Zeg mij eens wat jullie hier van vinden?

Great!!!!!!!!!!!:okdan: :okdan:

Zijn die banjo en gitaar software of hardware matig?? klinken lekker

Heb 1 minpuntje.......de bas staat te hard...=(

Is deze helemaal klaar? of ga je nog meer dingen toevoegen of veranderen? Vind dat niet echt nodig namelijk, behalve die bas dan misschien:)

Het heeft wel wat weg van mijn nummer. Misschien zou je eens willen luisteren ook?
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=27431

greotjes Unic:biertje:

gaaf... die bas bij mij klinkt weer wel goed hoor.

maar i.d.d. die banjo en guitar .. waar komen die uit. klinken erg lekker

bas is idd te overheersend. banjo zou ik vervangen door een spanish guitar en bij de gitaar zou ik twee spanish guitars samen laten spelen...vraag-antwoord en dat soort grapjes..

Dat zou de track speciaal maken :)

Ik zou ook nog wat meer variatie in de drums aanbrengen.
De rhodes vind ik ook iets te hard staan.

Maar een lekkere basis!

Voor dit nummer heb ik slechts geluiden gebruikt uit m'n Korg Triton LE.
Ik luister nu naar jouw muziek en ik vind dat lead-geluid erg mooi. Mike Oldfield gebruikte dat ook wel eens. Ik vind 't wel iets weg hebben van zijn muziek.

Succes, klinkt leuk.

Origineel geplaatst door Unic
Great!!!!!!!!!!!:okdan: :okdan:

Zijn die banjo en gitaar software of hardware matig?? klinken lekker

Heb 1 minpuntje.......de bas staat te hard...=(

Is deze helemaal klaar? of ga je nog meer dingen toevoegen of veranderen? Vind dat niet echt nodig namelijk, behalve die bas dan misschien:)

Het heeft wel wat weg van mijn nummer. Misschien zou je eens willen luisteren ook?
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=27431

greotjes Unic:biertje:

Origineel geplaatst door hansbakker
en bij de gitaar zou ik twee spanish guitars samen laten spelen...vraag-antwoord en dat soort grapjes..

Ja dat zal niet mistaan, en dat in een stereobeeld, links rechts spel:)

Die banjo (is het een banjo?) geeft wel een lekker aparte sfeer aan de muziek, beetje oosters met die gong erbij. Derin laten zitten. :D

Ik ben even heel hard aan 't nadenken wat volgens jullie denken dat een banjo klinkt want ik heb eigenlijk geen banjo gebruikt. Hmm ... Er zit wel een spaanse gitaar in ... maarja, :confused: haha

Bedankt voor de positieve reacties tot dusver. :)

Origineel geplaatst door Unic
Ja dat zal niet mistaan, en dat in een stereobeeld, links rechts spel:)

Die banjo (is het een banjo?) geeft wel een lekker aparte sfeer aan de muziek, beetje oosters met die gong erbij. Derin laten zitten. :D

Origineel geplaatst door gobat
... Er zit wel een spaanse gitaar in ... maarja, :confused: haha

Bedankt voor de positieve reacties tot dusver. :)

dat klinkt niet echt als een spaanse gitaar..

Daar zijn de meningen over verdeeld. Ik hoor net weer iemand zeggen , 'hee een spaanse gitaar!'.

hihi

Musical Regards.
GoBat

Origineel geplaatst door hansbakker
dat klinkt niet echt als een spaanse gitaar..

Klinkt relaxed de track!

Misschien dat je teveel velocity gebruikt in het begin waardoor de gitaar als banjo gaat klinken... Zo'n velocity triggered Poing sample...snap je nog? :) Je kan beter gewoon het volume wat omhoog krikken ipv de velocity, als dit inderdaad is wat je gedaan hebt... achteraan je nummer klinkt het namelijk wel beter vreemd genoeg..

Ik denk dat het ligt aan hoe hard ik de toetsen heb ingedrukt. Aan 't eind is het inderdaad mooier omdat ik daar zachter kon spelen zegmaar.

Groet,
GoBat

Origineel geplaatst door Almeros
Klinkt relaxed de track!

Misschien dat je teveel velocity gebruikt in het begin waardoor de gitaar als banjo gaat klinken... Zo'n velocity triggered Poing sample...snap je nog? :) Je kan beter gewoon het volume wat omhoog krikken ipv de velocity, als dit inderdaad is wat je gedaan hebt... achteraan je nummer klinkt het namelijk wel beter vreemd genoeg..

Niet mijn ding. Ik vind de geluidskeuze... jah.... ik houd gewoon niet van dit soort keyboardgitaren enzo.
Het klinkt zo....
je hebt aarbeien en de smaakstof van aarbeien die ze bij chemie concerns maken.
Dan vind ik echt gitaarspel een aardbei en dit de smaakstof. Beetje dat idee.
maar ja da's een kwestie van smaak.

