn prijs. maar ja, is waarschijnlijk wel veel professioneler. in ieder geval ga ik me daar de komende tijd in verdiepen zodat ik hopelijk het juiste aanschaf. in ieder geval is het uitzoeken op zich al een hele coole bezigheid.
mazl

welkom ;), Ik vind dat je ongeveer dezelfde persoon bent als ik, speel ook piano vanaf me 5de, maak liedjes vanaf me 14e en hou ook van romantisch elektronische muziek. Gewoon een goedkope synth kopen! Het beste kan je experimenteren met een AN1x en een sequencer. Daarna de studio uitbouwen.

Hallo, enne welkom he. :)

Kan het even niet laten hoor.

Origineel geplaatst door michel van rooy
die jongen bij wie ik was wezen kijken voor die waldorf had een yamaha workstation met dikke bak effecten en commerciele geluiden erin. zag er wel heel handig uit. hij kon heel handig samples stretchen en dat is geloof ik niet iets wat die mpc kan. dan lijkt die mpc opeens vrij somber voor zijn prijs. maar ja, is waarschijnlijk wel veel professioneler.

Als je de Motif of RS7000 bedoeld dan heb je het over apparaten die qua leeftijd 5 jaar van elkaar verschillen en de oudere zou dan veel professioneler zijn?
Volgens mij zijn ze gewoon anders en je gebruikt ze ook anders. Net zo als de MPC2000XL en de MPC4000 :)

Denk dat het bovenstaande advies het meeste hout snijdt. Gewoon simpel beginnen voordat je je centen aan iets besteed waar je een half jaar later vet spijt van hebt. Want IMO zowieso is het beter qua studio setup te groeien dan om alles in een keer aan te schaffen omdat je op die manier meer de tijd neemt om elk nieuw apparaat te ontdekken.
En dan heb je in de tussentijd genoeg tijd om te bedenken wat ideaal bij jouw setup zou passen. :)

El Ritmo Della Corason..enzo...

El Ritmo Della Corason..enzo...

Welkom Michel!

Ben wel benieuwd naar de sound die je nu ongeveer al hebt! Heb je al wat in mp3 formaat liggen wat je aan ons kan/wil laten horen?

De MPC kan ook timestrechen hoor!!!!
Verder een prima sequencer/drumcomputer.
Gebruik em zelf dagelijks.

Sander
oja en nog welkom op het forum

Origineel geplaatst door michel van rooy
hij kon heel handig samples stretchen en dat is geloof ik niet iets wat die mpc kan. dan lijkt die mpc opeens vrij somber voor zijn prijs. maar ja, is waarschijnlijk wel veel professioneler. in ieder geval ga ik me daar de komende tijd in verdiepen zodat ik hopelijk het juiste aanschaf.

hartstikke leuk allemaal die reacties.
ik heb inderdaad al wat liggen maar ik denk dat het qua muzikaliteit best wel aardig klinkt (vind ikzelf dan en wat vrienden vinden het ok, tenminste dat zeggen ze...) maar qua uitwerking vind ik het gewoon bagger klinken dus ik hou het nog even voor mezelf.

ik denk dat het heel verstandig is wat jullie zeggen, dat je heel langzaam moet groeien en zo, alleen past dat niet zo in mijn karakter. als ik iets in mijn hoofd heb dan moet het ook gewoon gelijk helemaal goed. klinkt waarschijnlijk heel eigenwijs maar that's me. ik heb besloten om de komende tijd vol voor muziek te gaan en dan wil ik het dus ook gelijk goed doen. ik heb een paar dagen geleden die waldorf wavestation xt gekocht. ben nu pas een paar dagen bezig om hem door proberen te krijgen. heel schools met de handleiding en zo, maar ik denk dat ik er nog veel plezier mee ga hebben. nu ben ik bezig om die mpc 2000 xl te kopen. ik wil m'n compu hier niet meer voor gebruiken. alleen nog maar voor het recorden van analoge bronnen. ik zit alleen nog te twijffelen of ik die mpc met effecten kaart moet kopen (voor zo'n 350 euro meer dan zonder) of dat ik mijn effecten extern moet houden. deze keuze hangt natuurlijk ook weer samen met de grootte mixer die ik nodig heb lijkt me. in ieder geval kan ik de komende tijd weer veel gaan werken om al die centjes weer terug te verdienen. maar ja, muziek is meer dan een hobby voor me.
groetjes

je koopt die MPC toch wel 2de hands hoop ik (scheelt veel geld). Ik zou liever gaan voor de meerdere uitgangen dan voor de effecten. Ze zijn geloof ik niet echt bijzonder. Met aparte uitgangen kan je als nog externe effecten gebruiken.

Back