opslaan in een Virus B, wie kan mij helpen?

dj LeZ-gELm

Nieuwkomer
Ik heb nog niet zolang een virus B, en snap iets niet....

als je in multi mode geluiden wilt opslaan dan moet je eerst de singles apart opslaan.
Dit kan alleen in bank A & B...

maar als ik deze "nieuwe" geluiden dus wil opslaan moet ik andere overschrijven die al
in bank A of B zitten ....

is er geen andere manier om geluiden op te slaan, zonder dat ik de
bestaande geluiden overschrijf?

Re: opslaan in een Virus B, wie kan mij helpen?

Origineel geplaatst door dj LeZ-gELm
Ik heb nog niet zolang een virus B, en snap iets niet....

als je in multi mode geluiden wilt opslaan dan moet je eerst de singles apart opslaan.
Dit kan alleen in bank A & B...

maar als ik deze "nieuwe" geluiden dus wil opslaan moet ik andere overschrijven die al
in bank A of B zitten ....

is er geen andere manier om geluiden op te slaan, zonder dat ik de
bestaande geluiden overschrijf?

Ehhh... Je kunt aparte geluiden alleen op bank a & b opslaan, maar je kunt ook bv. heel bank a over bv. bank c heenschrijven...

Ik heb het zelf nog nooit gedaan en ik weet ook niet hoe het moet.. Ik weet in ieder geval dat het kan met de virus indigo, dus zal het met de virus b ook wel kunnen.

Je kunt ook via sys-ex je geluiden opslaan in je sequencer, dat gaat ook vrij makkelijk met sounddiver, die zou bij de virus moeten zitten maar je kunt m ook downloaden op de site van access. Ze hebben ook een goeie klantenservice, daar kun je ook met al je vragen terecht..

En trouwens, je koopt toch niet 1 van de beste synths die er zijn om de presets te gebruiken?? Maak gewoon je eigen geluiden en overschrijf die presets, alle goeie zijn toch al gebruikt..:)

Succes:okdan:

Sander

Dit komt uit het addendum als je een update doet naar 4.8:

( sorry is in het engels):

STORE TO FLASH
This function allows you to write your favourite
patches into the patch ROM of the Virus. The
actual process is similar to that used to update
the operating system. For technical reasons,
only complete banks can be written.
The Store To Flash function can be found here:
SYSTEM>STORE TO FLASH

1 STORE TO FLASH

A>C, A>D, A>E, A>F, A>G, A>H and B>C, B>D,
B>E, B>F, B>G, B>H indicate which RAM bank
will be written into which segment of the Virus
patch ROM. A>C means, for instance, that the
RAM bank A will be written to ROM bank C. Hit
the [STORE] button and confirm the safety alert
message to write the chosen bank.

Bijvoorbeeld als je bank A volledig hebt gevuld met de geluiden die je wil bewaren, kan je dat met store to functie overschrijven naar banken c tot h.

Zoals Sander zei, werk dit alleen voor volledige banken.

Take care

EF

Het grote verschil in multi mode opslaan is juist wat jij wil. Zonder dat er apparte single patches worden overschreven.
Het gaat eigenlijk alleen om de indeling. Maar stel dat jij die patches getweaked heb en je slaat op in multi mode zullen die tweaks weg zijn als je de volgende keer load doet. Vandaar dat ik 1 lege bank heb (B) waar ik patches van alle andere banks naar toe zet die ik geedit heb en vervolgens sla ik op in multi mode. En nieuw banks zet ik alltijd tijdelijk in A
Heb je trouwens het laatste OS ?
Succes verder

Back