Studio Electronics MIDImoog bij MusicHouse

Damn... Ik dacht dat die Midimoogs zeldzaam waren, maar bij http://www.turnkey.uk.com/ hebben ze er ook eentje staan..

Voor maar 2800 pond! Damn! Das veel... 4300 euro..

Re: Aviator

Re: Aviator

Origineel geplaatst door musichouse
Ik denk zelf dat 900 euro echt een goede prijs is. Dit is voor ons ook de eerste keer dat we zo'n bak hebben staan. Voor zover bij mij ook bekend zijn er maar weinig van zulke bakken gemaakt. Deze heeft ook speciale modificaties zoals sync op VCO 3. En dat is er met balpen bijgeschreven in de manual door de fabrikant.

Martijn
Music House NL
www.the-Music-House.com
P-five...

Dit is de jouwe, of niet?

Ik moet mijn harddisk op het werk opruimen en zo kom je nog eens wat plaatjes tegen...

Attachments

• aviator1.jpg
    aviator1.jpg
    74 KB · Bekeken: 114
Hé... dat is de mijne...:)

Vet hoor. Curtis VCO's en SSM filters... Een heel scala aan geluiden kun je uit deze bak halen. Hij heeft een 24db filter voor Moog en Prophet klanken en twee 12db multimode filters voor oberheim SEM en Xpanderachtige sounds... Ze werden op bestelling gemaakt in Engeland en dit is nummer 32 (als ik het wel heb). Hij is natuurlijk wel monofoon met drie VCO's of duofoon via de tweede CV/Gate aansluiting. Of duotimbraal... Maar net hoe je hem aanstuurt...

Ik ben zeer nieuwsgierig... Kun je hem niet een keertje demonstreren?

midi-Moog

midi-Moog

Origineel geplaatst door musichouse
Ja, Midimoogs zijn zeldzaam en tegenwoordig is het maar wat iemand ervoor geeft. Minimoogs worden ook steeds meer waard. Zag er laatst 1 gaan in Nederland voor Euro 2200. Of ze het waard zijn weet ik niet. Als je er naar op zoek bent misschien wel.
Martijn
Music House NL

hajooo
een midi moog = dat nou een originele mini [gesloopt,...] in een rack gestopt
en dan gemidificeerd en een aantal aardige extra functies tegevoegd ...?
zoja dat heet dus midi moog ,[is een midi-mini hetzelfde ]
en een midimoog ,mag die alleen zo heten als hij omgebouwdt is door studio elctronics ...?

volgende vraag ; het ging hier laatst al over ;een se-1 van SE.
das een nieuw gebouwde [zeggen ze ,wie zijn ze ] synth door studio elctronics ,
volgens het minimoog schema, waar ze pattend op hebben als enigste ,....toch

volgens sommige [grooveron] is er een aardig verschil met de midi mini [hij had er een ,DUS]
niet alleen de specs maar ook qa sound ,...componenten ,...
wat heeft bij jullie de voorkeur een nieuw gebouwde se-1 van SE,....
of een omgebouwde [meer originelere ] midi mini ,...specs???
of een originele model d [met alle ontstemde shit erbij ,wat het juist fat maakt ,...toch ]
of gewoon 2200.- eurooos in de pocket en lekker die aviator gaan kopen bij martijn [ik het laatste ]
kijk ik heb nog nooit een mini in mn handen gehad ,...[ik denk dat de hype ook wel meevalt ]
- sinds ik mn dv 800 heb zie/hoor ik wel een aardig verschil in diversere synths van toen 30.jaar geleden
en 10a15 jaar geleden , t zal toch ergens door komen de componenten/manier van bouwen ,..
kweenie t verschil is er zeker !

Q@stion ,; wijzig ,....
pfoeheee ,ik ben erg nieuws gierig vandaag
ik had laatst een site gevonden ,niet opgeslagen...daar ging het over welke synths welke typen chips ,
NEE geen chipies die smaken zoals ze kraken ,...[wel lekker ...