Zit wel gevoel in.
Maar ik houd gewoon totaal niet van die semi akoestische geluiden, ik kan het niet helpen.
OF je moet het al licht cynisch gebruiken, maar dat is HEEL moeilijk. Hier zijn ze in ieder geval erg serieus gebruikt.
Of doe er dingen mee die een echte gitarist/rhodist/etc. niet kan..... dat zou ik dus meteen gaan doen, he.

Moet erbij denken de hele tijd aan Jan Hammer, van Miami Vice Theme, of hoe heette die vent ook weer.

Nouja. Niet mijn smaak dus. Kan 'beuren!

Lekker trackje! Alleen vind ik de bas idd te hard staan, daarbij vind ik de baslijn nogal saai. Ik denk dat daar wel wat leukers van te maken is.

maar bassisten moeten niet zeuren eigenlijk...

Origineel geplaatst door dob
Niet mijn ding. Ik vind de geluidskeuze... jah.... ik houd gewoon niet van dit soort keyboardgitaren enzo.
Het klinkt zo....
je hebt aarbeien en de smaakstof van aarbeien die ze bij chemie concerns maken.
Dan vind ik echt gitaarspel een aardbei en dit de smaakstof. Beetje dat idee.
maar ja da's een kwestie van smaak.

Zit wel gevoel in.
Maar ik houd gewoon totaal niet van die semi akoestische geluiden, ik kan het niet helpen.
OF je moet het al licht cynisch gebruiken, maar dat is HEEL moeilijk. Hier zijn ze in ieder geval erg serieus gebruikt.
Of doe er dingen mee die een echte gitarist/rhodist/etc. niet kan..... dat zou ik dus meteen gaan doen, he.

Moet erbij denken de hele tijd aan Jan Hammer, van Miami Vice Theme, of hoe heette die vent ook weer.

Nouja. Niet mijn smaak dus. Kan 'beuren!

Daar sluit ik me bij aan.
Ik vind die "spaanse" gitaar op een gegeven moment irritant. Dat komt omdat je telkens op de grondtoon eindigt.

En in je couplet structuur gebruik je 3 string akkoorden terwijl een 4e akkoord het beter zou afsluiten.
Die waar de "banjo"overheen zit.

Overigens lijken de akkoorden heel erg op een ander liedje. Maar ik kan er niet opkomen.
Wie wel?

Wauw het einde is mooi. Persoonlijk gezien zou ik dat KOTO geluid eruit halen en er een minimale track van maken, met wat jazzy drums, die Spaanse Gitaar, De piano (deze 2 klinken mooi samen) en de strings.
Ik zou zeker dat laatste als intro gebruiken en dat de drums er daarna inkomen en dan de strings. De bass zoals aan het einde (wat langer de bass noten aanhouden)

Denk eens aan Jazzy vocalen. Zal vast mooi samenspel zijn.

bas is hier ook te heavy..
het begin doet me wel heel erg aan iets anders denken, maar ik weet effe niet meer wat.
drums zijn naar mijn mening iets te iel , maar verder vind ik het zeker geen slechte track.

Hier past ook goed zang bij...

klinkt lekker :)
Ik vindt de bass absoluut niet te hard. Staat juist net goed hier. Ik vindt de geluiden ook allemaal erg mooi. zou ik zo laten. Rond de 4:05 ofzo met die bass solo hoor ik trouwens clickjes

6 hep geluisterd nu...

ik vind het wat te machanisch klinken voor een nummer met dergelijke geluiden, het zou eigenlijk allemaal wat losser moeten klinken dus (minder quantize, meer human feel)... verder vind ik die pompende (trenz) bass niet lekker klinken in het geheel, is toch wel wat simpel en doet afbreuk aan het geheel... ik kan er helaasch niet echt warm of koud van worden eerlijk gezegd...

tot zover weer, 6...

Hallo,

Bedankt voor de kritiek. Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt met dat de spaanse gitaar telkens op de grondtoon eindigt. Ik bedoel, ik begrijp wel wat dat betekent, maar ik snap niet hoe ik dat kan verbeteren.

En ik zou ook graag willen weten wat je bedoelt met het '4e akkoord'.

Bedankt,
GoBat

Origineel geplaatst door stoot
Daar sluit ik me bij aan.
Ik vind die "spaanse" gitaar op een gegeven moment irritant. Dat komt omdat je telkens op de grondtoon eindigt.

En in je couplet structuur gebruik je 3 string akkoorden terwijl een 4e akkoord het beter zou afsluiten.
Die waar de "banjo"overheen zit.

Overigens lijken de akkoorden heel erg op een ander liedje. Maar ik kan er niet opkomen.
Wie wel?

Back