Norlead 3 operating system 1.20...de laatste?

Sjaak

Ouwe rot
Nord Lead 3 OS 1.20 is al een tijdje uit maar zitten best nog wel vervelende bugs in. Bijvoorbeeld:
- als je een program kopieert naar een performance worden niet alle parameters 1:1 overgenomen
- global midi-channel actief? NL3 stuurt in een performance midi notes uit over zowel je global midi channel als wel je actieve performance slot uit...heel irritant

Weet iemand of Clavia OS 1.20 nog gaat "patchen"?

pardon?

ik heb geen nordlead oid, maaruh, komt er dan een nord4? of is dit gewoon mega triest van clavia?

Hello,

Ik heb laatst een mail conversatie gehad met Meneer Clavia zelf en ik heb toen de vraag gesteld of het nu nog de moeite was om een Nord Lead 3 te kopen omdat deze toch ook al ongeveer een 3 - 4 jaar oud is en dit is wat hij kort repliceerde "There is nothing planned yet and surely no new Nord Lead in the pipeline for next year (2004-2005)". Met nog wat tekst over hoe ze momenteel meer aandacht besteden aan hun Modular Systemen (Pc & Mac). Dus ik denk wel dat er stilaan (misschien na de Messe omdat er dan terug wat Leads gekocht zullen worden) een nieuwe update zal komen en bij deze, ik ga in ieder geval morgen (écht) een 3 aanschaffen. Heb lang getwijfeld tss. Modular of Lead en nu zeker met de 'uitgebouwde' versie maar ik ga voor de Lead omdat ik denk dat er veel meer kan uitgehaald worden door een doorsnee mens dan dat je hem een Modular voor zijn neus zou zetten. Een modular kan veel aan en is heel uitgebreid maar is volgens mij toch meer iets om tijd in te steken en niet "ik ben een lied aan het maken en heb nu zulk een klank nodig, zal ik effe vlug maken". Als je begrijpt wat ik bedoel terwijl een Nord Lead dit wel sneller kan bieden.

Fred.

Back