maar welke synths bv ssm ,welke cem [curtis] hebben
ik geloof dat mn pro one 3340 heeft net als de prophet 5 ; zijn erg ok dus ,dacht ik zoo
maar in mn siel ex80 ,zitten weer ssm , [kweenie welke]
en mn teisco heeft een arp pattended filterb
wil dat zeggen dat arp pattendt had op een bepaaldt type chip [bv de cem,blabla]

ik heb ergens gelezen dat in de jupiter8 cen s zaten ,en later in mks 80 weer ssm chips
is het een eerlijk oordeel over een nieuwe aankoop/synth,
dat als je achterhaaldt welke componenten er inzitten of je daaraan kan bepalen of ter een betere sound ,
uit zal komen dan bv een synth die weer motorola /of ander merk chip heeft [wel analoog natuurlijk ]

voor mij is maar knap onduidelijk welke typen van cem /ssm ok zijn
en ofter meerdere typn/merken chips zijn die bepalend zijn geweest vvor killeer monster synthjes van toen !

kan iemand hier duidelijkheid overgeven [juliie stelletje synth ....!!!]
- thnxz & c-ya ron

Laatst gewijzigd:
Mono/poly had een SE-1(x) en een Midimini en ze klonken duidelijk anders, toch?

Ik heb een SE-1x, een SE Minimidi (met dank aan MonoPoly) en een Moog Minimoog met #3400 nummer OSC board. Ze klinken alle drie net even anders - maar niet veel. Ik heb trouwens ook een #9100 board voor mijn Moog Minimoog en die klinkt ook weer anders dan het #3400 board hoewel het toch 'oude boards' zijn. In de SE Minimidi zit het stabiele nieuwere board die - qua klank - weer opvallend veel op de #3400 lijkt. Volgens mij heeft deze discussie geen zin. Als alles precies zo zou klinken als een originele Mini dan wordt het wel erg SAAAAAAIIIIIII.

De SE-1x klink ook wel een beetje als een Moog Source.

Je kunt je ook afvragen waarom bakken met dezelfde CEM chips niet hetzelfde klinken... Wees blij dat ze dat niet doen. Dan zou een Memorymoog net zo klinken als een Jupiter 6?

ok reactie mooi

ok reactie mooi

Origineel geplaatst door P-Five
De SE-1x klink ook wel een beetje als een Moog Source.

Je kunt je ook afvragen waarom bakken met dezelfde CEM chips niet hetzelfde klinken... Wees blij dat ze dat niet doen. Dan zou een Memorymoog net zo klinken als een Jupiter 6? [/B]

dat vraag ik me dus af ,...
stel je neemtprophet 5 en een jupiter 8
en er zitten bv [stel ] allebei dezelfde chips in
zowel ...voor de osc ,voor de vca ,en voor het filter
das eigenlijk alles toch!
[ik denk dat het filter ,toch het uitendelijke verschil bepaaldt ]
waar ligt dan het klank verschil in,...
in de manier hoe de synth boards opgebouwd zijn ?
bij de prophet misschien door interne microprocessor

het is dus wel zoo dat veel synth die cloon van elkaar zijn ,
verassend anders klinken ,[wat eigenlijk niet de bedoeling zou moeten zijn,....!]
teisco 60f - arp avatar - octave cat bijvoorbeeld heb ik/of gehad
allemaal arp cloon en erg verschillend

ff over de moog source ; ik dacht altijd bij de source ,nahhhhhhh
ik vondt het altijd vervelend om een analoog te hebben waar je dus niet an kan draaien ,
[behalve aan de dial knop,...haha]
maar hij wordt idd wel eens met een mini /en de taurus vergeleken ,...
als dit beestje nou ook nog eens een flinke midi implementatie had
[of is dat ook te regelen ,update /of midi controllers ]
reactieeeeeeeees
thnx ron

Re: ok reactie mooi

Re: ok reactie mooi

maar hij wordt idd wel eens met een mini /en de taurus vergeleken ,...

Niets is te vergelijken met een Taurus...

Er is voor de Source wel een Midikit van Encore (geloof ik) die ook het aantal gehuigens verdubbeld of uitbreidt tot 128? Maar of/hoe/wat over midi is aan te sturen weet ik niet. Even Google-en zou ik zeggen. Ik weet ook niet of er patchpoints op een Source zijn aan te brengen zodat je via een Kenton Pro4 of 2 het een en ander kunt regelen.

dat vraag ik me dus af ,...
stel je neemtprophet 5 en een jupiter 8
en er zitten bv [stel ] allebei dezelfde chips in
zowel ...voor de osc ,voor de vca ,en voor het filter
das eigenlijk alles toch!

Een vaak onderschat component is de voice mixer die voor de envelope zit. En hoe die reageert als je hem volblaft met waveforms.

Back