midi-Moog
midi-Moog
Origineel geplaatst door musichouse
Ja, Midimoogs zijn zeldzaam en tegenwoordig is het maar wat iemand ervoor geeft. Minimoogs worden ook steeds meer waard. Zag er laatst 1 gaan in Nederland voor Euro 2200. Of ze het waard zijn weet ik niet. Als je er naar op zoek bent misschien wel.
Martijn
Music House NL
hajooo
een midi moog = dat nou een originele mini [gesloopt,...] in een rack gestopt
en dan gemidificeerd en een aantal aardige extra functies tegevoegd ...?
zoja dat heet dus midi moog ,[is een midi-mini hetzelfde ]
en een midimoog ,mag die alleen zo heten als hij omgebouwdt is door studio elctronics ...?
volgende vraag ; het ging hier laatst al over ;een se-1 van SE.
das een nieuw gebouwde [zeggen ze ,wie zijn ze ] synth door studio elctronics ,
volgens het minimoog schema, waar ze pattend op hebben als enigste ,....toch
volgens sommige [grooveron] is er een aardig verschil met de midi mini [hij had er een ,DUS]
niet alleen de specs maar ook qa sound ,...componenten ,...
wat heeft bij jullie de voorkeur een nieuw gebouwde se-1 van SE,....
of een omgebouwde [meer originelere ] midi mini ,...specs???
of een originele model d [met alle ontstemde shit erbij ,wat het juist fat maakt ,...toch ]
of gewoon 2200.- eurooos in de pocket en lekker die aviator gaan kopen bij martijn [ik het laatste ]
kijk ik heb nog nooit een mini in mn handen gehad ,...[ik denk dat de hype ook wel meevalt ]
- sinds ik mn dv 800 heb zie/hoor ik wel een aardig verschil in diversere synths van toen 30.jaar geleden
en 10a15 jaar geleden , t zal toch ergens door komen de componenten/manier van bouwen ,..
kweenie t verschil is er zeker !
Q@stion ,; wijzig ,....
pfoeheee ,ik ben erg nieuws gierig vandaag
ik had laatst een site gevonden ,niet opgeslagen...daar ging het over welke synths welke typen chips ,
NEE geen chipies die smaken zoals ze kraken ,...[wel lekker ...
maar welke synths bv ssm ,welke cem [curtis] hebben
ik geloof dat mn pro one 3340 heeft net als de prophet 5 ; zijn erg ok dus ,dacht ik zoo
maar in mn siel ex80 ,zitten weer ssm , [kweenie welke]
en mn teisco heeft een arp pattended filterb
wil dat zeggen dat arp pattendt had op een bepaaldt type chip [bv de cem,blabla]
ik heb ergens gelezen dat in de jupiter8 cen s zaten ,en later in mks 80 weer ssm chips
is het een eerlijk oordeel over een nieuwe aankoop/synth,
dat als je achterhaaldt welke componenten er inzitten of je daaraan kan bepalen of ter een betere sound ,
uit zal komen dan bv een synth die weer motorola /of ander merk chip heeft [wel analoog natuurlijk ]
voor mij is maar knap onduidelijk welke typen van cem /ssm ok zijn
en ofter meerdere typn/merken chips zijn die bepalend zijn geweest vvor killeer monster synthjes van toen !
kan iemand hier duidelijkheid overgeven [juliie stelletje synth ....!!!]
- thnxz & c-ya ron